Rosinfield
† In Memoriam
laten we ons daar niet toe verlagen
Was spannend hoor!Goede tijden slechte tijden staat op pauze . Lol:-p
Zo ging ik vroeger ook wel eens door het leven.Het totaalgewicht van de belading zal zeker niet meer zijn dan de 600 kilo, maar het is inderdaad een goed punt om in de gaten te houden. In de dakkoffer gaat zo'n 50 kilo, dat bestaat vooral uit volumineuze zaken als matjes, slaapzakken, lichtgewicht alu stoelen. In de kofferbak gaan de camping koelkast, boodschappen, (Zweden is duur!) en verder dus normaliter de tent kleding, dat soort spul. Geen zaken die topzwaar zijn. Ik denk pak um beet 200 kilo.
Onze kids zijn 3 en 5. Eerder konden we nog wat spullen achter de voorstoelen zetten, maar omdat ze nu groter zijn houden we de voetenruimte vrij voor wat speelgoed en zo. Daarom denken we er dus over om de tent op de trekhaak te vervoeren. max gewicht voor de kogel is 75 kilo, de fietsendrager, rek en tent zal zo'n 60 kilo zijn.
Eerder heb ik een fietsenrek erop gehad, met 2 kinderfietsen. Dat zag er als volgt uit:
Zoals je ziet hangt de auto wat naar achteren over. Dat rijdt niet fijn.
Met die tent op de haak gaat het totaalgewicht waarschijnlijk niet verder omhoog (de fietsen blijven thuis) maar zal het gewicht verder naar achteren gaan.
De Greenline staat 2cm lager dan de standaard modellen uit 2010. Mede daarom zijn we inmiddels van de twinnyload drager afgestapt, we zaten ook zonder belading echt te vaak aan de grond. Met onze nieuwe drager steekt er niets meer uit onder de haak.
Nog verder verlagen is dus geen optie. Ik denk zelf inderdaad ook over de MAD veren, niemand verder ervaring met de veren van Carsupport?
Tegen de 100% opgeheven, o.k.Een verlaagde auto veert meestal progressiever en dus minder in. Het nadeel van het verlagen wordt dan opgeheven
Kan je dat aannemelijk maken?waardoor er uiteindelijk een grotere aanloophoek kan ontstaan
Inderdaad - en er liepen slangetjes met een autobandventielaansluiting naar de kofferbak om ze op te pompen of af te laten.@Canon-Eye Die dingen herinner ik me ook: ze heetten 'Tijgerballen' (ja echt!)en werden door Tiger plastics gemaakt/verkocht.
Nee, ik baseer me op ervaringen van gebruikers die dat hier posten i.c.m. logisch denken.Tegen de 100% opgeheven, o.k.
Kan je dat aannemelijk maken?
Uiteraard geldt er wel een minimumBij een aanhanger drukt de baggage voor het grootse deel op de as van de aanhanger
Edit: er geldt een maximale kogeldruk btw, geen minimum! Wat die voor de auto van de TS is weet ik niet, ook afhankelijk van de kogel.