Uitrustingsniveau Fabia Combi Greenline tov Go, Comfort, Ambition, Dynamic, etc.

NielsW

Lid
We hadden de vraag gesteld na aanschaf. Kreeg de volgende reactie :

5: tijdens de proefrit viel het ons op dat er geen aircokoeler in het dashbord vakje zat maar dat op de plek waar het schuifje zit een plaatje zit. Is dit iets wat ook alsnog kan worden omgebouwd?

- Vanaf modeljaar 2011 is het gekoeld dashboard kastje te komen vervallen.
Deze komt ook niet meer terug.

ronald24e

Actief lid
Ben ik toch blij dat ik hem nog wel heb.....ook al kunnen er niet echt veel flesjes in, het is toch altijd makkelijk.

corsaar

Senior Member
Ik heb dan wel een gekoeld dasbordkastje.
Daar kunnen alleen kleine flesjes in, ik zie er geen
voordeel in , of ik moet mijn autopapieren willen koelen.
Als je er een pen inlegt schrijft hij niet door de kou.
Gelukkig kan je hem uitschakelen.

Hoi Fred, ik heb de optie genomen die middenarmsteun voor heet, en die is gelukkig verstelbaar en heeft een opbergvak. Deze staat onderaan jouw lijst. Middenin heb je een vergelijkbare optie staan genaamd "Middenarmsteun voor met opbergvak", die kun je verwijderen naar mijn idee.

Ik was het ook niet eens dat de importeur besloot om enkele opties te laten vervallen en heb dan ook flink met mn dealer moeten onderhandelen om ze alsnog ingebouwd te krijgen. Dat is nog niet gebeurd helaas, dus nog niet 100% zeker maar de mondelinge afspraken zijn gemaakt. Ik vind het een slechte zaak dat de importeur zo vaag is over wat er nu wel en niet in en op een Fabia Greenline zit. Helemaal omdat het besparingen van niks lijken..

En ja, een gekoeld dashboardvak, het is inderdaad een klein vak, er kan inderdaad net 1 flesje of blik in, heel misschien wel 2. Geen idee wat ik er aan zou hebben, maar wie weet komt het nog eens van pas.

GBerger

Nieuw lid
Wel gekoeld dashboardkastje

Dit weekend onze nieuwe fabia greenline opgehaald. Deze heeft climatronic. Het onderste dashboardkastje kan je laten koelen door een schuifje open te draaien.

Hi Guys,

Ik heb de carkit als optie genomen en ik zag in de folders ed dat er dan een houdertje voor je telefoon bij zou zitten.
Nou vroeg ik aan mijn dealer of er ook eentje te bestellen was waar mijn Iphone in past.

Hij vertelde me dat die houder (zie screenshot) zowiezo niet standaard is en dat je die via een 3e partij moet bestellen, hij kon dit niet voor me regelen.

Iemand ervaring mee (besteld en ingebouwd?) heeft die houder ook een oplaadfunctie?

Ben benieuwd!

Bijlagen

• untitled.jpg
    untitled.jpg
    22,7 KB · Weergaven: 56

piair1982

Forumguru
De houders zijn wel via de dealer te bestellen. Die staan in het commercieel verkoopboek. Een hele grote excel sheet met alle mogelijke accessoires. Vraag het aan je dealer, die moeten ze hebben. Anders gaat het via Pon Xtranet, daar staat het digitaal voor de dealers.

Zo was het i.i.g. tot voor zover ik weer.

Hey top, dank voor je reactie.
Ik ga mijn dealer het principe van cross en upsell maar eens uitleggen :)

Weet jij of iemand anders toevallig of er ook een oplaadfunctie in zit?

piair1982

Forumguru
Ik meen meestal wel, maar het hangt ook van de houder af en of de aansluiting van de oplader ook de data doorgeeft. Gaat dat niet via USB met een I-phone?

stradje

Actief lid
MaartenVanSoest: heb je al eens gedacht aan de mogelijkheid van een TomTom Carkit? Als je dan de TomTom navigatie-APP aanschaft heb je gelijk prima navigatie, evt. zelfs met verkeersinfo (HD-Traffic). De carkit heeft een eigen GPS-ontvanger die het signaal verbetert. De geluidsweergave zou je dan evt. via Bluetooth naar je carkit kunnen laten gaan (ik doe het zelf via de AUX-ingang, maar bluetooth zou beter moeten zijn). Met deze oplossing heb je tevens handsfree bellen (redelijke kwaliteit, niet super) en wordt je iPhone tijdens de rit opgeladen.

Even wat fotootjes om je een idee te geven.

De TomTom-carkit, leeg (kantelbaar, met laadsnoer, audiokabel evt. zelf kopen)

iphone1.jpg

Met de iPhone erin (let op de verkeersinfo: 4 min. vertraging)

iphone2.jpg

Verlenging van de onhandig geplaatste 12V en AUX (audiosnoer door krulsnoer geleid)

iphone3.jpg

Dank voor je suggestie stradje, ik gebruik de tomtom app nu ook naar grote tevredenheid!
Toch is het soms vervelend om te bellen en te navigeren op één toestel. (zelfs met ios4)

Heb ook het amundsen systeem besteld. Ik wil mijn iphone deze keer niet voor navigatie gebruiken, was een beetje gek geworden van alle losse kabeltjes etc die ik nu wel heb in mijn citroen ZX :)

stradje

Actief lid
NielsW: die plek is wel en niet handig. Hij zit qua bediening en zicht ideaal, zeker voor een iPhone (iets kleiner scherm maar op deze plek lekker dichtbij en dus goed leesbaar). Ik snap bijvoorbeeld niet hoe sommige merken navigatie laag in de middenconsole inbouwen, soms op kniehoogte. Dat is ronduit gevaarlijk in mijn ogen. Maar die carkit zit bij mij inderdaad wel half voor dat ventilatierooster. Op zich valt het reuze mee hoeveel dat van invloed is op de luchtstroom. En nu valt de kabelbrei relatief mee t.o.v. de gebruikelijke zuignap aan de voorruit.

Op de foto lijkt het trouwens lomper dan in werkelijkheid. Ken je het formaat van de iPhone? Nou, zo groot is-tie. Dus dat valt zat mee. Maar ik vind het zelf ook op de foto's lomper lijken dan in werkelijkheid.

maarten: ik begrijp jouw weerstand tegen die losse kabels. Ik vind het zelf in deze opzet nog wel meevallen. En die Amundsen navigatie vond ik wel echt superduur, zeker als je bedenkt dat je dan nog extreem dure, snel verouderende kaarten erbij moet kopen en een aantal mooie TomTom-features zoals HD-traffic moet missen. Maar ik snap helemaal dat jij voor gemak en minimale kabels gaat. Dat is ook lekker: instappen, direct bluetooth verbinding tussen je iPhone en de carkit, evt. toch de iPhone als iPod gebruiken, want de nieuwe carkit ondersteunt volgens mij ADPD (zeg ik dat goed?).

Viper

Lid
@Stradje; Waar heb je die handige oplader vandaan (die met 2x sigarettenaansluiting en 1x usb)?

cvegreen

Forumguru
Ik zie het nu pas dat het een dubbele sigaretten aansteker met usb is , ik had het ook vlug bekeken en ik dacht dat het iets van een lpg instalatie was mat die ledjes die erop zitten. Het is inderdaad een heel handig iets , die je in een bekerhouder kan steken .

stradje

Actief lid
@Stradje; Waar heb je die handige oplader vandaan (die met 2x sigarettenaansluiting en 1x usb)?
http://reviews.conrad.nl/7866-nl_nl/855671/reviews.htm

Het is inderdaad een verrekes handig ding: 2x sigarettenaansluiting en 2x USB, dus je kunt opladen dat het een lieve lust is. En het op te laden spul, voor zover niet in gebruik, kan in het bakje achter de lader.

cvegreen: die is eigenlijk best briljant: lpg-installatie in een GL Diesel ;) !!

Julius

Nieuw lid
Ik heb dat ding ook. Die kerstboomverlichting vind ik overigens niet ideaal en hadden ze van mij weg kunnen laten. Voor de rest is het wel een ideaal ding.

Bovenaan Onderaan