Topsnelheid

Captain Hook

Forumguru
@ Hook: Waarom is die begrenzing?
Het waarom moet je aan de heren ingenieurs van VAG vragen.:smiley29: (schijnt met het mogelijk oververhitten van het DPF te maken te hebben)
Als je ff terugbladert in dit topic, zul je zien dat de 1.9 en 2.0 TDI, indien uitgerust met roetfilter, begrenst zijn op 4000/4100 toeren.

sitechris

Donateur
Klopt van die begrenzer op de TDI's met roetfilter. Was erg frustrerend kan ik uit ervaring vertellen. Heb overigens nu ook een begrenzer maar dat is bij 250 echte kilometers (plusminus 260 op teller). Heb daar veel minder moeite mee :489:

hemi24

Forumguru
Het enige bewijs van mijn vorige O2: http://www.skodaforum.nl/board/album.php?albumid=100&pictureid=585

Net als Spaced ook op een lang vlak stuk wel op 208 ingeklok met de speedwarning functie.

V.w.b. de begrenzing: mijn 1.6 TDI draait 3.000 omw bij 160 km/h en regeld af bij een snelheid van 195 km/h, wat overeenkomt met ca 3.650 omw... (da's nog lang niet rood!)

Volgens mij is de begrenzing om de temperatuur van het roetfilter niet te hoog op te laten lopen, maar ik kan het mis hebben.

Spaced

Senior Member
Jammer dat die achtelijke milieuregels je dat soort zaken opleggen. Had graag nog dat stukje extra gehad :)

Evilcomputing

Senior Member
Ik heb het idee dat mijn 1.6 greenline het echt voor gezien houd bij 180/185

Tot die snelheid doet hij het nog, maar dan valt er echt een gigantisch dood punt.

Ik zal nog eens naar duitsland voor de definitieve test, maar zover ik in nl heb getest is dat wel een teleurstelling. Maar ach, ik wou groen rijden :grin:

hemi24

Forumguru
Een troost, het ligt niet aan de Greenline, mijn niet-Greenline kruipt ook na(ar) de 185 km/h... ;)

Spaced

Senior Member
@hemi % @Evilcomputing:

Mijn 1.6TDI trekt echt als een straaljager tot de 190km/h. Veel daarvan is afhankelijk van hoe je de motor hebt ingereden. Broekhuis gaf mij de tip om vanaf het begin al vlot tot stevig te rijden (na uiteraard volledig warmlopen). Net zoals mijn vorige auto ervaar ik dat dat absoluut een wereld van verschil kan zijn. (mijn TDI trok als een speer tot de 190, die van een collega had het na 165km/h al moeilijk) .

Wat natuurlijk niet impliceert dat jullie je auto's als watjes ingereden hebben he :tongue: Ik wil alleen maar even het punt duiden :)

Evilcomputing

Senior Member
Wat natuurlijk niet impliceert dat jullie je auto's als watjes ingereden hebben he :tongue: Ik wil alleen maar even het punt duiden :)

Sjit, dat ik deze niet zag aankomen.. haha

Na dat inrijden ben ik officieel nog mee bezig.
Maar der staat nu een 4000km op de teller
en dat inrijden zit zeker wel goed, hij raakt dagelijks de 170 aan.
Zelfs vanaf dag 1

Maar toch.. na die 180....

Mischien moet ik hem nog verder inrijden.

Spaced

Senior Member
@Evilcomputing: Die van mij kwam echt los na 9- tot 10.000 kilometer.

Ik moet ook danig oppassen op de Neerlandsche snelwegen. Voor ik het weet rij ik 170+

hemi24

Forumguru
@Spaced: huidige 1.6 heb ik op dezelfde wijze ingereden als de zo goed als identieke voorganger met 1.9. En daarmee had ik nooit andere TDI-tjes die mij het nakijken gaven, dit i.t.t. de 1.6...

Een maand terug heb ik achter een (maximaal) stevig doorrijdende Greenliner aan zitten vangen en moest tot de conclusie komen dat onze beide O2's gelijk op gingen.

Tussen de rotondes lukte het hem niet om uit te lopen; net als dat het mij niet lukt om dichterbij te komen... We hebben in elk geval beide zo'n 12 min. en/of 20km plezier beleefd als een stelletje pubers... ;)

Waarschijnlijk is 67k nog niet genoeg voor die van mij geweest om los te komen..!

Wasmachineman

Forumguru
Nou, wie wil er een wedstrijdje doen dan?!
Allemaal met een 1.6 tdi aan de slag.
In Duitsland dan, ik ben er wel eens in de buurt als ik in Oost Nederland ben. Even de grens over en als een sliert 1.6 tdi de boel ophouden daar!

Spaced

Senior Member
@hemi: Snap ik ook niet. Misschien inelkaar gezet door een luie monteur?

@Wasmachineman: Lijkt me wel leuk; eens een keertje meeten ergens bij Babberich, en dan ff lekker de grens over, samen knallen :)

hemi24

Forumguru
Haha, dat ga je winnen met de DSG! Jij bent al weg terwijl ik de koppeling nog probeer op te laten komen zonder de 1.6 te laten afslaan...

Evilcomputing

Senior Member
Had het iemand het net niet over pubers? :D

Alhoewel ik daar best eens zin in heb
thumbs-up-low-res.jpg

Wasmachineman

Forumguru
Spaced, zo vaak ben ik weer niet daar bij Babberich, alleen als we op vakantie gaan naar Italie! Dan krijg ik de kans natuurlijk niet.
Ik zit meer in de buurt van Emmen en dan naar boven of naar het Oosten?!
In NL moet ik me echt inhouden behalve op de Afsluitdijk....daar kun je nog wel goed doorknallen hoor!

Bovenaan Onderaan