Mijn dealer heeft op eigen kosten de vaste trekhaak vervangen door een afneembare. Ik heb de trekhaak nog niet gebruikt maar wat mij opvalt is dat er geen oog aanzit waar je de breekkabel van je caravan aan vast kunt maken. Gezien de handvat aan de zijkant van de trekhaak vraag ik mij af of er een los oog gemonteerd kan worden. Iemand hier al ervaring mee?
Wat een gepruts. Soms ben je zo blij dat je je zaakjes gewoon zelf regelt:
Even bij Westfalia het juiste typenummer opgezocht (30s werk). Nummer in Google. En voila, een webshop gevonden waar je voor 165 euro de vaste trekhaak kunt bestellen. 3 op voorraad. Geen probleem. Vandaag besteld, overmorgen geleverd.
http://www.kfzteile.com/anhaengevorrichtung/westfalia::305401600001.html
Waarom is dat bij Pon dan zo moeilijk als je het zelf binnen een minuut geregeld kunt hebben?
Op dit moment alleen ff niet leverbaar
Is dat niet ivm "het" trekhaakprobleem?
Zou Skoda misschien Westfalia haken monteren?
Sinds wanneer maakt Volkswagen zelf trekhaken?Bij Skoda gebruiken ze trekhaken van Volkswagen
Sinds wanneer maakt Volkswagen zelf trekhaken?
De af-fabriek trekhaken komen (voor een S2, O2 en O3) in ieder geval van Prof Svar. After-market (dus alle in NL door de dealer geleverde trekhaken) wordt er van alles gemonteerd. Volgens mij is de volgorde dan ongeveer als volgt (meest gebruikt bovenaan):
- Westfalia
- Thule (heette vroeger Brink)
- Bosal
- etc
- hele tijd niets
- Prof Svar (want in NL niet te koop, deze moet je zelf importeren)
Misschien tijd voor een polletje....Meer Thule dan Westfalia tot nu toe in dit draadje.....