uitlijnen of niet?

Ronnie

Forumguru
De naam zegt het dus al.... Een aandrijfas kan de sporing niet beinvloeden. Ik ga er van uit dat bij de uitlijning een vierpuntsuitlijning is gedaan. Denk toch aan een canvasbreuk in de rechterband of zoiets dergeljks.

rechts voor de aandrijf as

Bedankt Jeffrey voor de steun

gr jan

jan, een hart onder de riem steken is het minste wat ik kan doen...
maar om er nog even op terug te komen,kun je eens omschrijven hoe jij het trekken naar rechts ervaart.
ik bijvoorbeeld, ben vrijwel constant aan het corrigeren(stuur naar links trekken).
houd ik het stuur recht, dan rijdt de auto naar rechts.
als ik een bocht naar rechts heb gemaakt, dan moet ik, komende uit de bocht,weer naar links corrigeren.
mijn stuur staat dan nog meer naar links, wat wel weer licht te corrigeren valt, maar toch altijd naar links blijft staan.
niet dat het een kwart verdraaid is,maar het is zwaar irritant,als je visueel rechtdoor rijd, en je in je blikveld je stuur scheef ziet staan.

jan49

Actief lid
ik moet altijd het stuur na beneden druk dus naar links als ik het stuur los laat dan zie je het stuur naar rechts gaan dat gebeurd gelijk dus niet langzaam

Ronnie

Forumguru
Vertel de garage ook eens dat ze de stuurhoeksensor opnieuw (kunnen) moeten inleren, de basisafstelling van de electrisch/mechanische stuurbekrachtiging dus.

jan49

Actief lid
Ga ik doen Ronnie bedankt,

wat er algedaan is de banden zijn verwisseld en nieuweschokbreker is al twee keer uitgelijnd.
Het kan zijn de PON de auto naar Leusden haal om ze na te kijken ben benieuwd

gr jan

vandaag bij de dealer geweest, ze hebben de wielen van links naar rechts gewisseld, en daarna uitgelijnd.
rijdt nu stukken beter.
alleen op een sterk bollende weg, is het heel licht aanwezig, maar dat is te wijten aan de weg.
op de rechte weg gaat hij nu recht vooruit, hopende dat het zo blijft.

@jan,
hou je ons op de hoogte?

jan49

Actief lid
Nou vandaag de skoda dealer en pon gebeld volgendeweek gaat de auto terug naar de garage stuursensor en banden wissel.
Als het dan nog niet verholpen is gaat de auto naar Leusden.

gr jan

jan49

Actief lid
Morgen de auto weer ophalen ze komen er niet uit de auto gaat naar Pon wanneer hoor ik nog

gr jan

jan49

Actief lid
ik heb een 5 deurs hatchback greeline mee gekregen wat me gelijk op valt is dat deze auto veel lichter stuurd

nu maar afwachten

gr jan

jan49

Actief lid
Gisteren de auto terug van uit Pon
wat hebben ze gedaan, 1 band had raar verloop de hoogte van de auto was niet goed een op nieuw uitgelijnd
de auto rijd nu beter het stuur blijf recht en de auto gaat langzaam naar rechts daar kan ik wel mee leven
dus dit was de terug koppeling

groetjes jan

@jan49

fijn dat het voor je is opgelost.
het toch naar rechts lopen, is dat ook als je op de linker weghelft rijdt?
wat ik zelf wel merk, is dat de dunlop sp 01 banden niet echt een fijne rechtuit stabiliteit hebben.
welke banden heb je nu?

jan49

Actief lid
Klopt ik heb de zelfde banden ik ga met de winter kijken als er winterbanden er onder zit of het dan nog gebeurd

Maar moet je na gaan de auto is drie keer uitgelijnd, nieuwe schokbreker, De hoogte van de auto was niet goed en een band zat een onbelans in en nog trek ie naar rechts ik blijf dat het de banden zijn

gr jan

EdK

Forumguru
wel eens er aan gedacht dat de wegen niet volledig horizontaal zijn ?
Dit ivm afvoeren van regenwater richting de bermkanten.
Ik wil niet hiermee zeggen dat dat het verdere probleem is maar zou wel mede oorzaak kunnen zijn

jan49

Actief lid
Ik weet het Ed het is goed bedoeld, heb zelf altijd langs de weg gewerkt als weginspecteur IM+, maar mijn stuur ging naar rechts maar nu niet meer.
wat ik raar vindt dat iedere auto naar rechts gaat.
Er was iemand die vertelde dat van af de fabriek is dat als er wat met je gebeurd je al tijd naar de goeie kant gaat.
maar dan gaat het langzaam maar deze auto gaat gelijk naar rechts en het rare is ik heb er een andere dealer er mij laten rijden en die zei dat het niet goed is.

mvrg jan:super:

Bovenaan Onderaan