Het is zelfs zo dat de nu MRB en BPM vrijgestelde auto's in ieder geval tot 2013 zijn vrijgesteld. Er komt een geheel nieuw systeem dat vanaf 2010 geleidelijk als vervanger van de BPM wordt ingevoerd.
En uiteraard geldt die vrijstelling ook voor de occasions
FredV, heb je ook een bron bij deze uitspraak?
Dat bedoel ik maar![FONT=Verdana,Verdana][FONT=Verdana,Verdana]De definitie van zeer zuinige auto’s zal periodiek worden herzien. Dit hangt ook af van de ontwikkelingen bij de elektrische auto’s. [/FONT][/FONT]
Het kan dus idd zijn dat de MRB periodiek wordt herzien
Dat klopt op zich natuurlijk wel. Alleen in het kamerstuk wordt het zo genoemd.Dat bedoel ik maar!
Daarnaast klopt het verhaal dat electrische auto's nul gram emissie auto's zouden zijn, voor geen meter!
Volgens deze tekst en volgens een tabel op http://auto-en-vervoer.infonu.nl is in 2013 de BPM 0.0% (vervangen door CO2 heffing)minfin.nl zei:Vorig jaar is daarom besloten de BPM om te bouwen naar een heffing op basis van CO2–uitstoot. Dit zal in vier jaar plaatsvinden.
En hier is de BPM pas in 2018 afgebouwd, 5 jaar later ?????minfin.nl zei:2018, omdat dan naar verwachting de afbouw van de BPM, in het kader van de kilometerbeprijzing, is voltooid.
Trouwens de productie van een prius kost net zoveel co2 uitstoot als een dikke vrachtwagen doet met dag in dag uit rijden het hele jaar door.
Een Hummer wordt gemaakt met veel minder co2 uitstoot en de totale uitstoot zal minder zijn dan dat zo'n prius zijn hele leven maakt.