Van welke optie heb je spijt?

blokart

Senior Member
Heb een electrische koffer op m'n privé wagen en moet zeggen verdomd handig geen vuile handen meer in de winter, aan de deur van de supermarkt knopje drukken en je vindt je auto zo terug met de koffer open, best handig maar geen must, maar je went er snel aan, want als de aanhanger eraan hangt gaat de vlieger niet op en moet je het met de hand doen, dit vanwege de veiligheid om de kofferklep niet te beschadigen.

Heb een electrische koffer op m'n privé wagen en moet zeggen verdomd handig geen vuile handen meer in de winter, aan de deur van de supermarkt knopje drukken en je vindt je auto zo terug met de koffer open, best handig maar geen must, maar je went er snel aan, want als de aanhanger eraan hangt gaat de vlieger niet op en moet je het met de hand doen, dit vanwege de veiligheid om de kofferklep niet te beschadigen.
Als je hem handmatig open doet, dan loop je toch kans op problemen. Ik heb berichten voorbij zien komen over het opnieuw in moeten leren van de elektrische achterklep omdat deze handmatig geopend of gesloten zou zijn geweest.

van_der_P

Senior Member
Dakrails geen enkel nut... verklaar je nader.
- Bagage
- Ziet er niet uit zonder (zie mijn foto, Fabia zonder)
- Fietsen
- Ski's
- Etc.............
-Het is mijn 2e combi ik heb nog nooit met bagage op het dak gereden.
-Kwestie van smaak(is persoonlijk), en gewenning
-Neem ik nooit mee. Iets wat hoog is op je auto kan ook knap lastig zijn. En voor een hoop schade zorgen
-Mijn vrouw houdt niet van sneeuw
Een auto moet mij dienen en niet andersom

Fean

Forumguru
Spijt dat ik de elektrisch te openen kofferbak NIET heb besteld. Nu kan het helaas niet meer.

Dat rare trekstangetje wat in de achterklep zit om dicht te trekken is echt niet van deze tijd en ziet er niet uit. Het is net of ze vergeten zijn om een fatsoenlijk handvat in de bekleding van de achterklep op te nemen tijdens het maken van het design. Dan maar zo'n lullig plastic trekstangetje.

Idem hier. Ik wil nooit meer zonder. Nooit meer vuile handen, van binnenuit openen is zeer handig als je iemand ophaalt met tassen (twee handen vol) en het regent, je kan ook nog eens onder de klep schuilen, druk op de knop en gaat auto dicht.. veel gemakkelijker allemaal. Minimaal 30x in het jaar las ik net, als je het niet hebt kun je er niet over oordelen. Ik was eerst wat skeptisch maar eenmaal gewend en gebruikt... als het kan nooit meer zonder!

Wat ik nog wel wil is dat ik hem kan sluiten van binnenuit, nu kan dat alleen nog maar aan de binnenzijde van de klep.

blokart

Senior Member
Als je hem handmatig open doet, dan loop je toch kans op problemen. Ik heb berichten voorbij zien komen over het opnieuw in moeten leren van de elektrische achterklep omdat deze handmatig geopend of gesloten zou zijn geweest.
Handmatig openen kan alleen als de aanhangerstekker erin zit want dan is de beveiliging actief, die verhinderd
dat de klep tegen de aanhanger of fietsendrager komt.
@ fean ik wil die ook graag van de afstandsbediening kunnen sluiten blijkbaar zijn er al in geslaagd dit gedaan te krijgen doch op een Superb. Hoop doet leven.

Blacky

Forumguru
Van welke optie ik spijt heb is een complete O3. Als ik al jullie verhalen,lees mooi maar helaas voor mij zit het er gewoon niet in dus daarom maar happy met mijn O2.

TedVlemmings

Forumguru
Van welke optie ik spijt heb is een complete O3. Als ik al jullie verhalen,lees mooi maar helaas voor mij zit het er gewoon niet in dus daarom maar happy met mijn O2.
Haha, gelukkig is de O2 nogsteeds geen schande om in rond te rijden en om naar te kijken. Natuurlijk moet ik mijn eigen beestje een beetje voortrekken maar als ik een O2 op de snelweg tegen kom vind ik ze nogsteeds erg goed ogen. En gezien de uitvoering en aanpassingen hoef je je ook niet te schamen, mij zul je er drie dubbel uittrekken!

Het is niet echt een optie, want het zat er 'gratis' bij, maar ik vind de front assist vrij zinloos.... Het ding geeft vrijwel constant aan dat ik te dicht op mn voorganger zit ( oke ik zit er niet ver vanaf maar overdrijven is ook een vak) en als ik dan een keer echt dicht op iemand zit bijv. omdat iemand ff enthousiast voor mij invoegt, dan geeft de FA niets aan..?

Ik heb nog niet gek genoeg gedaan om ook geluidssignalen of zelfs actief remmen voor elkaar te krijgen, maar de kans is groot dat ik het systeem binnenkort uitzet...

TedVlemmings

Forumguru
Het is niet echt een optie, want het zat er 'gratis' bij, maar ik vind de front assist vrij zinloos.... Het ding geeft vrijwel constant aan dat ik te dicht op mn voorganger zit ( oke ik zit er niet ver vanaf maar overdrijven is ook een vak) en als ik dan een keer echt dicht op iemand zit bijv. omdat iemand ff enthousiast voor mij invoegt, dan geeft de FA niets aan..?

Ik heb nog niet gek genoeg gedaan om ook geluidssignalen of zelfs actief remmen voor elkaar te krijgen, maar de kans is groot dat ik het systeem binnenkort uitzet...
Vandaag toevallig twee keer gehad dat er iemand voor me leuk vond om heel hard te remmen op een 80 weg. Ik heb de signalen dus wel meegemaakt, alleen het remmen nog niet (dat ik weet). Het werkt dus echt wel. Invoegen duurt inderdaad even, het is nu binnen een seconde een melding, maar na een paar seconde komt die bij mij wel. Ik heb trouwens gelukkig niet constant zo'n melding in beeld (blijkbaar hou ik dus wel voldoende afstand volgens de FA)

Gieliovd

Forumguru
-Het is mijn 2e combi ik heb nog nooit met bagage op het dak gereden.
-Kwestie van smaak(is persoonlijk), en gewenning
-Neem ik nooit mee. Iets wat hoog is op je auto kan ook knap lastig zijn. En voor een hoop schade zorgen
-Mijn vrouw houdt niet van sneeuw
Een auto moet mij dienen en niet andersom
Okéé! Even goede vrienden hoor :)

OctaviaWest

Actief lid
Spijt is niet het woord, maar ik heb toch mijn bedenkingen bij de lichtmetalen velgen. Ze kosten geld, je moet opletten dat ze niet gepikt worden, en ze worden erg snel zwart en vies. Als ik ze gepoetst heb, zijn ze na drie dagen alweer vuil. Als ze beschadigd worden door een stoeprand ben je de pineut.

Volgende keer maar weer doppen denk ik. Als die lelijk worden, klik je er in twee minuten nieuwe op.

CoesDoes

Forumguru

Je kan natuurlijk ook alleen de afstandswaarschuwing uitzetten, dan hou je nog wel de voordelen van de rest van het systeem...

Het is mij ook niet gelukt om bewust geluidssignalen te krijgen, maar dat komt waarschijnlijk omdat het dan toch te beheerst gaat, heb al we mogen ervaren dat het systeem de signalen kan geven als het 'nodig' is. Ik ben persoonlijk heel erg blij met deze optie! :thumbsup:

CoesDoes

Forumguru
Spijt is wat overdreven, maar als ik opnieuw zou mogen kiezen zou ik waarschijnlijk het bagagepakket in ruilen voor de electrische achterklep. Dat komt dan voornamelijk doordat ze het simply clever vergeten zijn bij de combinatie van de variabele vloer met de omkeerbare mat..

Fean

Forumguru
Huh?!? Hoe kun je nou een dodehoek missen?!?

Bij Audi had je een anti-dodehoek spiegel. Aan beide kanten was de spiegel zelf ietswat gebogen. Je hoefde dus nooit over de schouder te kijken, zowel links als rechts. Een auto missen was totaal onmogelijk.

Een man weet pas wat ie mist als "ze" er niet is;)

Fean

Forumguru
Geloof me, het werkt..... De FA heeft al 2 keer ingegrepen, waarvan 1 keer een ongeluk heeft voorkomen.... TNX FA :thumbsup:

van morgen bij mij 2x... (onnodig overigens..) Wederom schrok ik mij dood van de piep / alarm geluiden etc.

Het voelt alsof je ABS wordt geactiveerd...

Bovenaan Onderaan