Trekhaak montage en inleren topic Fabia-2

skodafabiafan

Nieuw lid
ik heb een klein hendeltje naar voren gehaald en daar zat een parker achter en voor de rest zie ik niks. Toen deze parker eruit was zat er niet veel beweging in het zijpaneel. Ik vraag me toch af hoe een en ander los te krijgen is.
weet iemand meer?
 

Huibert

Forumguru
Even uit mijn geheugen. Eerst haal je het kunststof deel aan de rand van de kofferbak los hieronder zie je de drukker en een schroef/schroeven zitten die los moeten. Ook het deel wat tegen de achterste zijstijl zit moet los, plaatje waar AIRBAG op staat loswippen, hieronder zit een schroefschroef als deze eruit is kun je met een beetje trekken dit deel loshalen. Grote haak in het zijdeel losschroeven. Achterbank plat leggen, makkelijkst is om de rugleuning even los te maken, is een draaischijfje wat je ziet op de scharnierpen van de leuning. Nu kan de bekleding een stukje opzij en zie je nog een paar schroeven en een drukker zitten, als je deze loshebt moet het deel loszitten Veel succes.
 
Eventjes een heel oud topic weer nieuw leven inblazen. Ik ben bezig met een trekhaak installeren op een 2011 model greenline zonder parkeer sensoren. Heb een vaste haak gekocht met een universele set verlichting bij olifanttrekhaken voor zo’n 180 euro. De trekhaak zit er inmiddels onder. En ben nu bezig met de bedrading.
De bedrading wordt gekoppeld aan de achter verlichting middels van die koppel clipjes, dat lijkt me niet bijster moeilijk.
Maar wat is de makkelijkste en beste manier om stroom te trekken van voren naar achter?
Ik las dat aansluiten op de zekering kast mogelijk is maar ook op de accu.
Wat is de beste doorvoer route van het draad?
 

hemi24

Forumguru
Ik persoonlijk zou het van de zekeringenkast halen: relatief eenvoudig en je bent gelijk al in de binnenruimte.
 
En hoe werkt dat van een zekeringkast halen?

Want heb de kabel eindelijk tot hier gekregen. Maar de kabel boom achter de zekeringkast is mega dik, stug en heeft weinig ruimte.
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    1,8 MB · Weergaven: 7
Oke, aantal stappen verder. Alles is aangesloten, zekering tap gedaan op sigaretten aansluiting.
Universele set vastgeklemd aan de juiste draden op de draden van de achterlampen.
Als de aanhangwagen wordt aangesloten dan gaan om de beurt alle lampen aan op de trailer, 3x. Maar daarna blijven ze uit ook al wordt er signaal gegeven.
Als ik een lamp uit de trailer draait dan wordt dit direct opgepikt en begint het kastje te piepen dat er een kapotte verlichting is.
Weet iemand wat er aan de hand is of hoe dit te troubleshooten?
 
Bedankt voor de reacties! Multimeter gekocht en bleek dat het signaal van achterlampen naar unit niet goed was. Op oog en hand dichtgemaakt de klemmetjes maar ze moesten nog even stevig met de tang aangedrukt worden. Het hele setje werkt nu.
Was wel echt een rot klusje vond ik, met name al die panelen loskrijgen en de 12v kabel er doorheen krijgen.
Nu zal een tweede keer wel 3x zo snel gaan, maarja dat gebeurd ook niet zo snel denk ik/hoop ik.
 

EdK

Forumguru
MAaarrrrrrrrr het geeft wel een bult voldoening dat het je gelukt is !!
En daar gaat het uiteindelijk om
 
Uit je verhaal begrijp ik dat je van deze vreselijke dingen gebruikt hebt ? bereidt je dan maar voor op veel ellende danwel dan weer noet werken, wil je niet ontmoedigen maar die dingen zijn echt ruk. Veel beter is solderen en met krimpkous isoleren of AMP stekkertjes aanknijpen met een fatsoenlijke tang. 1000008710.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees
Bovenaan Onderaan