Van een koude kermis......of iets dergelijks.....

gio92

Lid
Nou, we hebben dezelfde week (de maandag dat we het jammer, maar helaas het is niet anders te horen kregen) nogmaals contact gezocht met 'de dealer'. Helaas per telefoon niet gelukt dus maar een email gestuurd of we niet toch nog eens om de tafel konden gaan zitten om te kijken of we nog iets konden doen om aan de offerteprijs te komen. We waren zelfs bereid om vanuit onze kant nog een toegift te doen. Helaas is er vanuit de 'dealer' hierop geen enkele reactie meer gekomen, zelfs geen mailtje terug. Toen waren we er ook echt helemaal klaar mee. Hoe prettig de 1,5 week ervoor ook verlopen was....

De 'dealer' is inmiddels ook geen dealer meer, het dealerschap is gestopt. Ik moet er eerlijkheidshalve wel bij vermelden dat de mensen die ik over deze ondertussen ex-dealer spreek, het merendeel positieve reacties kent vanuit het verleden. Ik vermoed dan ook dat dit wellicht achteraf gezien ook mee heeft gespeeld in het hele verhaal.

Ik volg nu met veel interesse het topic MY2016. We willen uiteraard graag weten waar die prijsverhoging van €800-, nu precies inzit. Al lees ik ook dat bij sommige €500-, gecommuniceerd wordt.

Al met al blijven we er een bittere nasmaak aan overhouden. Ik ben zoals meerdere geadviseerd hebben ook in Duitsland aan het kijken. Ik kan wel zeggen dat het prijsverschil met een jonge occasion (tot 12 maanden oud) onder de streep niet veel is. Daarbij moeten wij onze auto dan ook nog eens particulier zien te verkopen. Aanbod op occasion gebied voor de Octavia is in Nederland is nauwelijks.

Wie dus een mooie jonge rijk uitgeruste 1.4 TSI DSG Combi EBL heeft staan..... ;)

Laatst bewerkt:

Klaasje

Forumguru
Primair is nog dealer maar is nu overgenomen door Wealer. En naam is natuurlijk vervallen. Ze hebben bij Whealer eigen Skoda/Seat pand

2015ABL

Forumguru
Die eerste zin rijmt mooi.

Ik vraag me dit af omdat gio uit zuid limburg komt.

Dan moet het Bollen zijn?

gio92

Lid
@2015ABL Ik wilde uit respect voor het bedrijf de naam niet noemen maar wat je zegt dat klopt inderdaad. En onze ervaring hoeft niet representatief te zijn voor anderen. Er zijn juist veel goede verhalen over hun wellicht dat onze ervaring een incident geweest is.

We geloven echt dat de verkoper (en hij was echt aardig en meedenkend tijdens de gesprekken) niets aan de prijsverhogingen kon veranderen. Ging ons om de moeite, creativiteit en wilskracht om er een deal van te maken als de klant zowat klaar staat met de pen om te tekenen. Zeg dat het vervelend is, doe iets met de afleverkosten of een kleine leuke optie etc. Dan had je ons als klant en voor het volledig onderhoud van de werkplaats. Na het mail contact hebben we dezelfde dag nog telefonisch contact gehad waarin we dezelfde week nog terug gebeld zouden worden. Helaas ook nooit meer terug gebeld geworden.

Dat is de reden waarom we uiteindelijk het maar hebben laten gaan.

2015ABL

Forumguru
OK snap ik. Het moet ook een goed gevoel zijn. Dat is nu wel weggenomen.

Het beste moment van bestellen lijkt er welhaast nooit te zijn. Ik krijg 'm over een dikke week (besteld begin febr.) en nu lees ik weer dingen over model jaar 2016. En ongetwijfeld komen er weer andere leuke acties. Ik heb in in ieder geval voor mijn gevoel een goede deal.

h dejong

Actief lid
Balen en idd klote verhaal.
Voor zover het nog recent en actueel is:
Ik zou je niet zo maar laten afwimpelen en wegsturen.
Je hebt een offerte, zonder geldigheidsdatum en deze is geldig mits binnen redelijke op terug komen.
Ik heb een dergelijk situatie aan de hand gehad, welliswaar niet met een nieuwe auto.

Op een donderdagavond bij een dealer voor een 2ehands auto wezen kijken.
Destijds offerte laten opstellen met daarin de inruilprijs van mijn auto, prijs occassion en te betalen.
Ook op die offerte stond geen geldigheidsdatum/periode.
Zaterdagmorgen daarna weer naar de dealer, om de deal rond te maken.
Mijn pa en ik werden geweerd om de showroom binnen te gaan en blijkt dat de betreffende verkoper met andere klanten bezig was om dezelfde auto te verkopen.
Uiteindelijk toch op een nette manier in de showroom gekomen en aangegeven, dat wij niet van de koop afzien.
De feiten op papier gezet, en de dealer 3 opties gegeven om tot een oplossing te komen:
1) levering conform offerte
2) levering van een gelijke of betere auto, conform dezelfde eindprijs en inruilwaarde
3) contante uitkering van inruilprijs in te ruilen auto, met behoudt van de auto door mij uiteraard.
Aangetekend verstuurd.
Binnen een aantal dagen een telefoontje met excuus etc. en dat we de auto konden komen ophalen.
Afspraken conform offerte etc.
Uiteraard was e.e.a. juridisch al getoetst.
Dealer had geen poot om op te staan en had de auto niet mogen verkopen, zonder ons de mogelijkheid te geven te reageren.
Hij zou wel de standaard tekst aan laten passen van de offerte, zodat dit in de toekomst niet weer zou gebeuren bij hem.

Niet een situatie, waarin je een prettige start hebt, maar ik had daarna toch niks meer met deze dealer te maken.
Wellicht heb je er nog iets aan, ondanks dat deze nu geen dealer meer is.
Succes!
Gr.
Hans

Klaasje

Forumguru
Ik zou gewoon met offerte es een ritje Sittard maken naar Whealer of naar Skoda dealer van het jaar Rotor:
Kan hij zijn uitverkiezing waarmaken

gio92

Lid
@Falcon thnxs voor het meedenken! We hebben nu 7 jaar een zwarte auto en als we een ding nu willen veranderen ;)

@Klaasje Dat heb ik gedaan! Bij Wealer wisten ze niet veel te vertellen omdat het pas overgenomen was. De verkoper wist niets van Skoda af. Maar wel heel hartelijk te woord gestaan en deze verkoper ging het een en ander uitzoeken. Prima geholpen geworden.

Bij Rotor 2 verschillende ervaringen. Eerste keer gingen we nog met het idee om proef te rijden. Zeer vriendelijk te woord gestaan maar er was helaas geen demo auto beschikbaar in dsg. Nog leuk met de man gepraat, telefoon nr achter gelaten voor het geval een jonge occasion binnen zou komen.

Tweede ervaring 3 weken later minder positief. Er naartoe gegaan met de offerte om te kijken wat hun konden betekenen. Na binnenkomst meer dan een half uur gewacht, nog niet eens aandacht gekregen. Zelfs geen 'Hallo'. Deze verkoper was wel met andere klanten bezig maar dan kan je nog zeggen dat je er aankomt zodra je met die mensen klaar bent. Misschien een stapje verder: biedt een kop koffie aan als klanten zijn aan het wachten. Maar helemaal geen aandacht aan de klant in de showroom te besteden.... Normale service lijkt tegenwoordig niet vanzelfsprekend. Ook andere mensen achter de balie, mensen achter computers hadden geen aandacht voor ons.....Op basis waarvan 'dealer van het jaar'? Maar nu lijkt het of er op beide dealers wat te zeuren is maar het is gewoon hoe het echt is gegaan.

Of zijn wij dan te kritisch? Ik denk dan bij mijn eigen: ik kom voor ruim €36.000 privé een auto kopen.....dan wil je je wel een klein beetje welkom voelen. Na een half uur maar wat rondgekeken te hebben zijn we gegaan. De verkoper van ons eerste bezoek was er overigens niet.

Afijn, na nog eens met beide dealers gebeld te hebben werd vertelt dat ze zowel voor het panoramadak (€1.100 i.p.v. €199) als voor de extra toeslag van €800-, vanwege my2016 (zonder te kunnen uitleggen waar die dan uit bestaan) niet anders kunnen betekenen dan aan te houden hoe het nu is. Met andere woorden: terug bij af. Toch maar op zoek naar een baan met een leaseauto ;)

Klaasje

Forumguru
Bij Rotor heb ik exact dezelfde ervaring gehad. Belachelijk hoe die dealer van het jaar geworden is.
@gio92 Jammer dat het zo gelopen is

auriga

Forumguru
Het zijn de mensen die een auto gekocht hebben (privé of lease) die een TNS nipo enquete voorgeschoteld krijgen, en niet de potentiële kopers. Dan zou de uitslag wellicht heel anders zijn geweest?

Kogamyata

Senior Member
Hallo @gio92 . Als je inmiddels nog niet geslaagd bent en er niet tegenop ziet ca 200 km heen en terug te rijden, probeer dan Skoda dealer Van den Akker in Helmond eens. Familie met Octavia en scherpe onderhandelaar, gaat er prat op daar telkens te slagen. Anderen op dit forum in andere topics hebben ook al vaak positieve geluiden laten horen en komen van heinde en verre.
Het is maar 'n tip, maar omdat je al zoveel geprobeerd hebt is dit het proberen meer dan waard, dunkt me. Succes en laat wat horen!
Joop.

Groen13

Forumguru
Ik onderschrijf het stuk van @Helmond42
Heb mijn Fabia daar aangeschaft. 3x geweest, uitzonderlijk goed te woord gestaan/geholpen. Bereidwillig in meedenken
met opties en mogelijkheden.
Geen dure pakken, wel goede koffie. Skoda dealer Van den Akker in Helmond is top.

Bovenaan Onderaan