Ruim 4 jaar terug moest ik kiezen: Opel of Ford. Ford had ik nooit wat mee, dus werd het Opel. Had geen keuze, er werd "een Opel" besteld. Een zwarte Astra Sports Tourer. Toegeven, de AGR gekeurde stoelen zaten echt geweldig, die zou ik zo in iedere volgende auto willen meenemen. Maar voor de rest waren het 4 lange jaren.....ik had er precies helemaal niets mee. Het was puur een vervoersmiddel. Van de vier zomervakanties in Frankrijk zijn er drie niet geheel probleemloos verlopen, deze vakantie zelfs de Astra moeten achterlaten en met een vervangende auto terug naar huis.
Heel wat anders dan de Golf Highline DSG die ik er voor had. Dat was een vette bak, maar dat was nog in de tijd dat ik geen bijtelling had (max. 500km prive). Mijn gehele budget werd opgemaakt, wat in 2009 resulteerde in een Golf van ruim 35.000 euro Overigens wel twee keer gestrand onderweg, dat is dan wel weer minder (1x afgelopen multiriem en 1x de mechatronics van de DSG kapot).
Maar nu kon ik weer kiezen uit van alles en nog wat, maar, wel met de bijtelling in het achterhoofd en dan kies je toch anders. Goedkoopste was wederom de Astra ST met 1.4 Turbo en 150pk. Mooi voor de caravan. Maar wederom hetzelfde als de afgelopen jaren. Op het moment dat ie op mijn oprit zou komen te staan, zou ik hem hoogstwaarschijnlijk al zat zijn
Het is ontzettend jammer dat de 1.5 TSI mij teveel zou gaan kosten qua bijtelling en eigen bijdrage, maar na een zeer positieve proefrit en het opzij zetten van de nodige scepsis over de 1.0 TSI toch (naast de portemonnee) met mijn hart gekozen en het volgende besteld:
Skoda Octavia Combi 1.0TSI Ambition Business
Kleur: Race Blue Metallic
Heel wat anders dan de Golf Highline DSG die ik er voor had. Dat was een vette bak, maar dat was nog in de tijd dat ik geen bijtelling had (max. 500km prive). Mijn gehele budget werd opgemaakt, wat in 2009 resulteerde in een Golf van ruim 35.000 euro Overigens wel twee keer gestrand onderweg, dat is dan wel weer minder (1x afgelopen multiriem en 1x de mechatronics van de DSG kapot).
Maar nu kon ik weer kiezen uit van alles en nog wat, maar, wel met de bijtelling in het achterhoofd en dan kies je toch anders. Goedkoopste was wederom de Astra ST met 1.4 Turbo en 150pk. Mooi voor de caravan. Maar wederom hetzelfde als de afgelopen jaren. Op het moment dat ie op mijn oprit zou komen te staan, zou ik hem hoogstwaarschijnlijk al zat zijn
Het is ontzettend jammer dat de 1.5 TSI mij teveel zou gaan kosten qua bijtelling en eigen bijdrage, maar na een zeer positieve proefrit en het opzij zetten van de nodige scepsis over de 1.0 TSI toch (naast de portemonnee) met mijn hart gekozen en het volgende besteld:
Skoda Octavia Combi 1.0TSI Ambition Business
Kleur: Race Blue Metallic
- 2 USB aansluitingen
- 230V aansluiting
- DAB (Digitale radio ontvangst)
- Dakrailing zilverkleurig
- Elektrisch te openen en sluiten achterklep
- Hill Hold Control
- KESSY (Keyless Entry, Start and exit System)
- Optical Parking Assistent achter (parkeercamera)
- Parking Distance Control voor en achter
- Reservewiel (volwaardig)
- TECHPAKKET Ambition Business
- Stoelbekleding leder stof
- Multifunctioneel sportstuurwiel 3-spaaks
- Sunset
- Chromen raamomlijsting
- Stoelverwarming op de voorstoelen
- MaxiDOT met kleurendisplay
- Uitneembare bagageruimtelamp
- Vanuit bagageruimte neerklapbare achterbank
- Variabele bagagevloer
- Trekhaak afneembaar, voorzien van 13-polige kabelset met trekhaakvoorbereiding
- Hulpveren (MAD)
Laatst bewerkt: