VCDS mogelijkheden

Antera

Donateur
Helaas heb ik dit nog niet kunnen activeren. Het heeft dan ook rondom sensoren enz nodig omdat dit anders niet werkt en de Superb heeft deze helaas niet

• Leuk
Waarderingen: CVos

reinierh

Senior Member
Helaas heb ik dit nog niet kunnen activeren. Het heeft dan ook rondom sensoren enz nodig omdat dit anders niet werkt en de Superb heeft deze helaas niet
Ik neem aan dat je reageerde op mijn vraag mbt trailer asssist. zover ik begreep werkt dit via de achteruitrij camera.
"Trailer Assist für den Skoda Superb 3 codiert.
Voraussetzungen: Park-Lenk-Assistent + Rückfahrkamera + Anhängerkupplung." Zou via VCP of Odis gecodeerd moeten kunnen worden.

Wat bedoel je met rondom sensoren? De Superb meet wel rondom de auto en heeft aanvullend nog de radar aan beide zijden in de achterbumper. Waar zouden de aanvullende sensoren nog geplaatst moeten worden?

Dan zou jouw hardware er voor geschikt zijn als je die sensoren in de bumper hebt zitten.
ZAl nog eens erin gaan duiken of ik er wat wijzer van kan worden. Zal eens informeren

Ik heb geen trekhaak, maar bij de park assistent wel een icoon wat lijkt op de optie om trailer assistent te starten.
Als ik er op druk gaat de camera in een soort aankoppel stand.

reinierh

Senior Member
Ik heb geen trekhaak, maar bij de park assistent wel een icoon wat lijkt op de optie om trailer assistent te starten.
Als ik er op druk gaat de camera in een soort aankoppel stand.
Die optie heb ik ook maar is bedoeld om het koppelen makkelijk te maken, dat is bijna geen kunst in die stand.

Funkyfish

Nieuw lid
Inmiddels bijna een jaar zeer tevreden met de Supber III Style business 1.6 TDI Hatchback met DSG.
Als opties onder andere:
- Adaptive Cruise Assistant en Front Assistant
- Verkeersbord herkenning

Helaas ben ik tijdens bestel proces de lane assist vergeten. Als ik het topic goed begrijp zou ik deze software matig kunnen activeren? En Klopt het dat het traffic jam assist dan ook te activeren is (aangezien het een DSG is).

Zo ja bij wie in omgeving Gouda zou ik dit kunnen laten activeren? En wat zou dit kosten tezamen met de activatie van Video in Motion?

Laatst bewerkt:

Antera

Donateur
Helaas ben ik tijdens bestel proces de lane assist vergeten. Als ik het topic goed begrijp zou ik deze software matig kunnen activeren?

Goede dag,

Ik kan zeker lane assist en VIM activeren geen enkel probleem net als nog een boel meer mogelijkheden zoals in de bijlage.

voor meer vragen mag je whatsappen

TJA werkt samen met de lane assist en je ACC als je die hebt volgens mij werkt dit dan automatisch als je beide aan hebt staan

Bijlagen

• MQB VCDS 5.0.pdf
    426,6 KB · Weergaven: 101
Laatst bewerkt:

timdejonge

Actief lid
Dan zou jouw hardware er voor geschikt zijn als je die sensoren in de bumper hebt zitten.
ZAl nog eens erin gaan duiken of ik er wat wijzer van kan worden. Zal eens informeren

heb dit gisteren ook even uitgezocht met de auto, die ook alle sensoren en camera heeft... maar van zodra aanhanger gekoppeld is, gaat blind spot en achterste parkeersensoren uit...Kan park assist niet activeren als er aanhanger gekoppeld is...
zou wel super zijn, mocht dat iemand dat aan de praat krijgen :-)

reinierh

Senior Member
heb dit gisteren ook even uitgezocht met de auto, die ook alle sensoren en camera heeft... maar van zodra aanhanger gekoppeld is, gaat blind spot en achterste parkeersensoren uit...Kan park assist niet activeren als er aanhanger gekoppeld is...
zou wel super zijn, mocht dat iemand dat aan de praat krijgen :-)
De aanpassing moet simpel zijn die gegevens heb ik al gevonden, alleen moet de juiste camera module geplaatst zijn. Helaas kan ik niet de boel zelf aanpassen, en heb ik ook geen aanhangwagen beschikbaar. Dat wordt pas ergens in de zomer.

xplain

Forumguru
Eergisteren mijn Superb Combi MY2017 ontvangen en bij de Columbus onder CAR>Licht
kan ik het item dynamische bochtverlichting uitvinken. Als ik dat doe vinkt die vrijwel meteen daarna zichzelf pardoes terug aan?! Ik zou verwachten dat ik hiermee die vervelend ogende bochtverlichting van de mistlampen kan uitzetten (wat ik sowieso wou laten uitschakelen door @Antera binnenkort), maar doet dit vinkje dat ook? Waarom schakelt die zichzelf terug aan?

Sowieso de indruk dat dit item nieuw is ten opzichte van MY2016 want ook geen vermelding van in de handleiding die vermoedelijk nog niet up-to-date is.

ertromp

Forumguru
Dynamische bochtverlichting is wat anders dan die bochtverlichting op de mistlampen
Die dynamische bochtverlichting zorgt ervoor dat tijdens rijden met dimlicht en de schakelaar in autostand de koplampen iets meedraaien boven de 40km/h
Die mistlampen zijn weg te coderen als bochtverlichting op de lage snelheden

Bovenaan Onderaan