Uitlaatsierstuk Superb III

Level42

Forumguru
Leuk draadje.

Ik vind het vooral grappig dat zo'n 70% van de "originele" oplossingen van andere merken ook hartstikke nep zijn.

Mij persoonlijk gaat het erom dat ik de achterkant waar de "gaten" voor de sierstukken zitten gewoon heel erg kaal vind.

Ik vind die Milotec dingen dan ook best een serieus alternatief, zeker gezien de prijs. Natuurlijk, zoals Tuulster het heeft opgelost is schitterend maar voor een leasewagen is het een smak geld om neer te tellen.

Wat mij het meest stoort aan de Milotecs is dat ze er niet als chroom uitzien. Overigens vermelden ze dat ook: Brushed aluminum staat er duidelijk bij.

Maar nu ben ik best handig met een spuitbus al mag ik het zelf misschien niet zeggen. Door mijn hobby heb ik daar behoorlijk wat ervaring mee opgedaan en ik heb mezelf met het spuiten van de zonnekleppen zelfs verbaasd over het eindresultaat :D

Chroom spuiten lijkt me een prima oplossing. Moet je WEL de goeie chroom verf hebben want het meeste komt er niet in de buurt....dan kun je ze net zo goed laten zoals ze geleverd worden.

Al die detail foto's (met flitser !) zijn natuurlijk pure onzin....het gaat om de blik vanuit de auto achter je, of lopend op straat, zo dus:

image-jpeg.93768


image-jpeg.93767


Afgezien van het service-monteur-auto wit (dat vind ik dan weer niet mooi, smaken verschillen) en de zwarte wintervelgen ziet dat er gewoon prima uit.


En dat hier mensen zijn die lopen te pochen dat ze zich een 280pk 4x4 kunnen veroorloven, en dat degenen die dat niet kunnen (of willen !!!) dan maar zonder een mooie(re) achterkant van hun auto moeten rondrijden vind ik ronduit zielig....
 
Laatst bewerkt:

MrEdge_

Forumguru
@Level42 Op zich ben ik het met je eens hoor, maar het nadeel van deze sierstukken is dat vooral 's winters de condenserende uitlaatgassen niet uit je sierstukken komen, maar ergens onder de bumper vandaan. Da's net zoiets als je standaard remklauwen rood spuiten zodat het lijkt alsof je dikke Brembo's hebt ;)

Maar ieder z'n ding :) Het ziet er op de foto's zeer zeker niet slecht uit in ieder geval! En stoor je niet teveel aan de "4x4 280 pk"-roepers. Het is en blijft een Skoda en ook díe mensen hadden geen geld voor een "echte" 4x4 ;)
 

s-line

Forumguru
@Level42 Da's net zoiets als je standaard remklauwen rood spuiten zodat het lijkt alsof je dikke Brembo's hebt ;)

Dit ben ik niet met je eens, een kleurtje erop staat gewoon veel mooier als die lelijk wordende remklauwen. En je kan ze ook gewoon mooi schoon houden als ze een kleurtje hebben.:jaja:
Remtrommels daarin tegen vind ik weer niet mooi als je die een kleur geeft.
 

Level42

Forumguru
.....en zo zijn er gelukkig nog duizenden verschillende smaken :)

Over die rook....ach, hoe lang is een motor nog echt koud tegenwoordig ? En wanneer hebben we hier nog kou ;););)
 

Level42

Forumguru
Nee ik heb toch nog even gewacht met bestellen omdat ik bang ben dat ze anders precies in m'n vakantie afgeleverd gaan worden. Dus ik bestel in of net na m'n vakantie
 
Laatst bewerkt:

Level42

Forumguru
Hij was trouwens wel helemaal Full LED, en hoe !! Wit, blauw, aan de stroompijp, en zelfs onder het voertuig kekke blauwe LED balken :)
 

Bart81

Forumguru
@Level42 Op zich ben ik het met je eens hoor, maar het nadeel van deze sierstukken is dat vooral 's winters de condenserende uitlaatgassen niet uit je sierstukken komen, maar ergens onder de bumper vandaan. Da's net zoiets als je standaard remklauwen rood spuiten zodat het lijkt alsof je dikke Brembo's hebt ;)

Maar ieder z'n ding :) Het ziet er op de foto's zeer zeker niet slecht uit in ieder geval! En stoor je niet teveel aan de "4x4 280 pk"-roepers. Het is en blijft een Skoda en ook díe mensen hadden geen geld voor een "echte" 4x4 ;)
@MrEdge_ heeft weinig met een echte 4x4 te maken hoor! Ik heb mijn superb combi gekocht gewoon omdat ik hem nu éénmaal mooi vond... En de 280 pk 4x4 omdat het leuk is.
Ik ben er zeker van dat ik voor het budget dat ik er nu aan uitgegeven heb gerust ook een echte 4x4 kon kopen hoor! Maak de simulatie zelf maar eens dan superb combi 280pk 4x4 qwasie full options in de l&k versie, dan denk ik dat je zelf wel overtuigd bent dat je voor dat budget een 4x4 kunt kopen.
 
Laatst bewerkt:
Helemaal eens @Bartjanssens Ieder kiest binnen budget dat men beschikbaar kan en wil stellen de beste auto naar eigen smaak. Ben oprecht blij met mijn Style Business met 1.6je en dsg. Voel me de koning te rijk dat ik eens in de paar jaar van de baas een riante lijst met auto's voorgeschoteld krijg en op de bestelknop mag drukken.

En als zelfshoppende autoliefhebber met voldoende budget zou ik zomaar jouw auto gekozen kunnen hebben. Maar ja, dat liefhebber lukt goed maar zelfshoppen is in de praktijk de auto van mijn vrouw en dat budget hè...:thinking:

Zullen wel uitlaatsierstukken worden :deuk:
 

MrEdge_

Forumguru
@Bartjanssens Don't get me wrong, ik doelde op mensen die zich negatief uitlaten (woordgrapje ;) ) over de sierstukken omdat ze vinden dat je dan dus maar de dikste uitvoering had moeten nemen zodat je ook echte uitlaten had gehad.
Alsof ze beter zijn dan de persoon die de sierstukken gebruikt zeg maar.

Verder ben ik het helemaal met je eens hoor, maar dat zeg ik ook in mijn oorspronkelijke bericht. Iedereen moet doen waar hij zin in heeft. Er is altijd wel iemand die het niks vindt :)
 

BBO

Senior Member
sketch-1469081144400.png sketch-1469080870667.png Ik heb ook de Milotec nep sieruitlaat laten plaatsen. Ik vond (zoals bij veel wagens) de achterkant eentonig. Bij Mercedes vind ik de achterkant altijd mooi gebroken door door die nep uitlaten en wat chroom bij. Ik vind dit bij de huidige A6 ook mooi. Als je trouwens goed kijkt bij de A6 zal je zien dat de sierstukken niet verbonden zijn met de rest van de uitlaat zoals in de 2.0 TSI Superb. De uitlaat stopt voor de sierstukken bij de A6. Ze zijn wel hol in tegenstelling tot die Milotec's.

Al zeg ik het zelf, ik vind het geslaagd. Er zit nu meer leven in de achterkant.

Mijn SII elegance berline had standaard ook een chroom latje op het kofferdeksel. De greenline had dit niet en dat maakt een enorm verschil vind ik. Hier en daar een discreet accentje alu/ chroom vind ik iets hebben.
 
Laatst bewerkt:

RoyV1982

Forumguru
Bekijk bijlage 52638 Bekijk bijlage 52637 Ik heb ook de Milotec nep sieruitlaat laten plaatsen. Ik vond (zoals bij veel wagens) de achterkant eentonig. Bij Mercedes vind ik de achterkant altijd mooi gebroken door door die nep uitlaten en wat chroom bij. Ik vind dit bij de huidige A6 ook mooi. Als je trouwens goed kijkt bij de A6 zal je zien dat de sierstukken niet verbonden zijn met de rest van de uitlaat zoals in de 2.0 TSI Superb. De uitlaat stopt voor de sierstukken bij de A6. Ze zijn wel hol in tegenstelling tot die Milotec's.

Al zeg ik het zelf, ik vind het geslaagd. Er zit nu meer leven in de achterkant.

Mijn SII elegance berline had standaard ook een chroom latje op het kofferdeksel. De greenline had dit niet en dat maakt een enorm verschil vind ik. Hier en daar een discreet accentje alu/ chroom vind ik iets hebben.
Ik vind het ook wel wat hebben, geeft de achterkant net even wat extra. Zou ze alleen liever in chroom er onder zetten, ga eens kijken of dat nog te spuiten is.
 

BBO

Senior Member
@RoyV1982 Het is zeker nog te spuiten. Maar ik stond overlaatst naast een witte superb berline met de echte. Ik vond persoonlijk het grijs mooier als de chroom. Elk zijn smaak, gelukkig maar. :jaja:
 

Level42

Forumguru
Chrome spuitverf is meestal een teleurstelling, het wordt nooit echt als chroom...maar ik heb er ook aan gedacht....

BBO, ziet er prima uit.
 
Bovenaan Onderaan