Van een koude kermis......of iets dergelijks.....

yesRS@

Forumguru
Ik vind dit toch maar een vreemde manier van zaken doen, wanneer men een bestelbon ondertekent,dan gelden de catalogusprijzen op de dag van ondertekening. ( mijn visie).
Zou het omgekeerde ook gelden mochten de prijzen naar beneden gaan?:nono:
Ik herinner me dat bij de lancering in belgie de prijzen van de o3 serieus gestegen waren tov de o2 waardoor de bestellingen niet vlotten.
D'ieteren heeft dan van de lancering van de combi gebruik gemaakt om de prijzen met 1700 euro te verlagen.
Diegenen die reeds een bestelling geplaatst hadden waren eraan voor de moeite dacht ik.:cry:

ougie

Forumguru
Is er nergens een showroommodelletje te vinden, daar zie je vaak ook vele opties op zitten.
Heeft misschien enkele km tjes op de teller, maar wel flinke korting.
Er komt tenslotte een nieuw modelletje aan.

YUe59GMU-OA6

Actief lid
Gezien de 6%+ korting die leasemaatschappijen krijgen, lijkt me dat er met een privé-aankoop nog wel wat te onderhandelen is. Ik zou de offerte naar alle Skoda-dealers in Nederland sturen, met de vraag of ze dit kunnen matchen.

Bakkertje

Forumguru
Gezien de 6%+ korting die leasemaatschappijen krijgen

Maak daar maar 10 - 15% van ;)

Kan de dealer die 1700 euro korting niet gewoon geven?
Zeker als je niets inruilt is dat op een O3 (ik gok dat ie in totaal rond de 35000 uitkomt) nog geen 5% korting. Volgens mij blijft er dan nog genoeg ruimte over voor de dealer zelf.
Daarbij als hij dat goed doet houdt de werkplaats ook een klant toch?

Laatst bewerkt:

Falcon

Donateur
@gio92 Ik zou trouwens een ander pad gaan bewandelen. Ga jullie Octavia III via duitsland importeren. Waarschijnlijk kom je dan zelfs goedkoper uit dan de offerte die je nu in eerste instantie had liggen.

Er zijn een aantal forumleden die hier prima ervaring mee hebben en volgens mij wordt je ook prima geholpen met dit proces door de dealers in duitsland zelf.

Ik zou persoonlijk als ik voor een compleet nieuwe auto ga, altijd doen. Genoeg voorbeelden dat dit toch echt goedkoper is. Zeker in de prijscategorie waar jullie in bezig zijn.

Wat informatie: http://www.autokopenduitsland.nl/nieuwe-auto-kopen/

Laatst bewerkt:

valderrama

Senior Member
Helaas gaat dat voor mij als leaserijder niet op... kortingen zijn vanwege centrale bestelsystemen niet meer mogelijk en vanwege de bijtellingsregels is het voor mij ook niet interessant om ipv alcantara af fabriek bijvoorbeeld het veel duurdere leder pakket achteraf te laten doen en voor 17 naar 18 inch velgen hoef je het voor die 240€ ook niet anders te regelen.

MarcoO2

Forumguru
De wet is er ook niet echt duidelijk over:
Boek 6. Algemeen gedeelte van het verbintenissenrecht
Titel 5. Overeenkomsten in het algemeen
Afdeling 2. Het tot stand komen van overeenkomsten Artikel 221 1. Een mondeling aanbod vervalt, wanneer het niet onmiddellijk wordt aanvaard, een schriftelijk aanbod, wanneer het niet binnen een redelijke tijd wordt aanvaard. 2. Een aanbod vervalt, doordat het wordt verworpen.

Wat is 'een redelijke termijn' voor een dergelijke uitgave?
De wetgever heeft bewust voor deze term gekozen, omdat het van het type overeenkomst afhangt wat redelijk is. Het is géén discussie of een op zaterdag gedaan aanbod tot het kopen van een auto maandag nog geldig is: dat is absoluut het geval. Tenzij er natuurlijk in dat aanbod ergens een voorbehoud is opgenomen. In dit geval is dat in ieder geval zo ten aanzien van het panoramadak: dat moest nog uitgezocht worden en was dus een "open eindje". Voor wat betreft de prijsverhoging geldt meestal dat ergens in de kleine lettertjes op dat punt ook een voorbehoud is gemaakt. Kortom; je hebt juridisch meestal geen poot om op te staan, maar deze dealer heeft wel een kans en een klant gemist.

Klaasje

Forumguru
Pff wat een gedoe. Welke dealer was het. Volgens andere post is Rotor dealer van het jaar. De kans om dit ook waar te maken door je auto voor offerteprijs te leveren!

Bakkertje

Forumguru
@valderrama het gaat hier om een privé aan te schaffen Octavia niet om een geleasde.
:ot: Juist voor ons als leaserijders gaat die korting op. De korting die de leasemaatschappij krijgt wordt verrekend met je maandbedrag. Daarbij kun je de keuze maken tussen centrale levering of eigen dealerkeuze. Als je graag wil onderhandelen over je leaseauto bij de verschillende dealers, dan kun je vragen of je eigen dealerkeuze mag bij de leasemaatschappij. Je maandelijkse tarief gaat dan zo'n 3% omhoog, omdat de leasemaatschappij zelf minder korting krijgt. Voor dat bedrag kun je dan zelf korting gaan bedingen bij je dealer. Mijn ervaring is dat je dan hooguit 5 a 600 euro aan accessoires kunt organiseren en je er per saldo slechter vanaf bent.
Rekenvoorbeeld: bij mij scheelde het 30 euro bruto per maand als ik eigen dealerkeuze zou nemen. x48 = 1440 euro bruto en daarvoor zou ik 500 euro korting krijgen trekhaak die voor 700 euro in de prijslijst staat. De rest mag je zelf invullen ;)

Miez1

Forumguru
Ik vind het heel knap als je een potentiele klant, welke het besluitvormingsproces kennelijk reeds achter de rug heeft, op zo'n manier je winkel uitstuurt. Geen enkele concessie, gewoon een geval van 'jammer maar helaas'. Maar goed, ik voeg hiermee niets toe aan hetgeen hier al is gezegd maar het feit dat de offerte geen einddatum heeft onderstreept de incompetentie van de verkoper (of is het opzet?). In mijn creatieve geest had ik gegoocheld met de rijklaarkosten en de eerste onderhoudsbeurten kado gedaan, maar dat is waarschijnlijk teveel 'out of the box'.

Lang getreuzel wordt soms afgestraft.

Ik kan niet beoordelen of het besluitvormingsproces lang heeft geduurd maar het gaat hier om een pak centen, dan mag je er wel even rustig over nadenken lijkt mij!?

In mijn wereld; terug met die offerte onder de arm, vraag aan de hoogste in rang wat de geldigheidsduur is van een offerte voor een nieuwe O3(valkuil open), offerte laten zien en afronden (Valkuil dicht).

Laat je niets wijsmaken, deze deal is nog te redden.

Alles gute !

Miez

Dat is juist het probleem, er staat alleen een offerte datum op maar geen geldigheid-/vervaldatum. Gaat mij erom dat als je met ons op zaterdag een definitieve prijs afspreekt dat het maandagochtend voor 09.00u alweer niet meer geldig is. Allereerste offerte dateerde van 6 maart. Als je privé in 1x ruim €35k gaat uitgeven dan wil je er wel een weekje over denken. Nu blijkt dat dat weekje €1.700 extra kost zonder er meer voor terug te krijgen (of dan weten ze het nog niet maar vooralsnog alleen co2 uitstoot motoren). Maar het gaat me in dit geval om zaterdag -> maandag. En zoals @2015ABL en @Pendragon aangeven: het is zo onduidelijk met allemaal uitzonderingen en verschillende lijstjes dat het ook even wat tijd kost om de juist configuratie samen te stellen.

Het is inderdaad netjes dat ze het aangeven en ik geloof ook echt dat de verkoper er zelf niets aan kan doen. Ik had inderdaad wel wat meer creativiteit en wilskracht verwacht om ons toch (gedeeltelijk) tegemoet te komen en samen met ons te kijken wat er wel nog mogelijk was in plaats van per mail te moeten horen 'Helaas het is niet anders'. Had wel een belletje verwacht na eerder prettig contact, maar dat is niet voor dit topic relevant. Vervolgens ook niets meer gehoord overigens.
Steek je licht eens op over de grens, juist ja Duitsland.
Dealers daar kunnen voor jou ook een auto op nederlands kenteken regelen.
Prijzen zijn lager, oke er komt nog bpm bij, maar hebben een grotere voorraad, wellicht zit jou auto daar ook bij.

Succes

Canon-Eye

Forumguru
Aha...
Tip 1: als je daarna onderaan je zojuist geplaatste bericht kijkt, vind je de knoppen: "bewerken" en "Verwijderen". Die zijn zo'n 24 uur na plaatsing bruikbaar, tenzij je donateur bent geworden, dan zit daar geen termijn op.

MaRco2

Forumguru
Zulke dingen zijn inderdaad jammer, een meedenkende dealer, had dan, om de deal te redden, desnoods een tegemoetkoming kunnen regelen.

Klinkt wel erg arrogant trouwens 'jammer, maar helaas', zeker als het op de zaterdag zo prettig ging.

Eigenlijk als je al zover was en dit kantelpunt van wel/geen aktie bereikt was, de deal op zaterdag gelijk rondgemaakt (ik neem aan dat het al een tijdje speelde, dan moet je soms snel schakelen) met als voorwaarde het panoramadak voor dat geld.

Hoe ze het dan zelf regelen, is aan hen. Een importeur wil soms dan toch mee participeren. Oké Pon heeft zijn naam niet mee, maar toch.

Bel eens met RijnWoud Rotterdam.;)

Bovenaan Onderaan