Uitrustingsniveau Fabia Combi Greenline tov Go, Comfort, Ambition, Dynamic, etc.

paulus474

Senior Member
Even wat fotootjes om je een idee te geven.

De TomTom-carkit, leeg (kantelbaar, met laadsnoer, audiokabel evt. zelf kopen)

Met de iPhone erin (let op de verkeersinfo: 4 min. vertraging)

Verlenging van de onhandig geplaatste 12V en AUX (audiosnoer door krulsnoer geleid)
iphone3.jpg
Fotootjes doen het helaas niet meer.
Ik was eigenlijk nog wel benieuwd hoe men een oplossing heeft verzonnen voor die zeer onhandig geplaatste 12V-aansluiting (i.v.m. aansluiten TomTom), zodat je niet al te veel last hebt van rondslingerende draden...?
Bedankt alvast voor de vele creatieve oplossingen :grin:

EDIT: Ow ja, wat krijg je nu eigenlijk als je een rokerspakket bijbesteld. Alleen zo'n sigarettenaansteker of ook nog iets anders?

corsaar

Senior Member
Dorperbeschermers en spatlappen zijn mogelijk voor de Fabia Combi,
passen dus ook gewoon op de greenline. Want daar is het als optie nog niet
voor te bestellen !

FredV

Banned
Klopt Corsaar, al die accessoires zijn identiek voor Combi en Greenline.
Het is alleen jammer dat Oostenrijk al verder is met hun site met onderdeelnrs en prijzen dan de Nederlandse...

V50

Lid
Zie op die Oostenrijkse site dat een lederen stuur met chromen inleg maar €152,- kost. En ook een lederen handremgreep en schakelpook zijn niet duur. Alle drie deze items samen zijn nauwelijks duurder dan het kleinlederpakket.

FredV

Banned
Nog even voor alle duidelijkheid: de Fabia Combi Greenline heeft een eigen uitrustingsniveau, ongeveer vergelijkbaar met de Ambition. Voor de fabrieksmatig aan te brengen opties, gelden alleen de opties die in de Fabia Combi Greenline folder staan. Opties die dus alle andere NIET Greenline Combi's hebben, zijn dus niet zonder meer mogelijk op de Greenline. Accessoires uiteraard wel. De Greenline in Nederland heeft een bepaald uitrustingsniveau en typegoedkeuring die anders is dan de ander Combi's. Uiteraard heeft iedere importeur een eigen prijsbeleid en daardoor ontstaan er verschillen met andere landen. De filosofie daarachter zal wel iets marketingstechnisch zijn.

GJS

Senior Member
Goed gaan we hier verder.

Is helaas niet mijn redenering, maar die van de folder...
Als ik dus lieg, dan is dat in commissie.
Maar om simpelweg te stellen dat de GL op de Go is gebaseerd, is dezelfde redenering, alle auto's van welk merk en type zijn gebaseerd op het basistype.
Blijkbaar heeft Skoda die vergelijking met de Ambition genomen omdat die er het meest dichtbij komt.
Geen idee, maar neem het mij niet kwaljk dat ik de folder citeer.

Ik neem jou niets kwalijk, maar als dat zo in de folder staat zijn ze gewoon niet goed bezig, staat daar ook in welke dingen ze weggelaten hebben?

Alle uitvoeringen (behalve de Go) zijn gebaseerd op een minder luxe type, kijk maar in de prijslijst, het begint met de Go, de Comfort is daarop gebaseerd met extra's, de Ambition is weer op de Comfort gebaseerd met extra's en daarna heb je de Dynamic, Elegance, Scout en RD en die zijn allemaal gebaseerd op de Ambition met extra's.

Er is dus geen 1 uitvoering die gebaseerd is op een minder luxe uitvoering waarbij ze ineens dingen weglaten behalve de GL.

Welke folder is dat trouwens want in de documentatie die ik hier heb kan ik dat niet vinden, is die folder ergens online te vinden?

LenK

Forumguru
Anders staat ie zo offtopic alleen in die andere draad:
De GL is een buitenbeentje wat de uitrusting en de motorisering betreft.
Soms meer, soms minder dan een andere trim. Dat maakt het objectief financieel vergelijken met de andere versies moeilijk/onmogelijk.
Ik heb al eerder gezegd dat VW en Seat het overzichtelijker doen. Daar kies je de trim en als motorisering dan de 1.2TDI erbij.
Als die auto's ook niet van PON af kwamen zou ik zeggen dat een speciale Greenline trim er alleen maar is om het extra verdienen van PON te verbloemen. Dat ze het voordeel van de vervallen BPM niet volledig doorgeven aan de klant. Bij opties op de Greenline zie je iig wel dat dit het geval is. Daar is de prijs zonder belasting hoger dan bij een niet BPM vrije versie. Echte ratten daar in Leusden.

FredV

Banned
Alle uitvoeringen (behalve de Go) zijn gebaseerd op een minder luxe type,
Er is dus geen 1 uitvoering die gebaseerd is op een minder luxe uitvoering waarbij ze ineens dingen weglaten behalve de GL.

Welke folder is dat trouwens want in de documentatie die ik hier heb kan ik dat niet vinden, is die folder ergens online te vinden?
Dat klopt ook, dat is overal zo dat de volgende luxere uitvoering doorgaat waar de onderliggende uitvoering ophoudt..
Voor de GL is dat niet zo, die is, en dat staat ook al hier in mn draadje van 1 augustus: "Nog even voor alle duidelijkheid: de Fabia Combi Greenline heeft een eigen uitrustingsniveau, ongeveer vergelijkbaar met de Ambition".

FredV

Banned
@GJS: in de (online) folder die alle uitvoeringen vergelijkt, staat de Greenline tussen de Ambition en de Dynamic. (qua uitvering en prijs)

GJS

Senior Member
Gevonden, maar bij de Greenline staat dus niet bovenaan Extra t.o.v.
Wat eigenlijk ook niet klopt, want in die lijst staan nu dus niet alle opties die de GL heeft b.v. de 12V aansluiting tussen de voorstoelen.

Er staat trouwens ook: Bovenste handschoenenvakje verlicht, dit zal wel een foutje zijn?
Bij mij is alleen het onderste verlicht.

FredV

Banned
Verlichting staat, zoals je las, in die folder als bovenste handschoenenvakje verlicht.
En de 12 Volt zit toch op de middenconsole?
Ik heb mn auto nog niet, kan het dus niet controleren.
Begreep ook dat er inmiddelsbverschillen kunnen??? zijn tussen model 2010 en 2011.

En wat dat 'extra' betreft, lees wat ik hiervoor al zei: ONGEVEER VERGELIJKBAAR.
Zoals je daar ziet, komen de meeste opties overeen met de Ambition, en is niet dat die alleen meer opties dan de Ambition heeft.

PC-fre@k

Banned
Bij mijn GL vooronderzoekje heb ik een lijst gemaakt van alle opties die de auto heeft (op basis van diverse pdf's op de skoda website en de folders die ik opgestuurd kreeg.) :koffie:

Ik de opties vergeleken met de langs lijst uit de gewone fabia folder en per uitvoering GROEN of GRIJS weergegeven. Groen is dus inclusief, grijs is exclusief OF een optie die overtroffen wordt (bijv. de velgen).

Fouten uiteraard voorbehouden, en als ze er zijn hoor ik het graag zodat ik het kan herstellen. Ben vooral benieuwd naar dingen die er WEL of NIET inzitten maar wel zo zouden moeten zijn, of juist niet...

GJS

Senior Member
Die 12V aansluiting en opbergvak in middenconsole zit er wel in.
Zijairbags voor zitten er ook in.
Leeslampjes heb je alleen voor.
Centrale vergrendeling zit er natuurlijk ook in anders heb je niks aan die afstandsbediening.
En volgens mij bedoelen ze dat het onderste handschoenenvakje verlicht is en dat zit er in.

FredV

Banned

ramsedie

Nieuw lid
Bijgewerkt, en een beetje aangepast. Kan men kijken wat ze handiger vinden. (de max. bijlage limiet in ieder geval niet)

Ziet er goed uit. Mogelijk kan de 12V in de kofferbak ook in als "Niet standaard, Geen Optie, maar wel na te bestellen" in het overzicht!

FredV

Banned
Bijgewerkt, en een beetje aangepast. Kan men kijken wat ze handiger vinden. (de max. bijlage limiet in ieder geval niet)
Ik krijg een foutmelding van mn winzipprogramma bij t openen/uitpakken van het bestand: it does not appear to be a valid archive.

Bovenaan Onderaan