Trekhaak montage en inleren topic Fabia-2

ertromp

Forumguru
Gezaagd? Lijkt wel een botte bijl klus. Nee zo inzoomend ziet het er niet uit. Zal op afstand idd wel beter zijn.
Jammer dat het niet anders kan

Gezaagd? Lijkt wel een botte bijl klus. Nee zo inzoomend ziet het er niet uit. Zal op afstand idd wel beter zijn.
Jammer dat het niet anders kan
begrijpen jullie nou waarom ik die vraag stelde....of ziet het er bij elke fabia2 combi zo (beroerd) uit. Dat je het zo snel niet ziet is voor mij eigenlijk geen argument.

zie net dat de overbuurman een fabia2 combi greenline heeft met trekhaak. Zo maar eens kijken hoe het er daar uit ziet.

erik2907

Actief lid
Als je achter de auto staat zie je er helemaal niets van door se Thule blok, als je eronder ligt wel :-)

Ben maar even half onder de auto van de overbuurman gekropen. Gelukkig heeft hij mij er niet onderuit geslagen.

Lijkt een wat strakker gezaagde opening zo te zien. Zal ook eens vragen waar die de trekhaak heeft laten plaatsen.

Bijlagen

• P1050684.JPG
    P1050684.JPG
    1 MB · Weergaven: 98
  • P1050685.JPG
    P1050685.JPG
    1,1 MB · Weergaven: 89
  • P1050686.JPG
    P1050686.JPG
    899,4 KB · Weergaven: 80

Joske

Forumguru
ziet er idd netter uit :thumbsup:

maar zagen blijft altijd een issue natuurlijk, hamer er dan maar op dat ze het netjes doen ;)

turboturbo

Forumguru
Vind het zaagresultaat bij de buurman ook nog lelijk, toch. Dat gaat kennelijk gewoon met een dremel vanuit de 'vaste' hand?

En het kan zeker netter, zoals@micky laat zien!

CDK

Forumguru
Bij mijn vorige S2, met afneembare haak, was ook op deze manier een gat in de bumper gezaagd, maar daar zag je ècht niets van! Op deze manier zoals op de foto's oogt het niet erg netjes..... :(

Waalko Kramer

Forumguru
Ik wil een vaste trekhaak laten monteren onder mijn fabia combi. Heb via mail al wat offertes aangevraagd maar ben langzaam de weg aan het kwijt raken. Trekhaak zal gebruikt worden voor een fietsendrager en wellicht een keer een aanhanger, dus dan heb ik aan een 7 polige stekker genoeg toch?

De Prijzen varieren van 439 tot 599. Over het inleren krijg ik wisselende reacties als met een universele canbus niet nodig tot bij de prijs in. Ook wij zijn erkend Thule dealer en bij ons krijgt u 5 jaar ipv 1 jaar garantie.

Skoda Hegeman Arnhem/ Nijmegen rekent de standaardprijs van 679,-

-Moet de trekhaak ingelezen worden bij de dealer? Wanneer wel/niet en waarom wel/niet?
-Moet er in de bumper gezaagd worden?
-universele canbus aan te raden?
-trekhaakcentrum heeft het over een multicom aansluiting?

Kan iemand mij vertellen waar ik op moet letten en maakt het qua merk wat uit? Ik zie langzaam de bomen door het bos niet meer.

Heb twee weken geleden bij Trekhaakcentrum (onderdeel van Martin Schilder) een Thule laten monteren vast en 7polig voor de prijs van 449,-- incl. inleren. Mijn Fabia Combi heeft PDC.

Dus de originele dealer is veel te duur....

Vreemd...ik kreeg dit bericht van trekhaakcentrum:

Beste,

U heeft bij ons een offerte aangevraagd voor het monteren van een trekhaak onder uw uit

De prijs voor een vaste trekhaak met een 13-polige stekker voor uw auto is € 519,-- inclusief montage en BTW.

Eventuele extra's zoals bijvoorbeeld verloopstekkers, een multicom aansluiting, witte kentekenplaten en het soms noodzakelijk inlezen van de trailermodule bij de dealer zijn niet bij de prijs inbegrepen. De boven vermelde prijzen zijn geldig tot uiterlijk een maand na ontvangst van deze email.

Op al onze offertes en leveringen zijn de Metaalunievoorwaarden van toepassing. Deze voorwaarden zijn gedeponeerd bij de griffie van de rechtbank Rotterdam.

Indien u vragen heeft of een afspraak wilt maken kunt u ons bellen op 0900-1118880.

Met vriendelijke groet,

Trekhaakcentrum.nl

Waalko Kramer

Forumguru
Ja maar je kiest voor een 13polig ipv 7...

Inmiddels heb ik vernomen van de dealer dat Trekhaakcentrum zijn prijzen heeft verhoogd.

Ik heb totaal 449,-- betaald inc. inleren en 7polig.

Gewoon even onderhandelen met je dealer.......

andrehj

Forumguru
Mag ik vragen wat de prijs was? Op de thule site krijg je links naar diverse dealers. Van eentje in Andelst heb ik ondertussen reactie gehad dat de prijs 599,- met 7 polige goed gekeurde thule stekker en witte kentekenplaat. Staat niet bij of het om jaeger of multicon gaat.
Dat kan ook niet, want Jaeger of Multicon gaat over een 13-polige stekker. Voor 7-polig is er maar 1 standaard.
Overigens is er nog een reden om voor 13-polig Jaeger te gaan: Deze stekker is door zijn bajonet-sluiting veel makkelijker aan te sluiten dan de oude 7-polige en zit ook veel beter vergrendeld in het stopcontact. Echt een enorme vooruitgang t.o.v. het gepruts met die 7-polige stekkers.

kansberg

Forumguru
Wat betreft de soliditeit van Jeager heb je helemaal gelijk andrehj, maar als je onverhoopt de stekker vergeet los te koppelen heb je wel de hele boel kapot, en bij Multicon hooguit het klepje van de contactdoos. Heb dat één keer meegemaakt op de camping, gelukkig niet bij mijzelf.

Op onze caravan (Kip) zit 'nog' een 13-polige Multicon West, voorlopig laat ik dit zo en werk met een verloop van 13-polig Jeager naar 13-polig West. Misschien heb ik in de vakantie zin om wat te prutsen en zet er alsnog een Jeager stekker aan. En dan vooral niet vergeten de stekker los te koppelen :banghead:

Bovenaan Onderaan