Upgrade forum software

EdK

Forumguru
voorheen hadden we op elke pagina onderaan de tekst " naar boven" oid staan.
Als je die aanklikte hoefde je niet geheel naar boven te scrollen maar deed de forum software dit eigenlijk voor je.
Die tekst ontbreekt helaas , wat ik wel zie verschijnen is een pijl rechts onder op moment dat ik eigenlijk al naar boven scroll
En dat is vanaf dat moment eigenlijk hinderlijk omdat je al bezig bent met de handeling.
Maw is de pijl of de tekst weer continu zichtbaar te maken zodat we vlug weer naar begin pagina kunnen scrollen. ?

EdK

Forumguru
Markeer forum als gelezen pakt nu alles , dus alle nieuwe berichten worden als gelezen gemarkeerd.
In oude versie hadden we de mogelijkheid om bv het topic meet en greet ALLEEN als gelezen te markeren.
Dacht dit even te doen net , maar ging dus niet lukken
, met gevolg alles gemarkeerd......

Dan wilde ik net de cursief tekst door die te selecteren in een keer naar niet cursief te zetten.
Dit lukt helaas niet omdat ik de tekst niet kon selecteren ...!!??

Canon-Eye

Forumguru
Dit lukt helaas niet omdat ik de tekst niet kon selecteren
Tekst selecteren in de eigen reactie terwijl je die aan het schrijven bent lukt feitelijk wel (althans met de muis of toetsenbord op pc of laptop), maar dit wordt ernstig bemoeilijkt doordat die selectie niet zichtbaar gemarkeerd wordt. Je moet dus onthouden waar je begonnen bent (met <Ctrl> plus pijltje links of rechts) en woorden tellen, want je cursor is dan ook verdwenen.

En op tablet of telefoon (Android in mijn geval) is het helemaal een lastige klus, omdat je vinger al snel te dik is om een enkel woord aan te duiden als begin van de selectie die je dan vervolgens kunt uitbreiden.

• Leuk
Waarderingen: EdK

Canon-Eye

Forumguru
voorheen hadden we op elke pagina onderaan de tekst " naar boven" oid staan.
In de groene balk bovenaan blijft nu steeds de knop "Wat is er nieuw" zichtbaar, dus is het eigenlijk niet meer nodig om naar boven te scrollen.
Wel is het zo dat er bij klikken op die knop meteen een "Wat is er nieuw" en een "Nieuwe berichten" knop naast elkaar verschijnen in het wit, waarvan de meest linkse niet doet wat hij belooft: als je daarop klikt kom je in de lijst waarin ook de zojuist al gelezen berichten nog steeds vermeld staan (zij het niet vet). De "Nieuwe berichten" knop ernaast geeft wel de lijst met alléén de nog niet gelezen berichten - en dat is wat ik eigenlijk wil.

EdK

Forumguru
Maar goed canon, linksom om rechtsom werkt het dus niet fijn
Als ik selecteer dan is het zeer prettig om te ZIEN wat je selecteert
Om te gaan tellen etc daar heb ik pas over een jaar of 9 a 10 pas tijd voor.....

Canon-Eye

Forumguru
(Ik hou het maar op afzonderlijke berichtjes, lijkt me voor de afhandeling praktischer?)

Er is zo te zien sprake van een ander lettertype. Op zich mooi duidelijk - maar met m.i. een behoorlijk nadeel: het verschil tussen standaardletter en vette letter is nauwelijks te zien. Probeer maar door een paar getypte woorden te selecteren en dan enkele malen achter elkaar op het B-icoon in de opmaakbalk te drukken.
Dat was bij het oude font zéér veel duidelijker. In het belang van de vele lijstjes hoop ik dat dit snel verbeterd kan worden...

Tees

Donateur
Bovenstaand en dit bericht zijn helemaal gefaciliteerd door Tapatalk Ed, en zéker niet op de allernieuwste (of een oudere) Appel.
En alleen als je zelf Tapatalk gebruikt zie je wie dat nog meer gebruikt (krijgen een mooi icoontje bij hun naam), das een soort insiders cluppie ;)

Bovenaan Onderaan