Zo, we zijn een tijdje verder en de configuratie is een beetje gewijzigd. Ik kreeg een onverwachte meevaller van een extra korting op mijn eigen bijdrage, die dus naar 0 euro ging (dus alleen maar bijtelling). Ik was in eerste instantie blij met de maandelijkse korting op mijn bij te betalen bedrag aan bijtelling t.o.v. de huidige Astra.
Maar ruim twee weken terug ging het toch ineens knagen. Ik kreeg spijt van het feit dat ik geen Full LED koplampen zou gaan krijgen, terwijl die mogelijkheid nu wel binnen bereik zou komen door het wegvallen van een eigen bijdrage.
Maar wat doe je dan. Door de gewijzigde eigen bijdrage kwam ook ineens een Style Business uitvoering weer binnen bereik. Maar die keuze zou dan wel ten koste gaan van wat gekozen leuke opties (elektrische achterklep, parkeercamera etc.).
En wat verder meespeelde was het feit dat ik de standaard bekleding op de Style Business uitvoering niet mooi vond. Dus dan heb je twee keuzes: het Tech Pakket met volledig leer, maar dat werd te duur, of het Dynamic pakket met sportstoelen. Maar, nog afgezien van hoe ze zitten, ik vond die ook niet echt mooi, zo met die vaste hoofdsteun. En ik had niet zulke goede ervaringen met de stoffen bekleding in mijn Astra. De AGR stoelen in de Astra zitten geweldig, maar de stoelbekleding is enorm vlekgevoelig en deze lijkt vrij veel op de bekleding van het Dynamic interieur.
Daarnaast had ik niet echt zin om zo'n 4 jaar met de 17" velgen te rijden, daar ik niet alleen in de auto rij
4 jaar lang stoeprand-vrees heb ik geen zin in. Mijn Twingo met 15" inch LM velgen bewijst dat het risico te hoog is, helaas. De 16" velgen van mijn Astra hebben de stoepranden 4,5 jaar lang met succes overleefd
Toegeven, 17" staat wel mooier dan 16", maar van 17" velgen met borduurschade, daar kan ik echt wel enorm van balen
Daarnaast was ik ook niet zo gecharmeerd van de LED strips in het interieur op de portieren. Veel te veel in het zicht. Op de Megane IV is het bijvoorbeeld indirect aanwezig, vanonder het deurpaneel, dat is veel mooier. En ik heb ook nog eens een soort van vlekvrees, dus van de fysieke volume draaiknop op de Admunsen radio wordt ik ook wel blij. En ach, ik heb dan geen Canton met subwoofer, maar ik luister onderweg toch alleen maar Radio 1.....
Dus....het is gewoon een Ambition Business uitvoering gebleven, met als extra optie de Full LED koplampen
Skoda Octavia Combi 1.0TSI Ambition Business
Kleur: Race Blue Metallic
- LED koplampen met koplampsproeiers
- Verlichting voor voetenruimte
- DAB (Digitale radio ontvangst)
- Dakrailing zilverkleurig
- Elektrisch te openen en sluiten achterklep
- KESSY (Keyless Entry, Start and exit System)
- Optical Parking Assistent achter (parkeercamera)
- Parking Distance Control voor en achter
- Reservewiel (volwaardig)
- TECHPAKKET Ambition Business
- Stoelbekleding leder stof
- Multifunctioneel sportstuurwiel 3-spaaks
- Sunset
- Chromen raamomlijsting
- Stoelverwarming op de voorstoelen
- MaxiDOT met kleurendisplay
- Uitneembare bagageruimtelamp
- Vanuit bagageruimte neerklapbare achterbank
- Variabele bagagevloer
Daarnaast nog de volgende accessoires:
- Trekhaak afneembaar, voorzien van 13-polige kabelset met trekhaakvoorbereiding
- Hulpveren (MAD)
Dus met een mooi leder/stoffen interieur en optisch en qua extra opties aardig Style Business waardig
Het is alleen jammer dat het in geen enkel opzicht mogelijk was om de luxe LED achterlichten te kunnen krijgen op de Ambition Business uitvoering. Dat is echt jammer, dat had de Octavia van buiten helemaal naar mijn zin gemaakt.
Maar al met al, het was een heel uitzoekwerk en het heeft een keuze opgeleverd die niet iedereen zou maken. Maar ik ben er blij mee
Levering staat nog steeds gepland op week 3-2019.