Trailer Stability Control

derf

Senior Member
bij mij zat module nr 5q0907383 erin. dat is officieel skoda . geleverd door pon.
bij de elegance schijnt er inderdaad een knop te zitten waarmee je van comfort naar dynamic kan schakelen.
De mogelijkheid om dat via de computer om te zetten zit volgens mij bij alle octavia's alleen dealers mogen dat nietof kunnen dat niet.
moet je een duurdere auto voor kopen.
dat stuurgedrag is duidelijk beter maar je moet dat zelf gaan ervaren
wij horen het hier graag

Fucky

Senior Member
Vraag mij af of die knop naderhand nog in te bouwen is in mijn O3HB 1.4 TSI Lijkt mij wel wat!

Geert Oost

Nieuw lid
Het is een 100 euro optie, volgens mij is het alleen een knopje in de midden console die een instel menu activeert op het scherm. Waarschijnlijk is het een kwestie van een knopje erin zetten en aanmelden.. (ik ben het wel ergens tegengekomen in VCDS volgens mij was het mogelijk een knopje met en zonder feedback (active lampje) aan te melden. Misschien is het mogelijk om de start-stop knop even te misbruiken (als er losse kabeltjes onder liggen).

Wagoneer

Nieuw lid
zoals ik al eerder had geschreven lukt het bij mij nog steeds niet om de TSA te activeren. Dit ondanks de nieuwe software waar het mee zou moeten lukken .Hoe kan dit?. Als ik goed ben geinformeerd kan het alleen met ROSStech. maar,ja dat heeft mijn dealer niet. Heb ook al verschillende mails naar PON gestuurd maar ook hier nul op rekest. Ik heb nu maar een bericht naar ertromp gestuurd met de vraag of die kan helpen en anders naar Antera. Het zit er gewoon op. Bij een kennis met precies hetzelfde spul werkt het gewoon. Met Rosstech ingesteld

Bij mijn Thule afneembare trekhaak is Trailer Stability Control geactiveerd.
De truc was bij het aanmelden de functie remmen coderen aan te vinken.
Hierdoor veranderd het remgedrag bij aangekoppelde aanhanger.

Mooi, ga ik ook even doorgeven, die van mij gaat voor de derde maal terug om een poging te wagen om TSA te activeren.

derf

Senior Member
ertromp heeft de Tsa Bij mij ingesteld. sommige dealers schijnen nu pas te weten hoe het moet. na 7 maanden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Laatst bewerkt:

RoelF

Forumguru
Ehm.. ik doel meer op het overmatig gebruik van uitroeptekens.
En die leiden dus zo veel af, dat ik dus blijkbaar iets grappigs heb gemist. :)

Net even bij de dealer geweest. Naar hun idee is het goed aangesloten. TSC zal niet gaan werken omdat mijn auto niet was voorbereid op een trekhaak?! Hij zat er toch echt onder toen ik hem op ging halen! Uitgelegd wat ik hier op het forum zoal aan info voorbij heb zien komen. VCDS, aanmelden in ABS module etc. VCDS is blijkbaar illegale software werd aangegeven. Dat zal best, maar als het met illegale software lukt, moet een dealer het toch ook kunnen regelen? Ook gezegd dat de fa. Kreijne er een artikel op de website over heeft geplaatst. Er wordt nu contact opgenomen met Kreijne. Kortom, voor niets naar de dealer gereden en nog niets wijzer......
Klopt het dat bij een niet op trekhaak voorbereide auto de TSC niet zal werken????

Bovenaan Onderaan