Topsnelheid

Dolf

Actief lid
Re: Topsnelheid....

Van de wintersport in duitsland 221Km/h op de navi.
toch wat bmwtjes het nakijken gegeven (wel flink schakelen) ook een MB had het wat moeilijk (liep wel uit op de topsnelheid)

sitechris

Donateur

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Ralph</font><hr />

je zit toch met de toerenbegrenzer... dus 235 is gewoon het matje bij de 2.0 140PK TDI

Ook na het chippen gaat ie niet over die toeren heen.
Ik ben deze winter naar oostenrijk geweest en dus lekker planken in duitsland. Gaat als een raket naar 220/225 daarna loopt ie iets uit naar 235 en dan is het echt wel over hoor!

[/ QUOTE ]

Op welk toerental klapt de begrenzer erin? Bij mij al bij de 4000 toeren in 6e versnelling (215 op teller, 208 geijkt). De dealer kon niet echt vertellen waarom, alleen als ik die begrenzer eraf zou halen, dat mijn fabrieksgarantie zou vervallen. Bijzonder vaag verhaal, ik denk zelf dat het iets met roetfilter te maken heeft.

mebis

Nieuw lid

erikspeed ..men speed was toen gezien op tellers e dus in hoeverre dat dit juist is ? ..
a en ja met 4motion en 18duim velgen op
dus in princippe zou uwe beter moeten gaan
ma veel hangt af van hoe zuiver de motor is en zen kracht kan behouden op de hogere toeren en top ..

</font><blockquote><font class="small">Citaat: mebis</font><hr />

erikspeed ..men speed was toen gezien op tellers e dus in hoeverre dat dit juist is ? ..
a en ja met 4motion en 18duim velgen op
dus in princippe zou uwe beter moeten gaan
ma veel hangt af van hoe zuiver de motor is en zen kracht kan behouden op de hogere toeren en top ..

[/ QUOTE ]
inderdaad
veel hangt af hoe hij geprogr. is
power houden tot welk toerental enz
nee véél sneller is de mijne niet hoor
1 keer heb ik er teller 250 mee gedaan (246 gps)
jawel DIKKE bergaf
&amp; alhoewel ik het niet vlug heb

'k voelde mij er niet meer goed in
op dat ogenblik voelde ik echt
hiervoor is hij niet (meer) gemaakt ... 't was erover

nomad

Senior Member

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Okki</font><hr />

240 km/u, ech wèl, kiek moar noar dien foto, ech wèl !
super.gif

[/ QUOTE ]
Denk dat je meer aan een cursus Photoshoppen hebt...

205,8 op de GPS, heuvel af, airco uit.

Bij nog wat meer heuvel af wellicht nog een haar harder, maar reken er niet op.

1,6 MPI

Wiebelen bij het insturen als je tegen de 200 aanloopt.

Remmen overigens als de beste.

Groeten,

Tonka®

Ad_O2

Lid

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Daniel</font><hr />

Leuke binnen komer Tonka,maar heb je er een foto van?

[/ QUOTE ]

Ik hoop dat je het maar uit je kop laat om hier als bestuurder een foto van te nemen.
Via de bijrijder OK, maar als je zoiets zelf doet ben je je rijbewijs niet waard
shocked.gif

Je kan toch gewoon de snelheid begrenzer (of hoe heet dat ding in je maxidot) erop zetten en een foto maken als je stil staat.
Dan zie je dus de snelheid die je max hebt gereden in je beeldje.

nomad

Senior Member

Nu we het er toch over hebben. Zijn er meer mensen die bij 195+ een hoog zoemend geluid onder de voorruit horen ? Ik heb het idee dat het lucht is wat door rubbers gedrukt wordt, maar kan er niet precies achterkomen wat het is.

Okki

Donateur

Misschien je passagier even met het hoofd uit het raam laten hangen om beter te kunnen luisteren waar het vandaan komt!
super.gif

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Daniel</font><hr />

Leuke binnen komer Tonka,maar heb je er een foto van?

[/ QUOTE ]

Nee. Wel een foto van een iets lagere snelheid (even niet letten op de tekst op de foto).

Teller op mijn O2 wijkt ca 5 kms af. Dit was 199 op de GPS.
Als je de witte streepjes telt, die nog op de TT-schaal resten kun je je ongeveer bedenken waar het verhaal eindigt.

Heuvel af richting het Schwarzwald, volgens mij op de A3. Daar waar die glooiingen zijn die eerder in deze draad genoemd werden.

Mensen die het niet geloven, soit. Waarom zou ik willen opscheppen over een 1.6 als de hoogste snelheid in dit draadje way hoger is dan ik met dit naaimachientje kan halen?

Overigens, met winterbanden kom ik niet verder dan 203 en een scheet.

205.jpg

Jammer, dat de MiniDot niet ingesteld staat op het momentane verbruik. Ben benieuwd...

'k Dacht even op de foto te herkennen dat de benzinemeter aan het teruglopen was, lijkt wel een beetje bewogen
24.gif

Heb mijn 1.6 FSI op de 197/198 gehad op de teller en moest toen afremmen, maar had nog wel een klein beetje over.

Trol

Lid

Die benzine teller staat die gelinkt met de minidot? Want soms zie ik die, net als het bereik op de boordcomputer, terug wat stijgen? :s sorry voor de offtopic.

Rallye

Forumguru

</font><blockquote><font class="small">Citaat: BB_skoda</font><hr />

Jammer, dat de MiniDot niet ingesteld staat op het momentane verbruik. Ben benieuwd...

[/ QUOTE ]

Verbruik RS bij 195-210 (een uur lang; heerlijk) tussen de 16 en 17 liter per 100 km.

nomad

Senior Member

IMAGE_00007%20(2007-03-17_08-24-35).jpg

Bergaf met 4 man en bagage in de auto.. Foto vanuit stilstand gemaakt, wel helaas een seconde te vroeg op de Set knop gedrukt. Er had 210 kunnen staan, want de GPS versprong net van 202 naar 203. Helaas moesten de ankers daarna uit.... Het blijft toch opletten.

</font><blockquote><font class="small">Citaat: nomad</font><hr />

IMAGE_00007%20(2007-03-17_08-24-35).jpg

Bergaf met 4 man en bagage in de auto..

[/ QUOTE ]

Gezien toerenteller een diesel. 2.0 TDI neem ik aan want (mijn) 1.9 TDI haalt dit dus niet!?

adee

Senior Member

@ Van_307_naar_O2
Kom jij ook niet boven 195 km/u? Ben nu al diverse keren in Duitsland geweest om eens een lekker stukje te rijden maar ik kom met geen mogelijkheid boven 195 km/u op de teller. Heb dan overigens nog ruim gas over. Nu heb ik daar e.e.a. over gelezen op het Duitse Skodaforum en daar werd hetzelfde verhaal vertelt: grens ligt op 195 km/u. Dat werd toegedicht aan het af fabriek ingebouwde roetfilter.

Bovenaan Onderaan