Turbo Probleem.....

</font><blockquote><font class="small">Citaat: VEEJAY</font><hr />

Heren was het plotsklaps afgelopen met de turbo en ging de auto in noodloop of kon je helemaal niet meer rijden?

[/ QUOTE ]

Ik heb niet gemerkt dat de turbo kapot is, ook geen verschil met de nieuwe bemerkt.

Ralph

Lid
Dit weekend is bij mij ook fout gegaan.... ze zijn nu aan het uitzoeken wat het precies is.

Bij mij was het een doffe klap met een enorme witte rookontwikkeling , en met enorm bedoel ik enorm!!!!!!!!!

Hadden jullie dit ook toen de turbo het begaf?

Gr

Ralph

smg

Lid
Nee hoor, toen mijn turbo stuk ging gaf dat geen rook. Wel een gierend geluid, waardoor ik eerst dacht dat mijn koppeling stuk was. Maar jouw probleem lijkt wel een groter probleem dat van mij!

Ik vind juist dat de fluit bij de Octavia zo op de achtergrond blijft, bij mijn vorige auto (HDI) was 'ie veel beter hoorbaar. :(

Ralph

Lid
Hij staat bij mij nu nog steeds bij de dealer. De turbo heeft de hele motor in de soep laten draaien ( gruis en onderdelen zijn in de motor gekomen )

Ik wacht nog steeds op groen licht van Pon om onder garantie te vervangen.
De hele motor moet vervangen worden!!!

MMM

Lid
Gewoon je auto rustig inrijden en de turbo langzaam aan steed meer belasten ..... dan hoor je 'm niet fluiten of zoemen.

raymondw

Nieuw lid
Vorige auto was een Mondeo station, kreeg ik met 10000 iod op de teller.
Qua turbo fluit was die veel luidruchtiger.
Ben erg te spreken over het vermogen van de O2 al mis ik wel het fluitje :(

Tot op heden nog geen vreemde motor problemen of meldingen gehad, alleen een Stream radio die af en toe uit gaat... (en dan mis je meteen het fluitje ;) )

Ralph

Lid
Vandaag 27 april 2007 mijn auto eindelijk opgehaald!
Heerlijk.... na 3 weken in een 1.6 vectra te hebben getuft, nu eindelijk mijn dieseltje terug.

Dan ga je je auto wel meer waarderen hoor!!!!

Nu bijna de hele motor is vervangen is mij het volgende opgevallen:
Ik hoor de turbo niet meer!!!

Voorheen had ik een duidelijk aanwezige turbofluit tijdens het gasgeven....nu helemaal niks meer!!!!! Jammer.... heel jammer.... daar was ik toch wel een beetje trots op

Is er volgens jullie een soort modificatie geweest op de turbo???

Gr

Ralph

Can you still read this?
Wait till my turbo is repaired!!

</font><blockquote><font class="small">Citaat: SkodaMan</font><hr />

De TDI's die ik heb gereden hadden allemaal de typische Turbo-fluit .

[/ QUOTE ]

En dat vond ik nou dus echt mooi bij mijn TDI.

En jouw Sig zegt dat je een benzine motor hebt ? :2133:

Och lamar.. ik zie "vond"

VEEJAY

Forumguru
Heren,

Hebben wij het over dit geluid???

[video=youtube;KrRV3gZ2Ntc]http://www.youtube.com/watch?v=KrRV3gZ2Ntc[/video]

eikie

Nieuw lid
Heren,

Hebben wij het over dit geluid???

http://www.youtube.com/watch?v=KrRV3gZ2Ntc
helemaal goed ! Dit geluid heb ik sinds een paar duizend kilometer. Op de teller staat inmiddels ruim 2 ton en de O2 TDI 2.0 met DSG is 2 1/2 jaar oud. Volgens de dealer niets verontrustends. De schoepen van de turbo hebben iets meer ruimte in het turbohuis en veroorzaken dit geluid. Als er geen vermogenverlies te bemerken is: gewoon doorrijden ! Afgelopen zaterdag nog even op de Duitse Autobahn makkelijk de 200km/h overschreden. Nieuwe turbo (buiten de garantie) kost een lieve duit !

VEEJAY

Forumguru
Jeetje, het komt steeds bij meer mensen voor (niet alleen Skoda, ook de andere vag auto's!).

Als het goed hoorbaar is tussen de 1700-2100 toeren is er niks aan de hand in mijn ervaring.

___JC___

Forumguru
Jeetje, het komt steeds bij meer mensen voor (niet alleen Skoda, ook de andere vag auto's!).

Als het goed hoorbaar is tussen de 1700-2100 toeren is er niks aan de hand in mijn ervaring.

Ehh.. het geluid heb ik al een tijdje maar het wordt nu erger. Vanochtend koude start. Hij fluit zo hard dat de radio overstemd wordt en al vanaf 1.000 RPM.

Ik denk dat mn turbo echt de geest gaat geven nu...
:biggthumpdown:

VEEJAY

Forumguru
Dat kan ik bevestigen JC, teveel speling in de as. Bij mij issie vervangen onder garantie (net binnen de 2 jaar).

Je hebt wel pech met je auto trouwens..

___JC___

Forumguru
En ik ga volgende week donderdag naar Zweden met de auto...3.500 km..
:confused:

Net de dealer gebeld, als ik snel langs kom kunnen ze even kijken/luisteren en misschien nog snel een turbo bestellen en inbouwen. Zo wel top zijn!!

VEEJAY

Forumguru
Die turboos liggen op voorraad bij PON (gezien de vele problemen). Dus ik hoop dat je hem snel hebt.

Het hoeft niet zo te zijn hoor dat je turbo meteen stuk gaat. Ik heb toen ook 4 maanden met geluid rondgereden zonder problemen. Daarna issie pas preventief vervangen, omdat ik toen naar Duitsland op vakantie wilde.

___JC___

Forumguru
Ik heb m net achtergelaten bij de dealer voor diagnose morgenochtend.
Ik rij er al een paar maanden mee rond en het wordt erger + bij lagere toeren.
Hoop dat het dus mag en lukt voordat ik naar Zweden vertrekt.

Zo niet, wat is 'turbo stuk' in het Zweeds ?
:D

Bovenaan Onderaan