Topsnelheid

EdK

Forumguru
Volgens mij zijn er wel eens vaker mensen op dit topic geweest die dit soort discussies zijn gaan starten. Ik meen me te herinneren dat er toen duidelijk gesteld is dat dit niet de plaats is voor een morele discussie. Ik heb weinig zin in dit soort betutteling in dit topic. Houd je niet van mensen die 200 of harder rijden? Open dan niet dit topic.

Leven we niet meer in een democratie ??
Dus als ik een andere mening heb die een ander als betutteling ziet moet ik maar mijn mond houden ??
Tsja 200 is leuk maar vandaag de dag bijna onverantwoordt !! Goh klinkt niet betuttelend maar geeft wel een mening !!

Fijn die democratie !! :680:

sitechris

Donateur
mijn punt: er zijn vast andere topics die je kunt starten om deze discussie te voeren. Eentje die ik op low prio kan zetten.

TL@

Forumguru
mijn punt: er zijn vast andere topics die je kunt starten om deze discussie te voeren. Eentje die ik op low prio kan zetten.

Ben ik het ook mee eens. Hoe meer van dit betuttel ik krijg, hoe meer ik geneigd ben om (veel) te hard te rijden.
Ik ben heus oud en wijs genoeg om zelf te beslissen wat ik wel en niet kan/mag doen.

EdK

Forumguru

Dat is een mooi standpunt !!
maar een ander mag ook zijn standpunt verkondigen, en zolang het volgens de regels van het forum gaat zullen we dit moeten accepteren !!

En als men hierdoor nog harder gaat rijden zal men ook harder moeten gaan werken voor de rekeningen van Koos !! :D

van inkel

Forumguru
Helaas denkt Koos daar anders over.

Koos heeft gelukkig niks te vertellen bij onze oosterburen.

Maar ook daar kun je nog maar soms 250 rijden als je constant zo'n 220/230 kunt rijden heb je geluk. Alleen de A31 is tussen 12:00 en 15:00
lekker rustig. (cc op 255)

idd niet met de skoda maar met de beemer van de baas een 335d,
die rijd zelf liever in mijn Skoda, en niet alleen omdat die een trekhaak heeft.

TL@

Forumguru
Helaas denkt Koos daar anders over.

Koos heeft hier in België niets te zeggen :1819:

Over de taalgrens (waar ik veel ben) wordt sowieso bijna nooit gecontroleerd op snelheid en is ook nog eens rustig op de weg. Ideaal!

EdK

Forumguru
Nou welll die Bemer gaat de bocht door, ennnnn die Skoda ook !?
Off was het nou net andersom ??? :baby012: ik ga maar aan de :koffie:

sitechris

Donateur
ik heb zelf ook een keer op de Autobahn gecrosst met een 335D en het is echt een fantastische auto om te rijden. Mijn Skoda rijdt ook lekker, maar er zit toch echt wel een wereld van verschil in. Het is in dit geval meer dan een logo verschil ;)

EdK

Forumguru
Moet zeggen dat er een boel tussen de oren zit door die logo's

Heb ruim 20 jaar motor gereden waarvan 3 van het merk BMW waren ( K75 (2x) en R1100RT ) en waren zeker geen slechte motoren , maar de Honda ST1100 was kwalitatief echt wel beter dan de BMW's
Voorbeeld: Als ik een BMW fiets van 30.000 gulden onder me kont heb, en ik heb vocht in de tellers staan ( guppen konden zwemmen ) en na vervanging ( garantie ) het na een 2 maanden weer heb, en als antwoordt krijg bij BMW NL dat het een bekend probleem is maar men er niets aan doet !! En na de garantie periode ik zelf voor de kosten opdraai ( letterlijk zo gezegd ) wel dan heb ik het wel even gehad !!
Een MZ had er zelfs geen last van !

Dus zeggen dat BMW of Audi of Mercedes beter zijn , zeg ik altijd droom lekker verder !
Oke ze lopen kwa techniek voorop en daar moet je dan ( teveel ) voor betalen
maar omdat ze kwa techniek voorop lopen wil zeker niet zeggen dat ze beter zijn !!

van inkel

Forumguru
Nou vertel? Wat zou er in godsnaam beter zijn aan een Skoda dan aan een BMW 335d qua rijden?

Het is trouwens een 535d Touring.
Het is een geweldig apparaat op de autobahn en op de snelweg.
Maar als zo'n apparaat een m-line pakket heeft en nog extra verlaagd is met 18", wordt het op de binnenwegen en vooral in de stad wel wat minder comfortabel.

Maar als hij hem wil lenen is het om de trekhaak en kofferbak, en niet te vergeten de columbus. Deze is veel gebruiksvriendelijker dan het navigatiesysteem van BMW met die verrekte draaiknop.

___JC___

Forumguru
Okee dus hij is wat straf geveerd en de navigatie is ruk. Dat vergeet je toch wel snel als je het gas in trapt lijkt me!?
:grin:

sitechris

Donateur
Navigatie heb je in zo'n dikke bak echt niet nodig. Waarom zou je in godsnaam de meest snelle route naar je eindbestemming willen. Zonde van het ritje toch? Ik zou elke rit via Oberhausen, Frankfurt, Berlijn, Hamburg - Enschede rijden ;)

higgy

Forumguru
Volgens mij zijn er wel eens vaker mensen op dit topic geweest die dit soort discussies zijn gaan starten. Ik meen me te herinneren dat er toen duidelijk gesteld is dat dit niet de plaats is voor een morele discussie. Ik heb weinig zin in dit soort betutteling in dit topic. Houd je niet van mensen die 200 of harder rijden? Open dan niet dit topic.
Ik wilde geen morele discussie starten hoor, vroeg me alleen af of ik de enige ben die wel van doorrijden houdt, maar niet van raggen.
Overigens heb k dit topic niet geopend hoor.

higgy

Forumguru
Ben ik het ook mee eens. Hoe meer van dit betuttel ik krijg, hoe meer ik geneigd ben om (veel) te hard te rijden.
Niet de slimste opmerking van de dag ;)
Ik ben heus oud en wijs genoeg om zelf te beslissen wat ik wel en niet kan/mag doen.
Heb ik ook geen moment betwist. Maar nu je er toch over begint ;) Stel, je ragt met 240 km/u mijn vrouw van de weg. Mag ik dan verhaal bij je komen halen? O nee, want dat zal jou nooit gebeuren...

___JC___

Forumguru
Ik persoonlijk heb meer moeite met mensen die met 50 door een woonwijk raggen dan mensen die 200+ rijden op de snelweg. Het is allemaal relatief, 50 is niet hard maar door een woonwijk wel. 270 is hard maar op een rechte lege snelweg val het allemaal wel weer mee...

TL@

Forumguru
Niet de slimste opmerking van de dag ;)

Misschien niet, maar wel een waarheid als een koe.

Heb ik ook geen moment betwist. Maar nu je er toch over begint ;) Stel, je ragt met 240 km/u mijn vrouw van de weg. Mag ik dan verhaal bij je komen halen? O nee, want dat zal jou nooit gebeuren...

Hard rijden en raggen is niet hetzelfde als raggen ;)

Zal idd nooit gebeuren, mijn huidige voorloper kan maar 160 en mijn O2 (die eind oktober komt) kan maar 190 :680:

Als ik door mijn schuld een ongeval heb (al dan niet door te snel rijden) dan mag je bij verhaal komen halen, maar dan moet je wel even wachten want de verzekering zal dan eerst aan de bod komen.

Bovenaan Onderaan