cvegreen
Forumguru
Bandenspanning is inderdaad ook heel belangrijk als je naar het verbruik van je wagen kijkt , de maat ook natuurlijk. Ik heb bijna fietsbandjes eronder dus dat is zuinig he. Nemo ik lees dat jij nooit boven je 3000RPM uitkomt en dan nog zo een hoog verbruik halen , dat kan enkel te maken hebben met hoe je aan je 3000 RPM komt , Hoe sneller je aan je 3000 RPM zit hoe meer je verbruik is . Natuurlijk moet je niet rijden gelijk een oma/opa , maar ik trek gezapig op , rem zo vaak mogelijk en zo lang mogelijk op motor . Airco zet ik aan als ik het warm heb , gelijk deze avond als ik naar huis reed . Zo constant mogelijk rijden en ga zo maar door . Er zijn een hele boel factoren die bepalen of je wagen zuinig rijdt of niet . De meeste zaken heb je zelf in de hand . Maar hoe zwaarder je motor hoe meer je verbruik of je moet een onder gemotoriseerde auto hebben. Ik heb zelf een 1.2 6V en ik vind hem best zuinig , zoals ik rij natuurlijk , als mijn vrouw hem in handen heeft is dat een stuk minder .