Trekhaakproblemen met Octavia III Combi!

Atria

Actief lid
Daar is in voorzien. Hiervoor zit een oog bij de stekkerdoos!

De "geleerden" zijn van mening dat een lus om de haak aan een hulpkoppeling bij losraken van de aanhanger beter werkt dan een directe koppeling van de breekkabel aan een oog aan de trekhaak.

Gieliovd

Forumguru
Vandaag wist de dealer me te melden dat de trekhaken niet aan te slepen zijn en dat ze nu in België worden gehaald...

Ook gaf hij aan, dat alle nieuwe klanten nu tijdig worden geïnformeerd. Heeft u een caravan, dan heeft u een afneembare nodig. Dat soort boodschap. Toch ben ik het daar niet mee eens... beide moet goedgekeurd zijn voor hetzelfde doel.

Francois77

Actief lid
De "geleerden" zijn van mening dat een lus om de haak aan een hulpkoppeling bij losraken van de aanhanger beter werkt dan een directe koppeling van de breekkabel aan een oog aan de trekhaak.

Deze "geleerden" zitten dan wel op de goede weg, maar de uitvoering laat nog wel wat te wensen over.

De enige juiste manier voor het koppelen van een breekkabel is om de haak en dan de kabel door een harpsluiting aan het vaste deel/oog van de trekhaak

Bijlagen

• breekkabel5.jpg
    breekkabel5.jpg
    175,5 KB · Weergaven: 117

leo442

Forumguru
Deze "geleerden" zitten dan wel op de goede weg, maar de uitvoering laat nog wel wat te wensen over.

De enige juiste manier voor het koppelen van een breekkabel is om de haak en dan de kabel door een harpsluiting aan het vaste deel/oog van de trekhaak

:thumbsup::thumbsup:

erikkie

Senior Member
hoi, kan volgende week donderdag mijn nieuwe octavia combi ophalen. Besteld met vaste trekhaak, maar hiervoor bestaat er nog geen typegoedkeuring volgens dealer :sterretjes:.
Had dealer al vermeld dat ik voldoende afstand van bumper wilde ivm mogelijke stabilisatorkoppeling en ik wil er ook een twinny load op kunnen zetten.
Heb nog niet eens een caravan, maar die wordt misschien nog wel aangeschaft in de toekomst. De mountainbike moet ook maar even wachten, dus voorlopig maar akkoord voor levering zonder trekhaak, maar hoe lang kan dit trekhaak-verhaal nog duren?? :banghead:

Iemand nog tips voor andere dingen waar ik op moet letten bij die trekhaak als ik zowel caravan als twinnyload wil kunnen gebruiken de komende 42 maanden?

---
Is er trouwens ook nog een forum zoals dit prettige skodaforum waar ik wat info kan vinden over caravans :bloos::bloos:
Misschien volgend jaar een goedkope caravan kopen om een keer te proberen in Frankrijk oid volgende zomer. (geen merk voorkeur etc, weet niet waar ik moeten beginnen met zoeken op internet)

Atria

Actief lid
Misschien volgend jaar een goedkope caravan kopen om een keer te proberen in Frankrijk oid volgende zomer. (geen merk voorkeur etc zei:
wellicht kun je dan beter een caravan huren om het te proberen?

cali05

Forumguru
Ja ik maar is wel een HB, en afgelopen zomer geen probleem gehad met de caravan erachter.

Laatst bewerkt door een moderator:

MothMan

Actief lid
Ik wacht op een oplossing. Nu een vaste Bosal erachter, dealert kijkt of een vaste Westfalia beter past, desnoods een afneembare. Las overigens zojuist ergens dat een afneembare maar 90,- extra kost. Overweeg om die 90 dan maar zelf te betalen aan LM.

Marcod

Lid
Ja maar het probleem ligt bij Pon , ik heb nu ook een afneembare op mijn huidige auto maar die is in de drie jaar dat ik hem heb nog nooit gedemonteerd.

Gr.

Edwin1969

Actief lid
Ik wacht op een oplossing. Nu een vaste Bosal erachter, dealert kijkt of een vaste Westfalia beter past, desnoods een afneembare. Las overigens zojuist ergens dat een afneembare maar 90,- extra kost. Overweeg om die 90 dan maar zelf te betalen aan LM.

Meerprijs is geen 90,- maar 260,- (699,- resp. 959,-).

Ik heb de order destijds tussentijds omgezet naar een afneembare nadat de problemen via dit forum bekend werden. Afneembare trekhaak is overigens van Thule en voldoet goed.

Bovenaan Onderaan