Yuco,
ik heb een trekhaak genomen voor een aanhanger(tje)(150 t/m 749 kg), een caravan, welke 750 kg of zwaarder is lijkt mij niet functioneel, omdat het maar een 1.2 drie cylinder motor is, .. wanneer ik een caravan had moeten trekken, dan had ik een auto met een zwaardere motor gekocht, .. ... dit is natuurlijk mijn mening.
En de mensen die wel een trekhaak hebben nu hebben misschien nog wel het oude type dan....
Ik [...] kreeg wederom te horen dat de levertijd van de trekhaak nog niet bekend is helaas
[OFF TOPIC] Zooo, dat is een flink toerental (boven de 3000 rpm). Ben benieuwd . Toch zal het voor mij ook een sport worden om zo zuinig mogelijk (zonder de motor de soep in te draaien) te gaan rijden!Paulus,
dat ligt bij mij boven de 2500/3000 toeren, in het begin, je moet alles
uitproberen reed ik te voorzichtig, .. zat ik ook rond de 2000 toeren, maar dan viel ik in de hogere versnelling teveel terug tot +/- 1500 en was ik mijn kracht kwijt, je merkt het vanzelf, het loopt niet vloeiend, nu na 700 kilometer trek ik feller op, (ja ik weet het, er wordt meer diesel verbruikt, maar dat vang ik op door geen wegenbelasting te betalen, ik rijd dan geen 1 op 30 maar 1 op 27, nou en) in de lagere versnellingen en blijf versnellen, zodat alles soepel en vloeiend verloopt. Pierre