Tuner's Skoda Octavia RS 245 Berline "Octavius Rsus 'Codename': Red Baron"

s-line

Forumguru
ik wil jou wel eens zien rijden daar ;) makkelijk praten zo ! :D
Dat duurde lang voor dat deze opmerking kwam! Ik heb geen wagen meer met zoveel vermogen anders had ik de uitdaging graag aan gegaan (die tijd heb ik gehad ik zit meer in de relax rijden en varen enzo) maar ik wil het wel voordoen met jou auto hoor!:jaja::D

dirkie996

Forumguru
Ik denk dat ik alle moeite Vd wereld zou hebben om mij in te houden :(
Tuner111 rijdt nog trager dan mij.wat gaat dat geven als hij M'n leeftijd heeft? Ik heb M'n zotte jaren gehad. Nu doe ik enkel nog 's zot met de moto of met de RS in de Pyreneeën op vakantie in Andorra.
Moest ik toendertijd aan z'n leeftijd en met zo'n auto in bezit geweest zijn, man, dit ging vuurwerk geven.

Kurtje

Forumguru
Alle respect voor Bram zijn rijstijl op de ring, zouden velen een voorbeeld aan mogen en kunnen nemen.
Het is nu eenmaal niet een normaal circuit, de grip en hoogteverschillen maken dit een van de moeilijkste circuits ter wereld.

Om dan met je nieuwe bolide er tegen een hoge snelheid ineens door te vliegen? Ik zou het ook niet doen... Ook al heb ik heel wat rondjes erop gereden.

leon-cupra

Forumguru
Begrijp ook wel dat je met dergelijke wagen voorzichtig gaat rondrijden op circuit. We spreken niet over een wagen van 5.000euro maar eentje van net geen 40.000euro. Dat is al een serieus kapitaal. Doe daar maar eens een klapper mee. :nono:

Is het zo dat je op de Ring nog verzekerd bent? Als ik mij niet vergis wordt dit aanzien als een "tolweg" en ben je dus verzekerd? Of is dit ondertussen veranderd?

leon-cupra

Forumguru
Tsja ik vermoed dat @Tuner111 net dat ene hersen celletje heeft waardoor hij zich weet te beheersen en verstandig rijd en niet roekeloos.....:pardon:
Wees er zuinig op @Tuner111
om daarna op de autobahn 260 aan te tikken tussen de andere weggebruikers die 120 rijden. Het mag maar is het daarom veilig?

PS, zal je je eigen reactie besparen
:sleep::sleep::sleep::bloemen:

Rallye

Forumguru
Is het zo dat je op de Ring nog verzekerd bent? Als ik mij niet vergis wordt dit aanzien als een "tolweg" en ben je dus verzekerd? Of is dit ondertussen veranderd?

Zo zit het bij mij: https://www.centraalbeheer.nl/CB Downloads/14818_CB_Pvw_Verkeer_27071.pdf

D01F3D79-7860-48A8-9E73-965007B15275.png

Wel weer slordig neergezet. Rijden op de Nürburgring staat onder het kopje snelheidsritten. Is nu alleen een snelheidsrit (wat is dat?) niet verzekerd, of elke rit omdat er staat “rijden op de Nürburgring”.

EdK

Forumguru
denk dat dit voor een ieder geld hoor @Rallye
Voor dit soort circuits etc moet je je wagen apart verzekeren als dit al mogelijk is .. of betaalbaar.
Ook als je een rijvaardigheids cursus gaat doen met eigen wagen of motor raad ik je aan om je verzekering er op na te slaan.
En wel hoe men omgaat met schade tijdens de cursus met eigen vervoersmiddel maar ook als je geslaagd bent of je dan een korting op je premie kunt krijgen.
KNMV heeft dit namelijk wel met de voortgezette rij opleidingen

sitechris

Donateur
Rijden op een circuit met je eigen auto is natuurlijk wel iets om rekening mee te houden. Je bent waarschijnlijk niet verzekerd, dus bij schade loop je een heel groot risico. Dan doe je er slim aan om je rijstijl wat aan te passen en niet op de limiet te rijden. Zeker niet omdat de benodigde baankennis ontbreekt, tenzij je 100 rondjes + erop hebt zitten maar dat geldt voor mij (en wrsnl de meesten) niet.

Aan de andere kant: ik zou er zelf nooit met toeristentempo willen rondrijden, omdat je dan het hertje in de koplampen bent. Iedereen vliegt langs je heen (en als het moet over je heen) en in mijn optiek is dat eerder stressverhogend en komt er van genieten weinig terecht. Wat mij betreft de gulden middenweg. Wel lekker gasgeven, maar wel met reserves en belangrijk ----- met de elektronische vangnetten aan. Als je expert bent is dat niet nodig, maar voor ons gewone stervelingen toch echt van cruciaal belang.

B.Stuurder

Forumguru
Het is vooral de oorzaak door een ander waar ik bang voor ben. Als je inderdaad niet denkt dat je Jos Verstappen heet en je kent je wagen, dan zul je normaal gesproken wel rondkomen. Maar dan nog zit een ongeluk in een klein hoekje.

Als ik echter zie hoeveel risico sommigen met de auto (en het leven) van anderen nemen op de ring, dan heb ik al gegeten en gedronken. Het risico dat een petje met een flinke joint achter zijn kiezen zijn Golfje van € 10.000, waarvan € 5.000 Duck Tape, in jouw wagen zet of je dwingt tot een uitwijkmanoeuvre, waarbij je in de knoei komt, is mij te groot.

Ik weet niet in hoeverre de ander de schade moet dekken en al helemaal niet in hoeverre deze persoon daar toe in staat is wanneer hij of zij niet verzekerd is! Mijn auto is inmiddels niet meer de nieuwwaarde waard, maar ik denk ook nog wel € 40K zomaar. Dat wordt dan toch een afbetalingsregeling ben ik bang.

Nee, ik kijk wel op Youtube naar waaghalzen als Bram!

Bovenaan Onderaan