Update Navigatie Skoda Octavia II

Tees

Donateur
V17 is het kaartmateriaal van 2020, dat is de recentste die er is voor jouw model. Ik zou de prijs die in de link hierboven staat niet direct ervoor over hebben, maar de eerder gepostte (en door de mod weer verwijderde) Marktplaatslink was een stuk zachter geprijst. De eerste is uiteraard de officiële route, de laatste wat minder ;)

hemi24

Forumguru
@famhamm : Welkom!

Heel mooi dat je een update voor je Columbus hebt gevonden, maar jij hebt een Octavia van de 3e generatie, terwijl dit topic gaat over een ouder type Columbus in een Octavia van de 2e generatie…

• Leuk
Waarderingen: Tees

RobV1955

Nieuw lid
Hallo , om nog even terug te komen op de navigatie van mijn Octavia II bj 2012 met een Columbus navigatie, ik heb de Firm Ware ook geupdate die was ook verouderd. Ik heb een CD en SD card voor FirmWare te updaten, die is gelukt. IK heb daarna een navigatie update gedaan met de V17, die staat op een SD card en CD. Ik heb toen het filmpje van Youtube gekeken en volgens mij moest het SD card erin plus de CD, Klopt dat? Volgens mij is hij wel Up gedate, alleen zie ik op de kaart in mijn navigatie dat die op Duitsland staat, kan ik dat instellen naar Nederland, of kan dat niet? Ik heb een vermoeden dat ik iets verkeerd heb gedaan. Kan iemand mij uitleggen hoe de Update werkelijk gedaan moet worden? Met de SD card of de CD, of allebei??? Tja ik snap er ff niks meer van hahaha.

Gr Rob V

Slider

Forumguru
alleen zie ik op de kaart in mijn navigatie dat die op Duitsland staat, kan ik dat instellen naar Nederland, of kan dat niet?
Je GPS bepaald de locatie, tenzij je een bepaalde kaart niet hebt volgens mij.
Ik heb nooit de firmware van de unit geupdate toen, alleen de kaarten. Die gingen bij mij alleen met de DVD. Heb er nooit een SD kaart in gehad toen.

Welke filmpje heb je gekeken dan? Kan je die even linken, kunnen we hier kunnen beoordelen wat daar gedaan is en of het juist was wellicht.

En waar komen die SD en DVD nu vandaan? Zelf gemaakt, software gedownload? Of gekocht online? Is lastig als er geen informatie over wordt genoemd om te beoordelen of het juist is geweest.

Bovenaan Onderaan