Topsnelheid

sitechris

Donateur
Ik persoonlijk heb meer moeite met mensen die met 50 door een woonwijk raggen dan mensen die 200+ rijden op de snelweg. Het is allemaal relatief, 50 is niet hard maar door een woonwijk wel. 270 is hard maar op een rechte lege snelweg val het allemaal wel weer mee...

Eens. En dat wordt bevestigd door de ongevalcijfers op de Autobahn. Die is niet gevaarlijker dan andere snelwegen in Europa. Natuurlijk kan er altijd wat gebeuren, maar dat kan in NL ook. Bijv door gebrekkig onderhoud aan auto's (ik ken bv genoeg mensen die nooit hun bandenspanning checken)

Ralph

Lid
Weet iemand wat de topsnelheid is van een gechipte RS?
Bij JD zeggen ze dat hij 250-260 iedergeval wel moet halen... :-o

Huyzen

Lid
Dat ligt eraan wat je er allemaal aan verbouwt. De mijne (met Abt chip) heb ik nooit getest, maar ik vermoed dat ie zeker 250 gaat. Met een klein stukje lege snelweg zit je zo op 230 en dan is de rek er nog niet uit. Maar de auto van Plaza 'loopt' 270 heb ik begrepen, en dan kan ie zich nog tegelijk scheren ook! :grin:

Ralph

Lid
Misschien dat ik ook het uitlaatsysteem laat aanpassen tegelijk met het chippen. Dan heb je ongeveer 270PK.

Lijkt met dat je 260 wel moet halen (niet dat ik dat ga rijden, maar wel leuk om te weten dat ie dat kan, hehe )

___JC___

Forumguru
Heb vandaag op een lege A3 vanaf Oberhausen mijn topsnelheid weereens getest. Precies 230 op de teller, harder wil ie niet. Tot de 210 gaat als een speer, daarboven heb je wel ff een stukje asfalt nodig. Niet slecht voor een dieseltje.

Ow de banden van een RS zijn geschikt voor dat soort snelheden, ZZR banden volgens mij. En de remmen werken beter dan 90% van alle andere auto's op Neerlands snelwegen. Dat mensen met sommige wrakken 120 durven te rijden verbaast mij persoonlijk dan meer.

Rallye

Forumguru
En, hebben jullie je banden, je remmen en je kreukelzones ook getuned? :1439:

De RS heeft standaard Y-banden, geschikt tot 270. Als je dit soort snelheden veel rijdt zou ik inderdaad eens naar de remmen kijken, overigens ook als je veel in de bergen rijdt o.i.d.
De opmerking over kreukezones laat ik voor wat hij is .... die discussie hebben we al eens gevoerd.

plaza

Forumguru
Weet iemand wat de topsnelheid is van een gechipte RS?
Bij JD zeggen ze dat hij 250-260 iedergeval wel moet halen... :-o

Wat ik wel vreemd vindt, is dat vandaag in de telegraaf afdeling auto
een stukje wordt geschreven over de nieuwe scirocco met 265 pk
die dan begrensd wordt op 250 km p/u.
Maar echt veel harder zal hij ook niet gaan, waarom die laatste 5 tot 10 km dan begrenzen ?
Overigens doen veel meer fabrikanten met 220 pk tot 280 pk dat.

___JC___

Forumguru
Was ooit een 'gentlemens agreement' tussen Audi, BMW en Mercedes om te begrenzer tot 250. Soms worden er wel uitzonderingen gemaakt uiteraard. Misschien dus om de Audi rijders rustig te houden.
;)

Cornelis

Nieuw lid
Ook naar Oberhausen mijn door JD gechipte RS de sporen gegeven. Kon net niet helemaal voluit maar zag op mijn TomTom 242 verschijnen. Komt misschien ooit richting 250 omdat er nu slechts 9100 km op staat.

plaza

Forumguru
Was ooit een 'gentlemens agreement' tussen Audi, BMW en Mercedes om te begrenzer tot 250. Soms worden er wel uitzonderingen gemaakt uiteraard. Misschien dus om de Audi rijders rustig te houden.
;)

Oeps, dat klopt, was ik vergeten, maar geldt dat dan ook voor Volkswagen ?
Het staat er vaak zo geschreven , dat je denkt dat hij veel harder kan,
maar na de 250 km begrenzer is de rek er vaak wel uit.

plaza

Forumguru
Ook naar Oberhausen mijn door JD gechipte RS de sporen gegeven. Kon net niet helemaal voluit maar zag op mijn TomTom 242 verschijnen. Komt misschien ooit richting 250 omdat er nu slechts 9100 km op staat.

Hey hallo, weer een RS'er op het forum.
Ben niet nieuwsgierig, maar wat zijn de waarden na de tuning ?

___JC___

Forumguru
Ik heb natuurlijk geen RS, maar een vriend van me wel, model jaar 2009. We zijn een week na aflevering ermee naar JD gereden voor een chip op maat. Resultaat was 255pk en 360NM op normale benzine. JD gaf aan dat er nog wel wat meer uit te halen was, maar dan moet je wel 98 octaan tanken en dat was ie vergeten.

MarcoO2

Forumguru
Dat zal wel een verschil uitmaken ja... Maar helaas, die kan ik vast niet met mijn tankpas bestellen, BP Ultimate wel. Da's trouwens ook de enige grote benzineboer waar ik Euro 98 heb ontdekt!

Glenn

Actief lid
heb het nog niet goed getest het was wat druk in duitsland dus net over de 200 in 5de

en nog een hele versneling over :)

en voor de benzine rijders

euro 98 ?

ziet wat ik hier tegen kom

2i1flll.jpg

Bovenaan Onderaan