Update Navigatie Skoda Octavia II

Tees

Donateur
V17 is het kaartmateriaal van 2020, dat is de recentste die er is voor jouw model. Ik zou de prijs die in de link hierboven staat niet direct ervoor over hebben, maar de eerder gepostte (en door de mod weer verwijderde) Marktplaatslink was een stuk zachter geprijst. De eerste is uiteraard de officiële route, de laatste wat minder ;)

hemi24

Forumguru
@famhamm : Welkom!

Heel mooi dat je een update voor je Columbus hebt gevonden, maar jij hebt een Octavia van de 3e generatie, terwijl dit topic gaat over een ouder type Columbus in een Octavia van de 2e generatie…

• Leuk
Waarderingen: Tees
Hallo , om nog even terug te komen op de navigatie van mijn Octavia II bj 2012 met een Columbus navigatie, ik heb de Firm Ware ook geupdate die was ook verouderd. Ik heb een CD en SD card voor FirmWare te updaten, die is gelukt. IK heb daarna een navigatie update gedaan met de V17, die staat op een SD card en CD. Ik heb toen het filmpje van Youtube gekeken en volgens mij moest het SD card erin plus de CD, Klopt dat? Volgens mij is hij wel Up gedate, alleen zie ik op de kaart in mijn navigatie dat die op Duitsland staat, kan ik dat instellen naar Nederland, of kan dat niet? Ik heb een vermoeden dat ik iets verkeerd heb gedaan. Kan iemand mij uitleggen hoe de Update werkelijk gedaan moet worden? Met de SD card of de CD, of allebei??? Tja ik snap er ff niks meer van hahaha.

Gr Rob V

Slider

Forumguru
alleen zie ik op de kaart in mijn navigatie dat die op Duitsland staat, kan ik dat instellen naar Nederland, of kan dat niet?
Je GPS bepaald de locatie, tenzij je een bepaalde kaart niet hebt volgens mij.
Ik heb nooit de firmware van de unit geupdate toen, alleen de kaarten. Die gingen bij mij alleen met de DVD. Heb er nooit een SD kaart in gehad toen.

Welke filmpje heb je gekeken dan? Kan je die even linken, kunnen we hier kunnen beoordelen wat daar gedaan is en of het juist was wellicht.

En waar komen die SD en DVD nu vandaan? Zelf gemaakt, software gedownload? Of gekocht online? Is lastig als er geen informatie over wordt genoemd om te beoordelen of het juist is geweest.

dit is het filmpje wat ik heb bekeken.
Maar ik heb de CD en de SD card allebei erin gedaan zoals het in het filmpje staat.
Voor de instalatie heb ik alleen de radio aangezet via contact (dus geen draainede motor) Hij bleef heelang op 31 % staan en na een tijdje sprong hij naar 100%. Ik zag ook een filmpje dat ze daar de motor lieten draaien.
Dus ik vind het toch lastig, De CD instalatie van de Up Date van de FirmWare was wel gelukt.
Maar bij de navigatie UpDaten naar V17, weet ik nou niet of ik allebei de CD en SD card errin moet doen of alleen de CD of de SD card.?
De CD van FirmWare UpDaten, en de CD + SD card V17 heb ik via markt plaats gekocht van iemand voor 20e.

Gr. Rob V

Slider

Forumguru
Motor laten draaien is om te voorkomen dat de accu leeg is tijdens je update, dat zou echt catastrofaal kunnen zijn voor de unit als hij halverwege geen stroom meer heeft en uitvalt.
Om geen brandstof te verspillen, hang ik de accu dan aan een druppellader. Alleen de contact aan zonder dat is best riskant.

Het is te lang geleden, voor mij, maar wat ik zie doen de meeste videos het zo. Dus oogt goed?

Kijk vooral even bij de Map version die er nu op staat. V17 maps zou Map Version 8557 moeten zijn. Dan weet je zeker of het is gelukt of niet.
Maar waarom je nagivatie alleen Duitsland toont als kaart, geen idee. Ik hoop wel dat je alle landen maps bij die aanschaf spullen had zitten. Waren het echte originele DVD's of door die verkoper zelf gebrand ofzo?

Ok, Nee de zijn door de verkoper gebrande CD s plus SD card.
Maar ik moet dus wel allebei er indoen, de SD card en CD?

gr RobV

Slider

Forumguru
Die van de MP verkoper bedoel je dan? Zegt de sticker dat alleen of de bestanden op de SD zelf?
Kijk vooral even bij de Map version die er nu op staat. V17 maps zou Map Version 8557 moeten zijn. Dan weet je zeker of het is gelukt of niet.
Maar wat zegt je unit nu dan? Dan weet je meteen wat de huidige stand is. Eerder had je dit ook opgezocht, dus dat moet lukken

Wij kunnen niet zien wat je precies doet (of hebt gedaan), wat je precies kocht en wat nu precies het probleem is.
alleen zie ik op de kaart in mijn navigatie dat die op Duitsland staat, kan ik dat instellen naar Nederland
Wat bedoel je hier mee? Je ziet alleen Duitsland als kaart weergave op het scherm? Heb je wel GPS signaal, waar denkt de navi dan precies waar je bent op dat moment?

Wellicht is het beter dit te laten doen door iemand met de juiste expertise of niet meer gaan updaten.

Het is veel moeite en ondertussen geld voor een max 2020 navigatie, die over 9 dagen al 5 jaar oud is......
Je wint er zo weinig mee en elk jaar hierna wordt het erger.

hemi24

Forumguru
@Slider : Bij een update wou het in het verleden wel eens voorkomen dat de RNS510 daarna standaard opstarte en aangaf dat hij zich midden in Duitsland bevond.

Dit werd ook wel het Regensburg-syndroom genoemd, overeenkomstig diezelfde plaats/positie.

Punt is alleen dat dit meestal met systemen van vroegere jaartallen gebeurde…

EdK

Forumguru
Dit werd ook wel het Regensburg-syndroom genoemd
En was er ook een manier om van dat syndroom af te komen ?
Want de apothekers gaan staken, dus als hij daar langs moet moet hij snel wezen om het voor 2025 begint op te lossen.... :koffie:

Ok, ik denk dat dit ook bij mij het geval is, dat Regensburg-syndroom, want volgens de instellingen van de Navigatie geeft hij wel de juiste info nu aan van Map versie 8557. (zie fotos)

Als dat echt dat Regensburg-syndroom is, wat kan je daar tegen doen dan?

Bijlagen

• IMG_20241222_134658360_MP.jpg
    IMG_20241222_134658360_MP.jpg
    386,1 KB · Weergaven: 11
  • IMG_20241222_134627494_MP.jpg
    IMG_20241222_134627494_MP.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 11

Tees

Donateur
Wat ik begrepen heb is t Regensburg syndroom gekoppeld aan bepaalde software/firmware versies. Je zou dus eens een lagere versie kunnen proberen.

Tees

Donateur
Je zou kunnen beginnen met een factory reset (als dat niet vanzelf gebeurd is door de firmware upgrade).

Overigens kan het ook zijn dat de navigatie vrij veel tijd nodig heeft voordat ie de juiste locatie weer vind. De 'standaard' locatie bij een reset is Regensburg, en als ie vanaf daar de satellieten gaat inschatten (GPS start altijd met de laatste bekende locatie als uitgangspunt, omdat als je ver uit de buurt bent met t uitgangspunt het lang duurt voordat er een GPS lock komt), is dat in NL best een afwijking. Dan duurt de lock lang. Heb bij t vervangen van m'n GPS antenne ook wel gehad dat t de eerste keer een paar minuten duurde voordat ie een lock had.

Ok moet ik dan alles resetten naar fabrieksinstellingen?
En als ik die reset heb gedaan , dan staat zeker de fabrieks instellingen van de navigatie erin?

gr Rob V

En als hij gereset is kan ik dan hem met een dvd de V17 instalatie doen?
Jij hebt hem toch ook alleen met een DVD geupdatet?

Oh ik kan een dvd lenen van iemand hij weet alleen niet of hij goed voor mijn Columbus is>

Het is een Auto navigatie V17 rns510/810

Bovenaan Onderaan