Iedereen loopt hier nu op die dealers te zeiken en VCDS de hemel in te prijzen. Snap dat wel aan de ene kant. Maar vanuit de importeur wordt er 0,0 gecommuniceerd over het activeren van TSC.
Zolang bij een dealer daar geen vragen over komen en de monteur de trekhaak aanmeld/codeert zoals voorgeschreven dan weet hij ook niet of TSC geactiveerd wordt of niet.
En er lopen ook genoeg monteurs rond, bij elke dealer denk ik, die zich niet interesseren in computers of daar niet goed mee om kunnen gaan en het dus niet uit zichzelf uitzoeken. Heb zo'n collega.
Ik heb het ook moet zoeken waar het staat en als je het eenmaal weet is het een makkie.
En ja met VCDS kan je makkelijker dingen aanpassen. Het gaat allemaal via tekst. En met ODIS waar ik als dealer monteur mee werk ging dat tot 2 jaar geleden alleen met binaire of hexidecimale codering. En ik weet echt niet welke 0 of 1 waar voor is. Tenzij er een beschrijving van is, maar die is er meestal niet.
Tegenwoordig is het ook meer met tekst. Dus het wordt makkelijker maar dan nog is alles mogelijk omdat de fabriek sommige dingen niet toestaat om te veranderen wat met een VCDS wel kan.
Als iemand nu naar dealer gaat met de vraag of ze het kunnen activeren, neem dan even de beschrijving mee hoe het moet zoals het wel ergens in dit topic staat.
Scheelt weer frustratie en onnodige negatieve commentaren op de dealers.
Hier zitten een paar lui die hun vrije uurtjes erin steken om alles uit te zoeken wat er wel niet allemaal verandert kan worden. Waar ik soms ook weer mijn voordeel uithaal en het met ODIS probeer.
Maar als ik naar huis ga dan heb ik geen Octavia III voor de deur staan en VCDS thuis om er eens rustig voor te gaan zitten om alles uit te zoeken. En tijdens werktijd is daar niet altijd tijd voor. Want ik moet uren maken en productief zijn voor de baas.
(moest even wat frustratie kwijt van al die negatieve berichten op de dealer. Voel me verder niet aangesproken hoor, heb namelijk nog niet de vraag gehad van een klant om het te activeren. Maar doe het nu wel standaard bij elke trekhaak die ik monteer.)