Topsnelheid

Jpoers

Lid
Re: Topsnelheid....

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Daniel_Fabia</font><hr />

</font><blockquote><font class="small">Citaat: VEEJAY</font><hr />

Je hebt je auto goed ingereden Jpoers.

[/ QUOTE ]

Heeft er niet veel mee te maken volgens mij,ik heb ook wel eens 205 op mijn teller gereden,heb in het draadje FABIA 200+ km/pu (op pagina 8) een foto staan met 200 op de teller.

[/ QUOTE ]

nou en voelde me nog wel ff zo trots, bedankt daniel
grin.gif

die 200 haal ik met deze motor niet, mijn vorige auto haalde deze met gemak, 230 op de teller
grin.gif
, wat wil je met een 2.0 turbo motor, dan vliegen de streepjes wel met een behoorlijk tempo voorbij.

Daniel

Lid

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Jpoers</font><hr />

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Daniel_Fabia</font><hr />

Je hebt je auto goed ingereden Jpoers.

[/ QUOTE ]

Heeft er niet veel mee te maken volgens mij,ik heb ook wel eens 205 op mijn teller gereden,heb in het draadje FABIA 200+ km/pu (op pagina 8) een foto staan met 200 op de teller.

[/ QUOTE ]

nou en voelde me nog wel ff zo trots, bedankt daniel
grin.gif

die 200 haal ik met deze motor niet, mijn vorige auto haalde deze met gemak, 230 op de teller
grin.gif
, wat wil je met een 2.0 turbo motor, dan vliegen de streepjes wel met een behoorlijk tempo voorbij.

[/ QUOTE ]

Sorry
529.gif

exup

Lid

Laatst 235 (koek was nog niet op, maar vond het welletjes wegens verkeers frequentie), niet slecht voor een gesjipte JD Engineering uit voering die van 150 naar 220 pk is gegaan.

Zal als ik weer eens naar Duitsland ga wel een "planken" btw dit is een O1, of mocht dat niet in deze topic voor de O2,
tongue.gif

Exup

Vacaro

Senior Member

Heb op kilometerteller al 189km/h gezet, en da kan kloppen vermits opgegeven top 181km/h is.
Heb dan wel 105pk maar aandrijving op vier wielen vraagt nu eenmaal een beetje opoffering van snelheid en verbruik.
Maar ga dit jaar chiptuning laten doen naar 140pk/320n.m waarschijnlijk bij AutotuningHeinz(B) of Hartogh(NL)of nog iemand andere suggesties of adressen.
Ik breng verslag uit als eenmaal zover is,eerst vrouwlief nog overtuigen.

Dolf

Actief lid

Kijk eens dit nieuwsfilmpje dan weet je wat er kan gebeuren met 215km per uur. Geen bloed ofzo, wel een lijkenkist.

Zet me toch wel even aan het denken zal maar wat kalmer rijden in duitsland

[url="http://www.angelstein-tv.de/OsthessenNews/Media/06/10/News061020_7.wmv[/url]"]http://www.angelstein-tv.de/OsthessenNews/Media/06/10/News061020_7.wmv[/url]

Tis maar dat je de gevolgen realiseert van zulke snelheden, ik in ieder geval wel.

[/ QUOTE ]

Hmm, dat was een AMG... heeft dus waarschijnlijk nog wel wat sneller gereden dan die 215km/h op de teller. Maar goed, de strekking is duidelijk...

Rallye

Forumguru

Kijk eens dit nieuwsfilmpje dan weet je wat er kan gebeuren met 215km per uur. Geen bloed ofzo, wel een lijkenkist.
Tis maar dat je de gevolgen realiseert van zulke snelheden, ik in ieder geval wel.

[/ QUOTE ]

Het ongeluk is niet het gevolg van de snelheid, maar van domheid. Je moet wel blijven opletten natuurlijk......, maar dat moet je ook bij 120.

VEEJAY

Forumguru

mee eens Rallye dat je moet blijven opletten, helaas doen anderen dat niet altijd en dat moet jij/ik kunnen opvangen. Defensief rijden noemen ze dat.

Daarom altijd uitkijken voor gele kentekenplaten die opeens naar links (kunnen) komen in Duitsland. Bij hogere snelheid is de schade onevenredig groter.

exup

Lid

Snelheid is per definitie niet gevaarlijk, het zijn de omstandigheden die het doen.

Ik geef altijd als voorbeeld aan, dat iedereen zijn vliegvakanties doet met de goedkoopste vliegtuigmaatschappij, en die lage prijs komt niet door de overmaat aan onderhoud, toch?! De lage vliegprijs moet toch ergens vandaan komen.

Het " moraalridderen" tegen personen die harder rijden als waar een ander zich comfortabel bij voelt, is typisch nederlands, en zou volgens m.i. eens moeten stoppen, zoland die personen een ander niet in gevaar brengen vind ik dat iedereen het recht heeft op zelf beschikkingsrecht!

smg

Lid

@exup: maar op onverwachte omstandigheden heb ik bij een lagere snelheid meer tijd om te reageren om een ongeluk te voorkomen. En als het toch misgaat, is de snelheid en dus de impact lager.

Uit mijn eigen ervaring: die fietser die op volle vaart de weg overstak kon gewoon opstaan omdat ik 20 km/h reed (kroop), bij 30 km/h was ik bij een gelijke reactietijd 5 meter later tot stilstand gekomen.
Gewaarschuwd door dit ongeval, reed ik enkele weken later extra voorzichtig door een onoverzichtelijke straat. Groot geluk voor dat jongetje dat plotseling tussen de auto's vlak voor mijn auto de straat overstak.

Maar met die ervaringen zal ik wel een moraalridder zijn...

exup

Lid

Ik bedoel situaties op de snelweg, waar de mogelijkheid tot het tegenkomen van voetgangers en fietsers nagenoeg 0 zijn.

En ja je hebt gelijk mbt b.v. een woonwijk, zelf 30 km/u kan dan te hard zijn, heb zelf meegemaakt bij 20 km/u dat een klein kind tussen 2 geparkeerde auto's vandaan schoot, stopte nog net op tijd, 30 km/u zou in deze situatie te hard zijn geweest.

adee

Senior Member

Gisteren voor de derde keer eens een flink stukje Duitsland gedaan. Voor de derde keer moest ik vaststellen dat ik niet over de 195 km/u kom. Dit is de snelheid zoals ik die op klok af kon lezen. Jammer want op de A31 zou je nog veel sneller kunnen rijden; heb dat al eerder mogen doen met een, overigens niet met de Skoda O2 vergelijkbare auto, BMW 545i. (jammer dat ie niet over de 250 gaat)

Ik heb trouwens wel het idee dat de snelheidsmeter bijzonder nauwkeurig is maar dat zou ik natuurlijk nog wel eens moeten controleren m.b.v. de climatronic waarop de echte snelheid is af te lezen.

Trol

Lid

climatronic waar de echte snelheid op af te lezen is? Ik heb mijn O2 nog niet.. leg eens uit?

SkodaMan

Actief lid

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Trol</font><hr />

climatronic waar de echte snelheid op af te lezen is? Ik heb mijn O2 nog niet.. leg eens uit?

[/ QUOTE ]

De (Europese) overheid heeft een afspraak gemaakt met autofabrikanten over de snelheid die de snelheidsmeter die een auto aangeeft. Een snelheidsmeter in een auto geeft volgens die afspraak een snelheid aan die enkele procenten hoger ligt dan de werkelijke snelheid. De "werkelijke" snelheid die de elektronica van de auto meet via de wielen wordt speedpulse of tachopulse genoemd en die is via het display van de Climatronic zichtbaar te maken. De speedpulse is overigens ook niet erg nauwkeuring omdat het uitgaat van een vaste omtrek van de banden van de auto. Slijtage wordt niet gecompenseerd.
Als je een navigatiesysteem hebt wordt de speedpulse gebruikt voor de momenten dat de antenne van je navi de satellieten niet kan zien. De door een navi gemeten snelheid is overigens wel heel nauwkeurig vooral wanneer ook voor hoogteverschillen wordt gecompenseerd en dat gebeurd o.a. in versies met EGNOS (WAAS in de USA).

sitechris

Donateur

ik kon op die engelse site overigens niet achterhalen hoe dat kon, of kijk ik er dan soms overheen?

adee

Senior Member

@ sitechris:

http://www.briskoda.net/forums/new-octavia/new-octavia-tips-tricks/55750/

2e bericht:

To enter the climate settings, press ECON and the top right button in the middle cluster of 4 buttons.
To change the main channel (large number on passenger side LCD), use the passenger side temp dial.
To change the sub channel (the small number to the top right of the main number), use the fan speed dial.
To exit press AUTO and ECO simultaniously.

Main channel: 19 - Data Motor
0 Vehicle velocity (km/h)
1 Vehicle velocity (Mph)
2 Motor temperature (°C)
3 Engine speed (RPM)
4 Air con compressor speed (RPM)

Makkelijker kan ik het niet maken; het staat er echt!

Succes

Rallye

Forumguru

</font><blockquote><font class="small">Citaat: smg</font><hr />

Uit mijn eigen ervaring: die fietser die op volle vaart de weg overstak kon gewoon opstaan omdat ik 20 km/h reed (kroop), bij 30 km/h was ik bij een gelijke reactietijd 5 meter later tot stilstand gekomen.
Gewaarschuwd door dit ongeval, reed ik enkele weken later extra voorzichtig door een onoverzichtelijke straat. Groot geluk voor dat jongetje dat plotseling tussen de auto's vlak voor mijn auto de straat overstak.

Maar met die ervaringen zal ik wel een moraalridder zijn...

[/ QUOTE ]
Zo zie je maar weer: de beste snelheid is die, die je zelf bepaalt. Soms langzamer dan toegestaan (bij spelende kinderen in een dertig kilometerzone), maar soms ook sneller op een rustige snelweg, of, legaal, in Duitsland.

Bovenaan Onderaan