Update Navigatie Skoda Octavia II

Antera

Donateur
Gisteren werkt de motor nog en vanmorgen wilde ik starten en deed die het niet meer. Het is en blijft techniek. Alles kan er spontaan mee stoppen. Maar dit is mijn vermoeden

Goedemorgen, Ik wil even doorgeven dat na gisteren, eindelijk de navigatie na de UpDate nu goed is!

Gisteren dat ik mijn zuster ophaalde in Zaandam, stond de navigatie scherm op Nederland, en nu werkt alles perfect!

Ik wil iedereen bedanken die mij hebben geholpen met info en hulp !!! Thanks........

En alvast een fijne jaarwisseling...... Gr. Rob.V.

EdK

Forumguru
En de motor starte dus ook weer !!??
Want ja hoe kom je anders in Zaandam.....

Maar wat was er nu aan hand of wat heb je nu uiteindelijk gedaan ?
Want dat is wel fijn voor anderen die straks misschien tegen een zelfde probleem aanlopen

EdK De motor deed het altijd, dat probleem had ik niet !!!!

Het probleem was de upDate voor de FirmWare en een nieuwe Navigatie UpDate van V17 rns510/810.

Na de Update bleef de Map van de Navigatie heel lang op Duitsland staan, maar ik een aantal dagen met de auto had gereden, sprong hij gisteren uiteindelijk op de Map van Nederland!
En werkt nu perfect!
Hier werd uiteindelijk gedacht aan het Regensburg-syndroom.
Maar dat was het gelukkig niet.
Het probleem daarna was dat hij maar 3 GPS satelieten aangaf, dus bleef op Duitsland staan.
Ik heb het toen een paardagen aangekeken en gewoon een paar dagen stukken over de snelweg gereden, en toen sprong hij uiteinedelijk op de Nederlandse Map, en werkt nu 100%.

Gr. Rob V.

• Leuk
Waarderingen: EdK

Tees

Donateur
Het was dus idd een gevalletje dat ie (heel) lang nodig had om de initiële GPS lock te krijgen. Hopelijk is t nu definitief voorbij. Bij het Regensburg syndroom onthoudt ie namelijk de laatste locatie niet en slaat ie elke keer opnieuw bij opstarten terug naar Regensburg.

EdK

Forumguru
Dacht even dat je ook startproblemen had maar in vluchtigheid van lezen verkeerd gelezen.....
Maar de unit moest zich blijkbaar even oriënteren waar hij was, kan me dit nog wel herinneren van me Zenec toen ik deze eerste maal opstarte ! Heb ik een half uur moeten wachten voor hij wist waar hij was... maar dat was me toen ook door de verkoper verteld toendertijd.

Slider

Forumguru
Het probleem daarna was dat hij maar 3 GPS satelieten aangaf, dus bleef op Duitsland staan.
Als de foto de indicatie is, was het probleem dat je helemaal geen satellieten had.

Hij gaf aan: 0 gevonden van de minimaal 3 benodigd (die satellieten: 0/3)
No Fix, dus geen positie. Zoals @Tees zegt, is dan Regensburg blijkbaar zijn standaard locatie.
Er zijn minimaal 3 GPS satelliet fixes nodig om een positie te bepalen op de aardbol. Meer is altijd beter en accurater uiteraard.

Waar een familie kerst diner (vermoedelijk :giggle:) wel niet goed voor is.

Ik heb al drie keer met de auto gereden ook over de A9 maar de kaart van Duitsland blijft in beeld.
Juist snelwegen zijn niet ideaal om een GPS fix te krijgen, omdat de auto zich constant snel verplaatst. Lang stilstaan en wachten, geeft "snelste" kans op een GPS fix. Maar ook bewolking of hoge gebouwen benadelen het vinden van de satellieten.

Duurde dan wel erg lang voor hij zijn locatie had bepaald, maar heel fijn dat het allemaal is gelukt!

Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Waarderingen: Tees

hemi24

Forumguru
@Tees : terecht wat mij betreft, lijkt wel schering en inslag dat mensen hier een topic starten zonder zichzelf een beetje fatsoenlijk voor te stellen!

En daarbij, wie wil nou niet het verhaal achter de zwarte o2fl met zwarte velgen horen…?

• Leuk
Waarderingen: EdK
Bovenaan Onderaan