Rosinfield
† In Memoriam
Maar ja, ongetwijfeld heeft een prijs
Ik, met mijn 1,8 TSI, gechipt door JD. Compleet in de soep door een versprongen ketting. Zonder enig probleem afgehandeld.Wie heeft hier zijn motor al opgeblazen ? Wie zijn dsg is al naar de kloten geweest ? Ik denk heel weinig
Kwam dat door de tuning denk je? Lijkt me niet.Ik, met mijn 1,8 TSI, gechipt door JD. Compleet in de soep door een versprongen ketting. Zonder enig probleem afgehandeld.
das oemprobleem.Kwam dat door de tuning denk je? Lijkt me niet.
Dat is nu net het hele punt. Dat zal zelden of nooit het geval zijn. Waar het dus om gaat is in hoeverre je dealer van zo'n niet tuning gerelateerd probleem een (garantie) probleem zal willen maken. En dan zijn je relatie met je dealer en je transparantie van begin af aan mbt de tuning, cruciale factoren.Kwam dat door de tuning denk je? Lijkt me niet.
Veeeeeeeeeeeel te veel geld, je hebt daarmee je garantie betaald, de ervaringen van anderen die abt laten doen hebben zijn niet zo positief;
dan nog met een externe ecu
Dit komt bij mij over dat je alvast een deel meebetaald voor de reparatie die eventueel in de garantie periode zou gaan komen...Huidige vermogen: 150 pk / 320NM
Vermogen na tuning door ABT: 170 pk / 360NM
De kosten van deze tuning zijn € 1.799,= incl. BTW en montage.
Is dit ook echt zo? Vroeger was Abt de enige tuning die via PON geleverd werd en waarbij dus ook de garantie werd overgenomen, maar sinds 2013 (ofzo) zijn ze daarmee gestopt. Ik zou me eens heel goed inlezen wat de kleine lettertjes rondom die garantie inhouden. Let ook op dat er niet staat dat de fabrieksgarantie behouden blijft, maar slechts dat afhandeling via de dealer verloopt.Waarom kiezen voor tuning door ABT?ABT is de enige door Volkswagen/Audi/SEAT/Skoda erkende tuner. Daardoor is garantie afwikkeling via de dealer mogelijk in tegenstelling tot andere tuners.
Eens. Ik zou naar JD rijden, maatwerktuning laten doen en de rest van het geld opzij zetten voor die eventuele garantieclaim die waarschijnlijk tóch nooit gaat komen.Nee, hoop geld voor weinig
ethanol bij diesel?