Verhogen van de vloer

Gieliovd

Forumguru
Jezus wat een herrie, het lijkt de noordzee wel die achterklep!

Een tijdje zo spelen en je kunt je raam er weer in plakken.

Dat filmpjes gebeuren is net nieuw ja, dank aan de mod's!
 

EdK

Forumguru
en maar volhouden dat de wagen niet breder en hoger is geworden !!
En zoals ik al zei, de roest krijgt echt geen kans want die trilt er meteen af !!
Hoeveel dingen worden er niet ultra-senor schoongemaakt !!??
Wel deze skoda dus ook , alleen wel na elke rit langer dan 15 km alle kofferbak en portier bouten weer aantrekken met de momentsleutel !!
 
hej pik ziet er strak uit :tongue:

ik haha hoeveel ohm is je versterker ik speel nu op 1 ohm dus dat is ongeveer een 2400 watt rms maar nu zitten mijn hoedeplak speakers nog op de zelfde vesterker als mijn sub maar komt nog een andere versterker voor samen met een compo set voor.

en wil binnen kort eingelijk nog een andere sub kopen een kicker

Product Beschrijving
pixel_trans.gif

pixel_trans.gif
12" CompVX subwoofer

Power handling: 1500W max
Power handling: 750W RMS
Gevoeligheid: 87.1 dB/W/m
Frequentiebereik: 20-500 Hz
2 x 2Ohm weerstand
Inbouwdiepte: 16,8 cm

CVX_PR.jpg
 
compo

en compo set op deze versterker:

Product Beschrijving
pixel_trans.gif

pixel_trans.gif
2 kanaals versterker uit de Classic Series versterkerlijn van Harman Kardon.

Klasse AB
Vermogen @ 4 ohm: 2x 110 watt RMS
Vermogen @ 2 ohm: 2x 160 watt RMS
Elektronisch Lowpass/Highpass Filter 12dB/Oct.
Elektronisch Lowpass Filter 12dB/Oct. Sub
Variabel Subsonic Filter 12 dB/Oct. met EQ
RJ45 Audio Input
CA280.jpg
 
en dan deze compo voor in:

Product Beschrijving
pixel_trans.gif

pixel_trans.gif
Systeem:
2-weg composet

Bestaande uit:
Woofer: 165mm
Tweeter: 25mm

Specificaties:
Vermogen:
150 Watt MAX
75 Watt RMS

Gevoeligheid: 88 dB
Frequentie respons: 35Hz-21KHz

Afmetingen:
Woofer:
Inbouwdiameter: 143mm
Inbouwdiepte: 54mm

Deze set wordt geleverd inclusief roosters

KS6.2.JPG
 

Red Devil

Actief lid
@ JeroenDolli ziet er ook erg leuk uit.. bij mij komt voorin nog wel een compo setje ter vervanging van de orginele skoda speakers.. die hebben het nu toch echt zwaar..
als ik die ga vervangen worden meteen de deuren met bitumen bekleed en dan worden de achterdeuren denkik ook maar meteen mee genomen..
 

Gieliovd

Forumguru
Waarom ga je de deuren bekleden met bitumen? Doe je dit voor de isolatie? Om het geluid beter binnen te houden?

Grappig wel, dakbedekking op een autodeur.

Had ik je trouwens niet een tip gestuurd via de PM een tijdje terug? :D
 

Red Devil

Actief lid
Waarom ga je de deuren bekleden met bitumen? Doe je dit voor de isolatie? Om het geluid beter binnen te houden?

Grappig wel, dakbedekking op een autodeur.

Had ik je trouwens niet een tip gestuurd via de PM een tijdje terug? :D
Je hebt een PMetje:473:
 

octaviabas

Senior Member
@ Red Devil, bitumen op de deuren?? zou dat ook betere isolatie van geluid buitenaf geven? m.a.w. rijgeluiden e.d.?

Speakers en subwoofers brengen het plaatmateriaal van uw auto in trilling. Deze trillingen worden vervolgens weer omgezet in geluid, waardoor uw muziek niet zo klinkt als u zou willen. Deze trillingen zijn weg te nemen door ontdreuningsmateriaal aan te brengen.

wbt rijwind
Om rijgeluid dat doordringt tegen te gaan kunt u de volgende drie stappen doorlopen:

Stap 1: Kierafdichting

Bij oude auto's kunnen door veroudering kieren ontstaan. Iedere kier is een geluidslek en zal ervoor zorgen dat luchtgeluid doordringt in de cabine. Een voorbeeld van een dergelijk geluidslek is het missen van rubbers rondom een deel van de autodeur. In dergelijke gevallen kan het plaatsen van nieuwe rubbers goede verbeteringen geven. Onder de motorkap dient u er voor te zorgen dat er in het schutbord geen openingen zitten die kunnen fungeren als geluidslek.

Het is belangrijk dat alle kieren worden dichtgemaakt.

Stap 2: Ontdreuning

Door rijden komen de wielkasten en de rest van de auto in trilling. Deze trillingen zijn in de cabine waarneembaar als geluid. Om dit geluid tegen te gaan moet u de wielkasten, de deurpanelen en de bodem ontdreunen / isoleren. Hiervoor gebruikt u bij voorkeur Vibraflex 'Extreme' voor de bodem en de wielkasten. Voor de deuren gebruikt u Vibraflex 'Normal'. Op de bodem de Vibraflex zover als mogelijk achter de pedalen door laten lopen, maar zorg er wel voor dat u deze kan bedekken met het autotapijt.

Stap 3: Isolatie

Het rijgeluid dat u nu nog hoort komt door het carosserie heen en is alleen verder te reduceren door te isoleren (toevoegen van massa). Isoleren doet u door de bodem (tot zover mogelijk achter de pedalen) te bekleden met de Isomat VM vloermat: deze vloermat heeft een hoge massa, heeft een antislip toplaag en ziet er fraai uit waardoor het gewoon als vloerbedekking gebruikt kan worden.

bron: http://www.akoestiekwinkel.nl/rijgeluid.html
 

Red Devil

Actief lid
Speakers en subwoofers brengen het plaatmateriaal van uw auto in trilling. Deze trillingen worden vervolgens weer omgezet in geluid, waardoor uw muziek niet zo klinkt als u zou willen. Deze trillingen zijn weg te nemen door ontdreuningsmateriaal aan te brengen.

wbt rijwind
Om rijgeluid dat doordringt tegen te gaan kunt u de volgende drie stappen doorlopen:

Stap 1: Kierafdichting

Bij oude auto's kunnen door veroudering kieren ontstaan. Iedere kier is een geluidslek en zal ervoor zorgen dat luchtgeluid doordringt in de cabine. Een voorbeeld van een dergelijk geluidslek is het missen van rubbers rondom een deel van de autodeur. In dergelijke gevallen kan het plaatsen van nieuwe rubbers goede verbeteringen geven. Onder de motorkap dient u er voor te zorgen dat er in het schutbord geen openingen zitten die kunnen fungeren als geluidslek.

Het is belangrijk dat alle kieren worden dichtgemaakt.

Stap 2: Ontdreuning

Door rijden komen de wielkasten en de rest van de auto in trilling. Deze trillingen zijn in de cabine waarneembaar als geluid. Om dit geluid tegen te gaan moet u de wielkasten, de deurpanelen en de bodem ontdreunen / isoleren. Hiervoor gebruikt u bij voorkeur Vibraflex 'Extreme' voor de bodem en de wielkasten. Voor de deuren gebruikt u Vibraflex 'Normal'. Op de bodem de Vibraflex zover als mogelijk achter de pedalen door laten lopen, maar zorg er wel voor dat u deze kan bedekken met het autotapijt.

Stap 3: Isolatie

Het rijgeluid dat u nu nog hoort komt door het carosserie heen en is alleen verder te reduceren door te isoleren (toevoegen van massa). Isoleren doet u door de bodem (tot zover mogelijk achter de pedalen) te bekleden met de Isomat VM vloermat: deze vloermat heeft een hoge massa, heeft een antislip toplaag en ziet er fraai uit waardoor het gewoon als vloerbedekking gebruikt kan worden.

bron: http://www.akoestiekwinkel.nl/rijgeluid.html

@ Joër: zoals octaviabas al zegt:cool:
 

Gieliovd

Forumguru
Lijkt me duidelijk, hadden we al in gedachten.

Ik heb afgelopen weken bij elkaar 15.000 vierkante meter bitumen gezien denk ik. Kan het niet meer aanzien :)
 

Red Devil

Actief lid
zoo.. ben gisteren jarig geweest:D alweer 21 jaartjes;) jeeeeejjj.. haha..
enehh van mn ouders nieuwe speakers voor in de deuren gekregen:D
namelijk composetje van Power Akoestic 150W..

ik ging vandaag dus 'even' mee bezig, maar dat 'even' bleek een heel karwei te worden.. aller eerst was ik al behoorlijk tijdje bezig om de deurbekleding er in zijn geheel af te krijgen.. maar dat is uit eindelijk wel gelukt.. (op 1-2 beugeltjes die afgebroken zijn:( )
toen zag ik dus de orginele speaker zitten.. maar wat blijkt, die zit in een of andere verhoogde ring verwerkt, die óók nog eens met popnagels aan de deur vast zit...hmmm

maar nu is dus mijn vraag, of iemand weet of er soort van verloop ringen zijn van orgineel skoda naar alternatieve speakers? iemand enig idee?
 

Red Devil

Actief lid
heej ,

alsnog gefeliciteerd..

die ringen kan je bij een betere audiozaak wel halen. Caliber zal ze ook wel hebben
Aan de andere kant.. ach , MDF is zo op maat gemaakt toch ?

goed behandelen , en dat gaat prima ook met vocht.
jaah dankje wel!

jah ik ga maandag naar de caraudiozaak bij ons in veenendaal, waar oook alle speakers enz vandaan komen, daar gaan we even kijken of er wat voor was, zo skoda had die niets voor, maar misschien van vw?

en zo niet, ga ik idd met mdf aan de gang, maar moet ook nog kijken of ik dat filter ergens kwijt kan die zorg dat de lage tonen en de hoge tonen gescheiden worden, mocht dat er niet ergens in passen, ga ik 'denk ik' de hele deur bekleding aanpassen.. maar dat zie ik dan wel weer;)
 

octaviabas

Senior Member
zie mijn link hierboven :D

caliber RAS 3204
SEAT : Leon <2005 / Toledo <2005 ø165mm
SKODA : Fabia ø165mm
VOLKSWAGEN : Golf IV / Passat 1997 / Bora ø165mm




naar welke zaak in V'daal ga je? , ga daar ook maar een buurten als de vrouw weer eens wil winkelen in V'Daal

 

Red Devil

Actief lid
zie mijn link hierboven :D

caliber RAS 3204
SEAT : Leon <2005 / Toledo <2005 ø165mm
SKODA : Fabia ø165mm
VOLKSWAGEN : Golf IV / Passat 1997 / Bora ø165mm




naar welke zaak in V'daal ga je? , ga daar ook maar een buurten als de vrouw weer eens wil winkelen in V'Daal

jaah ik zag het later pas:tongue: ik ben momenteel een weekendje in gasteren (bij assen) en ga morgen ff assen in om te kijken of ze die hier ook ergens zo hebben liggen..
en in veenendaal is dat caremotion (www.caremotion.nl) zit op de zandstraat.. op loop afstand van de scheepjeshof!:680:
 

Red Devil

Actief lid
@ octaviabas
Ik ben in Assen naar nog naar Car Creations geweest, daar hadden ze deze ringen op voorraad liggen, koste 16.95.. najah moest maar;)

ik heb de speakers er nu ingebouwt zitten, bestuurderskant is helemaal klaar, de bijrijders kant deed de tweater het niet, dus daar moet ik even mee terug.
foto's volgens morgen/overmorgen nog!
 
Bovenaan Onderaan