Topsnelheid

MarcoO2

Forumguru
Lang leve Wiki! Door dat verhaal te lezen wordt een en ander me ineens een stuk duidelijker. Grappig om te zien dat het veel gebruikte woord "octaangehalte" dus feitelijk nergens op slaat!

plaza

Forumguru
Niet bijzonder onderlegd, maar kan er wel naar zoeken: :winkie:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Octaangetal
(en zie ook de aangegeven links naar klopvastheid en cetaangetal)

En hier:
http://en.wikipedia.org/wiki/Octane_rating
worden de effecten beschreven.

Lees ze! :koffie:[/quote

Gelezen, dank u.
Komt er in iedergeval op neer dat je inderdaad vermogen verliest, en meer
gaat gebruiken wanneer je NIET de aanbevolen octaangehalte haalt.
Zo zal een RS met octaan 100 beter , sneller en zuiniger lopen met het juiste octaan of meer, maar zal een 1.6 mpi niet zomaar beter gaan lopen met
een extra hoger octaan .

Roel

Lid
Gisteren op de terugweg van vakantie in Duitsland 242 op de Tomtom, toen ik van het gas af moest. Er zat nog meer in! Met vier personen in de auto, de kofferbak vol en de climate aan.

Huyzen

Lid
Gisteren op de terugweg van vakantie in Duitsland 242 op de Tomtom, toen ik van het gas af moest. Er zat nog meer in! Met vier personen in de auto, de kofferbak vol en de climate aan.

Zo!! Helemaal niet gek. Jij hebt geen chip toch, of wel? En is je caravan wel heel gebleven? :D

Snelheid

Hoi allemaal,
Zo, weer terug van vakantie!! Heerlijk geweest.
O ja, topsnelheid.............. uh bij lange na niet gehaald. Een keer in mijn eentje kwam ik heeeeel erg makkelijk aan de 180 km/uur. Op dat moment vond ik dat genoeg!!! Ik houd niet zo van die TV programmas waar je mag uitleggen waarom je zo hard reed........... uh, jaaaahhh voor het Skodaforum!!!!
Later in de vakantie met onze twee dochters achterin eventjes aan de 195 km/uur getipt, ook eenvoudig om te halen. Ik schrok er een beetje van, van het gemak bedoel ik. Snel toch maar laten terugzakken naar een aanvaardbaar getalletje. Toch een verstandige, risicomijdende, boeddhistische pappa geworden!!!
Vroeger, ja vroeger toen de eieren een cent kostten, ja.... toen heb ik met mijn pooierboot (Chevrolet Camaro) een keer 240 km/uur gereden op de Duitse autobahn. Gelukkig had ik toen een benzinestation achter me aanhangen. 1 op 3 met een 50 liter tank, hahaha.......... ja toch???
Nou, groetjes allemaal!!! Ennuh....... enjoy your Skoda!!!:489:

Ralph

Lid
Tot nu toe, met mijn gechipte 2.0 tfsi RS: 252 km/u
Maar er zit nog wel uitloop in, dus met iets langere weg.......??

Roel

Lid
Zo!! Helemaal niet gek. Jij hebt geen chip toch, of wel? En is je caravan wel heel gebleven? :D

De caravan is achtergebleven in een stalling in Italie.
Helaas zijn caravan en auto niet onbeschadigd gebleven na een hagelbui aan het Gardameer:407:. op onze camping waren alle auto's en caravans beschadigd. Gelukkig had ik luchtmatrassen op de auto gelegd en daarover een autohoes; alleen ik had geen matrassen meer over voor de voorkant.
De auto heeft zo'n 40 deuken in de motorkap en 3 deukjes achterop en op het dak van de caravan kun je nu poffertjes bakken. Maar goed, de caravan is redelijk op leeftijd en de auto zal ik maandag of dinsdag wegbrengen naar de schadehersteller. Het belangrijkste is dat we zelf niks hebben!

Ik weet niet of de auto gechipt is, maar standaard hoort deze auto 235 te lopen, dus het zal me niets verbazen.

Arnoldotje

Forumguru
Mijn auto komt niet verder dan 197 km/h op de teller.
Voor mijn gevoel wordt hij dan geknepen want de toerenteller heeft nog 400 toeren over tot het rood. Wellicht komt dat door de DPF?

Ronnie

Forumguru
Mijn auto komt niet verder dan 197 km/h op de teller.
Voor mijn gevoel wordt hij dan geknepen want de toerenteller heeft nog 400 toeren over tot het rood. Wellicht komt dat door de DPF?
Volgens mij wordt de 1.9 TDI op 4100(?) toeren begrensd, maar alleen in de hoogste versnelling.

plaza

Forumguru
Even terug komen op het octaan gehalte hier eens een goede test

er zit ook een golt 5 gti tussen dus Goede vergelijking met de octavia rs

YouTube - Facts about high octane petrol

Resume : met auto's met veel vermogen waarvan de computer het octaan gehalte kan onderscheiden ( o.a VW groep ) is een hogere PK en NM te meten bij een hoger kwaliteit benzine.
En bij deze test hadden ze nog niet eens de beschikking over octaan 100.

sitechris

Donateur
Even topic bumpen. Heeft iemand afgelopen jaar nog topspeed runs gedaan en recordje met zijn/haar auto gebroken?

hemi24

Forumguru
Topsnelheid is een gevoelig onderwerp sinds ik ben overgestapt van 1.9 PD TDI 77kw naar 1.6 CR TDI 77kw.
Laten we het erop houden dat het aan het roetfilter ligt... ;)

Sand3r

Senior Member
Zie onder van een vriend van me in een 1.8 TSI Octavia handbak.
242w.jpg

E

Ex-lid 2926

Compliment: voor de chauffeur en voor de fotograaf. Waar vind je nog een stuk weg waar je deze snelheid kan halen. Ik kan mij eigenlijk maar één stuk autobahn voor de geest halen. De A31. Ben ik zaterdag nog op geweest. Daar wordt aardig doorgereden.

Bovenaan Onderaan