Van welke optie heb je spijt?

van_der_P

Senior Member
Dakrails, je hebt er weinig aan ziet misschien iets beter uit, maar zitten met poetsen ook vaak in de weg. Daardoor zijn ze in mijn beleving dus gewoon te duur.

Fucky

Senior Member
trekhaak origineel Skoda maar TSA niet te activeren!
Dus had ik em zelf voor de helft in kunnen bouwen!

Niels

Actief lid
Geen spijt (want het zit standard op de EBL) maar de parkeerassistent kan mij weinig bekoren.
Ik gebruik hem nooit (alleen om te laten zien aan mensen wanneer ik de auto "show") en heb altijd het idee dat ik het zelf sneller/beter zou kunnen.

kleine heino

Senior Member
Spijt dat ik de elektrisch te openen kofferbak NIET heb besteld. Nu kan het helaas niet meer.

Dat rare trekstangetje wat in de achterklep zit om dicht te trekken is echt niet van deze tijd en ziet er niet uit. Het is net of ze vergeten zijn om een fatsoenlijk handvat in de bekleding van de achterklep op te nemen tijdens het maken van het design. Dan maar zo'n lullig plastic trekstangetje.

Herman Janssens

Senior Member
@ kleine heino: ik vind 400 euro voor iets dat je hoogstens 30 keer per jaar gebruikt veel geld en dat trekslangetje doet zijn werk wonderwel: en fiks snok eraan en je hebt hetzelfde resultaat als de elektrische sluiting. Voor vertegenwoordigers is het een andere zaak.

Rallye

Forumguru
Dat rare trekstangetje wat in de achterklep zit om dicht te trekken is echt niet van deze tijd en ziet er niet uit. Het is net of ze vergeten zijn om een fatsoenlijk handvat in de bekleding van de achterklep op te nemen tijdens het maken van het design. Dan maar zo'n lullig plastic trekstangetje.

Over hoe het eruit ziet kun je twisten. Mij maakt het niet zoveel uit, het zit immers aan de binnenkant van de achterklep. Wel vind ik die rubberen trekker veel beter werken dan een handgreep. Bij een handgreep miet je je hand altijd omdraaien en vervolgens snel wegtrekken om te voorkomen dat hij door de klep geraakt wordt. Bij de Skoda-oplossing hoef je je hand niet om te draaien en gebruik je dezelfde beweging (naar beneden) om de klep te dichten en je hand weg te trekken. Ik vind het dan wel weer jammer dat die trekker alleen rechts zit en niet ook links.

rtwee

Senior Member
Inmiddels kan ik wel zeggen dat de 'Drive modus' een nodeloze keuze is geweest. Ik heb alles geprobeerd en uiteindelijk weer bij 'standaard' uitgekomen. Was gelukkig maar 100 euro en drukte verder geen stempel op het leasebudget. Maar als ik er nu weer 1 zou moeten bestellen.. ging hij er mooi uit

Canon-Eye

Forumguru
alleen denk ik dat je met het beestje eens naar de dierenarts moet: hij is waarschijnlijk kleurenblind
Voor zover mijn informatie strekt, ziet een hond geen of vrijwel geen kleuren, dus dat veterinair consult kun je je besparen...

Verder ben ik het eens met Rallye: zoals hij beschrijft werkt het rubber trekkertje in m'n Fabia een stuk aangenamer dan de handgreep die ik eerder in andere auto's had.

TedVlemmings

Forumguru
Ik vind de interieurverlichting een beetje onzinnig maar zit er standaard op (EBL), verder vind ik drive modus wel fijn (eco motor en airco, rest op normaal) en denk ik dat ik voor de €100 eigenlijk ook wel DAB had kunnen nemen gezien de kwaliteit van bepaalde zenders die rampzalig wordt als je richting zuid-Limburg rijdt. Verder vind ik het coming en leaving home niet zo spannend (idee en visueel leuk, maar mijn auto staat of thuis binnen of bij de zaak op een parkeerterrein of in de garage). Van de opties die ik er zelf op gezet heb heb ik van geen enkele spijt. Enkel DAB en wellicht instaplijsten/kofferbak lijst had er nog wel bij gemogen

kleine heino

Senior Member
@ kleine heino: ik vind 400 euro voor iets dat je hoogstens 30 keer per jaar gebruikt veel geld en dat trekslangetje doet zijn werk wonderwel: en fiks snok eraan en je hebt hetzelfde resultaat als de elektrische sluiting. Voor vertegenwoordigers is het een andere zaak.

30 keer per jaar? In 3 weken zit ik al op 30 keer, en ik ben geen vertegenwoordiger :nono:

• Leuk
Waarderingen: Fean
Bovenaan Onderaan