Ik wacht op een oplossing. Nu een vaste Bosal erachter, dealert kijkt of een vaste Westfalia beter past, desnoods een afneembare. Las overigens zojuist ergens dat een afneembare maar 90,- extra kost. Overweeg om die 90 dan maar zelf te betalen aan LM.
Meerprijs is geen 90,- maar 260,- (699,- resp. 959,-).
Ik heb de order destijds tussentijds omgezet naar een afneembare nadat de problemen via dit forum bekend werden. Afneembare trekhaak is overigens van Thule en voldoet goed.
Bij navraag bij de leverende dealer kan er momenteel helemaal geen trekhaak worden geleverd
Ja, ik ben er een van....Mijn verhaal.... Toch blijken er O3C ELB met LA rond te rijden met trekhaak zonder problemen.... Verwarring alom....
Wat een gepruts. Soms ben je zo blij dat je je zaakjes gewoon zelf regelt:Alle trekhaken zouden in backorder staan....
En voor de afneembare (Thule) word er aan de onderkant van de bumper ook nog een gat gemaakt.
Hier draait ook de stekkerdoos in weg en zie je dus helemaal niets van de trekhaak.
Alleen of er nou nog een aanpassing wordt gedaan in het koelsysteem (zie in begin van deze thread) is mij (en de dealer) nog steeds niet duidelijk.
De originele afneembare trekhaak word geleverd met een vervangende achterspoiler, is wel zo netjes.
"orginele" als in af-fabriek?
Wat een gepruts. Soms ben je zo blij dat je je zaakjes gewoon zelf regelt:
Even bij Westfalia het juiste typenummer opgezocht (30s werk). Nummer in Google. En voila, een webshop gevonden waar je voor 165 euro de vaste trekhaak kunt bestellen. 3 op voorraad. Geen probleem. Vandaag besteld, overmorgen geleverd.
http://www.kfzteile.com/anhaengevorrichtung/westfalia::305401600001.html
Waarom is dat bij Pon dan zo moeilijk als je het zelf binnen een minuut geregeld kunt hebben?
Volgens de site van Westfalia is deze wel degelijk voor de O3 (en is dit zelfs het nieuwste type, de vervanger van een ander EndOfLife type).