Balen en idd klote verhaal.
Voor zover het nog recent en actueel is:
Ik zou je niet zo maar laten afwimpelen en wegsturen.
Je hebt een offerte, zonder geldigheidsdatum en deze is geldig mits binnen redelijke op terug komen.
Ik heb een dergelijk situatie aan de hand gehad, welliswaar niet met een nieuwe auto.
Op een donderdagavond bij een dealer voor een 2ehands auto wezen kijken.
Destijds offerte laten opstellen met daarin de inruilprijs van mijn auto, prijs occassion en te betalen.
Ook op die offerte stond geen geldigheidsdatum/periode.
Zaterdagmorgen daarna weer naar de dealer, om de deal rond te maken.
Mijn pa en ik werden geweerd om de showroom binnen te gaan en blijkt dat de betreffende verkoper met andere klanten bezig was om dezelfde auto te verkopen.
Uiteindelijk toch op een nette manier in de showroom gekomen en aangegeven, dat wij niet van de koop afzien.
De feiten op papier gezet, en de dealer 3 opties gegeven om tot een oplossing te komen:
1) levering conform offerte
2) levering van een gelijke of betere auto, conform dezelfde eindprijs en inruilwaarde
3) contante uitkering van inruilprijs in te ruilen auto, met behoudt van de auto door mij uiteraard.
Aangetekend verstuurd.
Binnen een aantal dagen een telefoontje met excuus etc. en dat we de auto konden komen ophalen.
Afspraken conform offerte etc.
Uiteraard was e.e.a. juridisch al getoetst.
Dealer had geen poot om op te staan en had de auto niet mogen verkopen, zonder ons de mogelijkheid te geven te reageren.
Hij zou wel de standaard tekst aan laten passen van de offerte, zodat dit in de toekomst niet weer zou gebeuren bij hem.
Niet een situatie, waarin je een prettige start hebt, maar ik had daarna toch niks meer met deze dealer te maken.
Wellicht heb je er nog iets aan, ondanks dat deze nu geen dealer meer is.
Succes!
Gr.
Hans