Van Fabia Combi 1.2TDI (2010) naar SuperB Combi EBL 1.8TSI (2011)

Status
Niet open voor verdere reacties.

LT83

Forumguru
Ziptuning....die weten waarschijnlijk geeneens wat de eigenschappen van Blue-One brandstof zijn ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Joske

Forumguru
Ziptuning....die weten waarschijnlijk geeneens wat de eigenschappen van Blue-One brandstof zijn ;)
laat staan dat ze deftig kunnen chippen.. mijn voormalige collega zijn A3 2.0TDI standaard 140pk naar 180pk gebracht en een jaar later was de turbo er aan..
toeval? ik geloof niet in toeval ;)
 

Neptukker

Forumguru
Eind deze maand ga ik in ieder geval naar JD om mijn 1.8 tsi DSG te laten tunen (standaard). TVS heeft reeds de DSG software aangepast om de volle klap aan newtonmeters aan te kunnen.
 

Rosinfield

† In Memoriam
uitstekend! Het kastje voldoet na ruim 50 000 km dienst te hebben gedaan nog altijd uitstekend. Ik rij vlot maar vrij rustig en alleen zo nu en dan geef ik hem even de sporen wanneer snel inhalen of invoegen wenselijk is. Dat is dan wel een feestje. Wilde eigenlijk nog het kastje tegen OBD tuning ruilen (tegen een redelijke vergoeding), maar de software van mijn Yeti kan nog niet uitgelezen worden. Misschien laat ik het ook maar zo. Voordeel hiervan is dat het zo weer in een volgende auto kan. Want die zal hoe dan ook dezelfde motor hebben, denk ik. Over JD niets dan lof; iedere keer prima en professioneel behandeld, ook al is dat waar ik voor kwam natuurlijk peanuts vergeleken bij sommige andere klanten. Zoals de laatste keer, toen een stel Franzosen een Seat scheurijzertje kwamen laten oppeppen. Wel leuk om dat mee te maken.
 

Noord26

Forumguru
Dat is eigenlijk het gevolg van wie wat kon bieden en het beste aan zou sluiten bij de wensen die ik had. Zal de ervaringen binnenkort wel posten.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Rallye

Forumguru
Blue one benzine. Ik had er nog nooit van gehoord. Google is your friend: http://www.blueone95.nl/index.php/blueone95

Er zit dus nog meer ethanol in? Waarom zou je dat willen? Ik tank juist 98, mede omdat ik echte benzine in mijn auto wil. Naar ik heb begrepen verhoogt de toegevoegde ethanol je verbruik, zonder dat je er echt iets voor terugkrijgt. Of probeer je dat door de tuning op maat nu wel te krijgen?
 

Noord26

Forumguru
Er zitten idd wat voor- en nadelen aan ethanol in je benzine. Merk dat onze bolide soepeler loopt op Blue-one tijdens een koude start als op euro95 (waar tegenwoordig minimaal 5% bio brandstof in moet zitten..). Dit is vooral te merken aan een lager stationair toerental en de schakel indicator die volgens de maxidot op km/h setting in elke versnelling een paar km/h eerder aan geeft dat er op geschakeld moet worden.

Nadelen:
Minder calorische waarde
Drogere stof (Blue-one bevat overigens 'natte' ethanol in tegenstelling tot E10)

Voordelen:
Brandstof is uitermate consistent (kwaliteit van BP 98 schommelt nogal de laatste tijd)
Octaangetal van 99, aldus de fabrikant
Goedkoper als euro95
'Natte' ethanol, voorkomt uitdroging van rubbers/pakkingen zoals normale ethanol in E10 wel zou doen

JD is het aangewezen adres om deze brandstof te testen en te optimaliseren. Hebben uitgebreide ervaring van tuning met de combi brandstoffen BP ultimate (de enige echte 98) en 10-15% bio-ethanol. We zullen wel zien wat er mogelijk is qua koppel en vermogens-kromme, alsmede hoeveelheid inspuiting (verbruik). Mocht er tijdens testen dingen naar voren komen die niet bevallen rijden we even langs de BP om de hoek.
 
Laatst bewerkt:

Rosinfield

† In Memoriam
Je stelt dat de kwaliteit van BP98 de laatste tijd nogal schommelt. In hoeverre is die stelling evidence based?
Ik rijd al 10 000 km's op BP98 en merk in ieder geval geen enkele variatie in het rijgedrag
 

Noord26

Forumguru
Dat punt moet ik volledig doorspelen naar JD. Die hoor ik op diverse fora daarover lichtelijk klagen. Ze zien dat op de testbank icm bestaande programma's eerder gemaakt speciaal voor BP Ultimate 98.
 
Laatst bewerkt:

LT83

Forumguru
JD kan dit waarschijnlijk zien doordat de motoren die op de bank staan dan structureel behoorlijk wat meer graden wegregelen op de pingelsensoren, wat te maken kan hebben met een minder klopvaste brandstof.
Dit merk je waarschijnlijk pas echt goed wanneer je motor behoorlijk wat voorontsteking draait of erg gevoelig is voor mindere brandstof (1.4tsi twincharged bijv.)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan