Update Navigatie Skoda Octavia II

Slider

Forumguru
Oh ik kan een dvd lenen van iemand hij weet alleen niet of hij goed voor mijn Columbus is>

Het is een Auto navigatie V17 rns510/810
Ik zie niet in hoe deze DVD dit probleem kan fixen, je hebt immers deze verise nu al draaien op de navi wat je foto laat zien. Zoals @Tees zegt, je moet een lagere versie gaan proberen, een downgrade van je firmware.

Tja , maar hoe moet ik dat gaan doen zo'n downgrade?
Moet ik een complete systeem reset doen dan ?
Zodat hij weer op fabrieksinstellingen staat?

EdK

Forumguru
Misschien ga ik wel naar de dealer.
Zonde van je tijd , die kunnen / willen of weten niet wat ze moeten doen....
Vandaar dat ik die 2 namen opgeef, deze twee personen kunnen je nog het best helpen met je probleem en zeker niet voor dealer prijzen

Nee bedankt voor je advies, maar ik geef het op.

Ik ga nog het hele systeem terug zetten naar fabrieksinstellingen, en dan zie ik wel wat ik nog ga doen.

Gr. Rob.V

Tees

Donateur
Een factory reset verandert niets aan je kaarten of firmware, die blijven gewoon op de versie waar je nu op zit. Dat zorgt alleen voor een volledig reset van alle instellingen.

Probeer dit even, en dan een keer langdurig de auto op contact laten om te kijken of ie wel een GPS lock krijgt. Je kan ook nog naar t info-menu gaan om te kijken of er überhaupt satellieten gevonden worden. Als ik het goed heb kan je daar komen door 2x MAP achter elkaar te drukken en dan GPS te selecteren (gegoogled, heb zelf geen RNS510).

Als dat niet werkt zou ik je echt adviseren met @Rainesh (Den Haag) of @Antera (Breda) contact op te nemen. Een dealer zal zeggen dat je een nieuwe unit nodig hebt.

hemi24

Forumguru
Je kunt proberen de unit er even uit te trekken en alle stekkers incl antenne los te nemen en vervolgens na een minuut of 10 weer aan te sluiten.

Tees

Donateur
Goedemorgen, en als er geen satelieten in staan , wat dan?
Dan proberen wat @hemi24 aangeeft. En als dat niet werkt, dan heb je t echte
Regensburg syndroom te pakken en zal je moeten downgraden / de hulp van een van bovengenoemde personen moeten inschakelen.

Zorg trouwens wel dat je voor de GPS lock een beetje open plek gebruikt. Tussen de (hoge) bebouwing of in de bossen is t GPS bereik een stuk slechter.

Tees

Donateur
Hoe lang is dit na het op contact zetten? 3 verwachte satellieten is sowieso merkwaardig laag, dat kan wel eens betekenen dat je bingo hebt...

Tees

Donateur
Ik dacht dat KMS meer een hardware-reparateur was? Dit is volgens mij 100% een softeareprobleem.

Ik heb al drie keer met de auto gereden ook over de A9 maar de kaart van Duitsland blijft in beeld.
Ik ga straks nog proberen wat hemi24 had gezegd, even de unit er uit trekken en alle stekkers loshalen, en na 10 min weer aansluiten.

EdK

Forumguru
Weet niet of je er zelf een hebt liggen of iemand waar je van kunt lenen.
Maar sluit eens een losse GPS muis aan op de GPS poort !
Dan weet je zeker dat je bestaande GPS antenne nog wel heel is....

hemi24

Forumguru
Zekerheidshalve eerst even apparaat uit, vervolgens contact uit, even paar minuutjes wachten en dan pas de unit eruit trekken.

Bovenaan Onderaan