Trekhaakproblemen met Octavia III Combi!

Gieliovd

Forumguru
Kijk, top, ik krijg net ook bevestiging van mijn dealer dat mijn trekhaak op mijn verzoek nu ook kosteloos wordt vervangen voor een afneembare versie.

Dat doet me goed, weer een zorg minder! Kijken we wel weer of ik hem eraf haal of hem erop laat zitten.

Flem_nl

Forumguru
Kijk, top, ik krijg net ook bevestiging van mijn dealer dat mijn trekhaak op mijn verzoek nu ook kosteloos wordt vervangen voor een afneembare versie.

Dat doet me goed, weer een zorg minder! Kijken we wel weer of ik hem eraf haal of hem erop laat zitten.
Kijk, goed geregeld!

isonic125

Actief lid
Had ook een vaste trekhaak op mijn nieuwe O3 besteld. I.v.m. de gemelde problemen in dit forum m.b.t. de vaste trekhaak dit voorgelegd aan LM. Krijg nu van LM een afneembare trekhaak zonder meerkosten! :thumbsup:

Welke LM is dit?

Ik heb nog niets van dealer/LM gehoord.

@Gieliovd: Welke dealer heb je? Bij die van mij werd er niet echt meegedacht aan een oplossing. Vandaar dat ik mijn zorgen om eventuele schade bij LM heb aangegeven.

De auto wordt deze week gebouwd. Zal een van de laatste met platin grey worden denk ik.

Laatst bewerkt:

besbas

Lid
Welke LM is dit?

Ik heb nog niets van dealer/LM gehoord.

@Gieliovd: Welke dealer heb je? Bij die van mij werd er niet echt meegedacht aan een oplossing. Vandaar dat ik mijn zorgen om eventuele schade bij LM heb aangegeven.

De auto wordt deze week gebouwd. Zal een van de laatste met platin grey worden denk ik.

LM is ARVAL

andrehj

Forumguru
Voor de hobbyisten die zelf de af-fabriek trekhaak onder hun auto willen schroeven:
Ik kwam in een ander forum de juiste typenummers voor deze haak tegen, uit deze PDF:
O3Trekhaak.png
  • Detachable tow bar (5E0 092 155)
  • Electrics with 13-pole socket:
    • for cars without serial preparation for the tow bar (5E0 055 316A);
    • for cars with serial preparation for the tow bar (5E0 055 316)

isonic125

Actief lid
Uit topic 'Wanneer krijg je je nieuwe Octavia III Combi geleverd"

Ik kom net bij de dealer weg, mijn auto is gisteren gebouwd :-) Levering dus over een week of 2 / 3!
Hij vertelde wel dat er een terugroepactie komt vanwege de trekhaak, de huidige trekhaak zou geen typegoedkeuring hebben een alle reeds geleverde vaste trekhaken moeten worden gewisseld. Dat betekent dat bij nieuw te leveren auto's de trekhaak later gemonteerd wordt of dat de levering van de auto wordt vertraagd. Nou, dan maar even zonder trekhaak ;)

Weet iemand hier al meer van?

RoelF

Forumguru
Mijn dealer was nog niet op de hoogte van deze ontwikkeling, maar gaf wel aan dat het bij mijn auto dan 'meteen goed komt'. Positief ingesteld, dat vind ik wel leuk. :)

Zojuist via de dealer te horen gekregen dat productie wk 40 wordt. Tevens een vraag van hem of ik een caravan met stabilisatorkoppeling heb.
Dit ivm te monteren type trekhaak.

roeldewinter

Actief lid
De dealer vertelde er ook bij dat er een nieuwe trekhaak ontwikkeld moet worden. Het zou twee weken kunnen duren, maar ook wel twee maanden, of zelfs een half jaar. Jaja.... gewoon rustig afwachten tot het bericht officieel is ;)

Laatst bewerkt:
Je hoeft dan verder niet bij te betalen voor die afneembare?
Geen bijbetaling van mijn kant. Wie die extra kosten op zich neemt, LM/dealer/Pon zal me worst wezen haha.
Sterk argument is natuurlijk dat de vaste trekhaak kennelijk geen typegoedkeuring heeft.

Bovenaan Onderaan