Trekhaakproblemen met Octavia III Combi!

VWim

Forumguru
Verschil in materiaalkosten van 90 euro is voor de trekhaak. Ik heb geen idee wat er verder nog nodig is voor een afneembare trekhaak? Volgens mij zitten er geen afdekplaatjes of dergelijke?

Guide5

Nieuw lid
Ik wacht op een oplossing. Nu een vaste Bosal erachter, dealert kijkt of een vaste Westfalia beter past, desnoods een afneembare. Las overigens zojuist ergens dat een afneembare maar 90,- extra kost. Overweeg om die 90 dan maar zelf te betalen aan LM.

Mijn dealer heeft ook Westfalia trekhaken besteld. In deze inbouwbeschrijving is ook duidelijk te zien dat er in de lengte een verschil is met de VW Golf en de Seat Leon. Dit geeft mij wel vertrouwen dat de afstand met de bumper goed is.

rtwee

Senior Member
Meerprijs is geen 90,- maar 260,- (699,- resp. 959,-).

Ik heb de order destijds tussentijds omgezet naar een afneembare nadat de problemen via dit forum bekend werden. Afneembare trekhaak is overigens van Thule en voldoet goed.

Dat weet ik... maar was soort van coulance regeling... En voor 90 Euro (2 euro in de maand voor mij) wil ik geen gedoe en achteraf vind ik afneembaar ook nog mooier..

erikkie

Senior Member
trekhaakupdate.....

Bij navraag bij de leverende dealer kan er momenteel helemaal geen trekhaak worden geleverd:pieker:. (vast + afneembaar) :sterretjes:

Alle trekhaken zouden in backorder staan....:cry:
Deze week dan maar auto halen zónder trekhaak en dan kijken we wel hoe het afloopt met die trekhaak, kan ik in ieder geval met m'n nieuwe rijden en duurt het niet al te lang voordat het trekhaak probleem is opgelost bij PON.....:nailbiting:

andrehj

Forumguru
Alle trekhaken zouden in backorder staan....:cry:
Wat een gepruts. Soms ben je zo blij dat je je zaakjes gewoon zelf regelt:
Even bij Westfalia het juiste typenummer opgezocht (30s werk). Nummer in Google. En voila, een webshop gevonden waar je voor 165 euro de vaste trekhaak kunt bestellen. 3 op voorraad. Geen probleem. Vandaag besteld, overmorgen geleverd.
http://www.kfzteile.com/anhaengevorrichtung/westfalia::305401600001.html
Waarom is dat bij Pon dan zo moeilijk als je het zelf binnen een minuut geregeld kunt hebben?

Guide5

Nieuw lid
Zal wel iets te maken hebben met de voorkeursleveranciers, inkoopafspraken en dergelijke van Pon. Dealers moeten zelf maar wat gaan shoppen dan.

Blijkbaar is het monteren van de trekhaak een flinke klus. Tussen de prijs inclusief montage en de kale trekhaak zit zo'n 500 à 600 euro. Daar gaat natuurlijk nog de kabelboom vanaf. Waarschijnlijk is het leggen van de kabelboom ook het meest tijdrovend. Zekers als ik de installatie manual bekijk.

isonic125

Actief lid
En voor de afneembare (Thule) word er aan de onderkant van de bumper ook nog een gat gemaakt.
Hier draait ook de stekkerdoos in weg en zie je dus helemaal niets van de trekhaak.

Alleen of er nou nog een aanpassing wordt gedaan in het koelsysteem (zie in begin van deze thread) is mij (en de dealer) nog steeds niet duidelijk.

leo442

Forumguru
En voor de afneembare (Thule) word er aan de onderkant van de bumper ook nog een gat gemaakt.
Hier draait ook de stekkerdoos in weg en zie je dus helemaal niets van de trekhaak.

Alleen of er nou nog een aanpassing wordt gedaan in het koelsysteem (zie in begin van deze thread) is mij (en de dealer) nog steeds niet duidelijk.

De originele afneembare trekhaak word geleverd met een vervangende achterspoiler, is wel zo netjes.

isonic125

Actief lid
Ah, omdat bij mij eerst sprake zou zijn van een vaste trekhaak is dit waarschijnlijk in de bestelling niet meegenomen.
Later (auto al in NL) is alsnog besloten om afneembare te installeren.
Daarom waarschijnlijk het zelf gemaakte gat.

Klaasje

Forumguru
Wat een gepruts. Soms ben je zo blij dat je je zaakjes gewoon zelf regelt:
Even bij Westfalia het juiste typenummer opgezocht (30s werk). Nummer in Google. En voila, een webshop gevonden waar je voor 165 euro de vaste trekhaak kunt bestellen. 3 op voorraad. Geen probleem. Vandaag besteld, overmorgen geleverd.
http://www.kfzteile.com/anhaengevorrichtung/westfalia::305401600001.html
Waarom is dat bij Pon dan zo moeilijk als je het zelf binnen een minuut geregeld kunt hebben?

Volgens mij is deze alleen nog niet voor de nieuwe octavia. Volgens de site is deze voor model versie 2010-2012

andrehj

Forumguru
Volgens de site van Westfalia is deze wel degelijk voor de O3 (en is dit zelfs het nieuwste type, de vervanger van een ander EndOfLife type).

isonic125

Actief lid
Aangezien je vaste trekhaak hebt besteld ga ik ervan uit dat je die ook krijgt.
Als ik jou was zou ik je dealer (en leasemaaschappij?) in ieder geval even op de hoogte brengen van de afstand-problemen bij de combi.

Of er moeten tegen die tijd andere vaste trekhaken gemonteerd worden die wel voldoende afstand hebben.

Als ik hier zo lees dan zijn sommige dealers pro-actief met het monteren van een andere trekhaak en sommige niet.
Dus wil je zeker zijn even contact met de dealer lijkt me.

Bovenaan Onderaan