Van welke optie heb je spijt?

TedVlemmings

Forumguru
Bij Audi had je een anti-dodehoek spiegel. Aan beide kanten was de spiegel zelf ietswat gebogen. Je hoefde dus nooit over de schouder te kijken, zowel links als rechts. Een auto missen was totaal onmogelijk.

Een man weet pas wat ie mist als "ze" er niet is;)
Met wat goede spiegel instellingen mis ik de dode hoek niet, zeker niet als je veel spiegelt tijdens het rijden en dus weet wie, wat en waar rijdt. Natuurlijk kijk ik wel voor de zekerheid altijd even maar met mijn spiegel instelling zie ik wat ik niet meer zie in mijn achteruit altijd in mijn zij spiegel :) gewoon zorgen dat je achterportieren in je spiegelbeeld vallen met de deurklink redelijk onderin je zicht werkt voor mij goed.
 
Bij mij kwam de rode auto in beeld terwijl er niets voor mij reedt.... Bijzonder...
In aanvulling op eerder posts van mij over de niet echt lekker werkende FA, ook bij mij vandaag ineens een rood display, geen geluidssignaal en ook geen remingreep.
Wel jammer dat mijn voorganger toch wel dik 50 mtr voor mij reed, op de uitvoegstrook en ik op de linkerbaan net iemand gepasseerd was.
Nieuwe, nog onbekende optie waarschijnlijk : USA, Unnecessary Side Assist.

Ik lees dat meerderen hier op het forum twijfels over de FA hebben en (gelukkig) zijn er ook een aantal die blij zijn dat het wel werkt. Voor mij is het meer en meer een optie waarvan ik blij ben dat ik hem niet apart besteld heb, hoop trouwens dat ie het wel doet als het nodig mocht zijn ..........
 

Fean

Forumguru
Met wat goede spiegel instellingen mis ik de dode hoek niet, zeker niet als je veel spiegelt tijdens het rijden en dus weet wie, wat en waar rijdt. Natuurlijk kijk ik wel voor de zekerheid altijd even maar met mijn spiegel instelling zie ik wat ik niet meer zie in mijn achteruit altijd in mijn zij spiegel :) gewoon zorgen dat je achterportieren in je spiegelbeeld vallen met de deurklink redelijk onderin je zicht werkt voor mij goed.

Het is waarschijnlijk ook een gevalletje gewenning en automatisme bij een nieuwe auto. Ik moet uberhaupt wennen aan de auto, ik vergis mij nog steeds met het snel inhalen en invoegen, schrik enorm als ik niet krijg wat ik m'n gedachte had.
Ook gedachteloos bij een 2 baans stoplicht links gaan staan...en dan (vanmorgen nog) naast een GTI:fool: gewoon niet helemaal handig en ik heb er niets te zoeken.
Momenteel wel 6.7/100, grappig dat het verbruik steeds minder wordt naarmate je meer rijdt:thumbsup:
 

Flem_nl

Forumguru
Ik sta zoveel mogelijk links bij het stoplicht en er zijn er maar weinig die mij bijhouden als ik optrek. 1.4 tsi is zeker geen onderdeurtje......
 

Fean

Forumguru
Ik sta zoveel mogelijk links bij het stoplicht en er zijn er maar weinig die mij bijhouden als ik optrek. 1.4 tsi is zeker geen onderdeurtje......

Het is niet heel slecht... iets onder middenmoot, het is maar wat je bent gewend.

0-100 7s- of nu 8.5s+. Rijd eens 100kmph voor 1.5 seconden.. dat zijn aardig wat meters.. en daarbij gaat zo een sprintje vaak harder dan 100. Die Coopert zit rond de 6s.. dan is 8.5 opeens tergend langzaam.

Sinds vanmorgen kan je meegeven dat je niet hoeft te schrikken van een V70 T4;)
 

dirkkroneman

Forumguru
Ik sta zoveel mogelijk links bij het stoplicht en er zijn er maar weinig die mij bijhouden als ik optrek. 1.4 tsi is zeker geen onderdeurtje......
Kom dan eens naast mij staan, kan ik nog meer lachen :tongue: (al die dikke en minder dikke auto's die naast mij staan). Ik ben er nog nooit uitgetrokken, maar heb bijvoorbeeld ook nog niet naast een RS4/6 gestaan bij een verkeerslicht..
 
  • Leuk
Waarderingen: Fean

Fean

Forumguru
Kom dan eens naast mij staan, kan ik nog meer lachen :tongue: (al die dikke en minder dikke auto's die naast mij staan). Ik ben er nog nooit uitgetrokken, maar heb bijvoorbeeld ook nog niet naast een RS4/6 gestaan bij een verkeerslicht..


ik wil het wel proberen hoor...

met m'ne coopert dan;)
 
Hoewel ik voorstander ben van een reservewiel (heb zelf ook een 195/55 R16 thuiskomer), weet ik uit ervaring dat de ANWB zelf banden op voorraad heeft (in ieder geval in Badhoevedorp), en deze ook buiten openingstijden monteert. Hoeft er ook geen sleepwagen te komen, nemen het wiel mee en vervangen de band, komen vervolgens met wiel terug om te monteren. Band moest uiteraard wel afgerekend worden, kon op het servicecentrum met de PIN.

Als dat geen service is! (daarnaast is het voor hun waarschijnlijk ook gewoon goedkoper dan een sleepwagen buiten kantoortijden).

Klopt, zelf ook meegemaakt. A12 bij Bodegraven.....ff naar Nieuwegein, nieuwe band en weer terug. Top service!
 

Desperado

Forumguru
Klopt inderdaad. Op elk servicecentrum ligt een onmense voorraad banden en andere belangrijke onderdelen om het de klant en ook de wegenwacht zelf makkelijk te maken. Repareren is tenslotte goedkoper voor de ANWB als transport e.d moeten verzorgen.
 

Fean

Forumguru
Standaard Cooper? (S neem ik aan)

Cooper S inderdaad en van buiten ook standaard ;)
Stage 1 +-206pk 349Nm (Beek Auto racing) Ron98 betere resultaten zou geven.

Een jaartje terug een grotere intercooler erop laten zetten, reageert wel wat feller maar resultaat nooit gemeten. Zeker 0-100 is altijd feest, rond de 6s is makkelijk haalbaar, beetje plak-asfalt dan gaat het zelfs sneller.
 
Bovenaan Onderaan