Ja hallo dan kan ik net zo goed de trein nemen...........
Die “trein” is wel zo efficiënt. De afstand tussen de auto’s kan met auto’s die met elkaar communiceren veel kleiner en zo wordt de wegcapaciteit groter zonder dat er meer banen komen. Nu lijkt het mij dat de capaciteit helaas niet verdubbeld wanneer het aantal banen verdubbeld - door baanwisselingen en andere door toedoen van de bestuurder ontstane snelheidswisselingen. Het lijkt mij ook dat de max. 100 km/u i.p.v. de 120 zelfs geleidt heeft tot een betere doorstroming.
Zoals ik schreef, ik heb 160 km met acc gereden en niet de handleiding gelezen. Dat doe ik, ja het is raar maar waar, bij mijn eigen spullen wel.
De volgende keer zal ik zeker de resume gebruiken, al vraag ik me af of dat ook al werkt als het “probleem” nog niet is ontstaan. Diverse keren had ik tijdens deze rit n.l. niet eens door dat de auto snelheid minderde en kwam er pas achter toen het maar niet lukte om die voorligger voorbij te rijden terwijl ik daartoe nog een flinke afstand had.
Verschillende standen in het weer naar de cruise snelheid gaan, bedoel je? Ja, dat lijkt me ook handig bij mijn huidige cc ipv voetmatig langzaam terug gaan naar de cc snelheid.
Ik reed op vakantie een auto met 1.2 l 3 cilindermotor, bij deze had ik nu juist het probleem dat met gebruik van de + toets het zolang duurde, dat ik de + te veel drukte, de snelheid nogal naijlde en hoger uitkwam dan de bedoeling was.
Dat naar een hogere snelheid gaan en hoe hard de auto er aan sleurt om daar weer te komen is nu afhankelijk van een vaste instelling, de kracht van de motor en de versnelling waar die in staat.
En ja, die acc zal wellicht meer wennen zijn, maar niet iedere gebruiker is zo geïnteresseerd als onze forumlezers. Zoals b.v. die auto schuin achter mij die behoorlijk versnelde toen deze weer vrij baan zag.
Niet alle nieuwere dingen zijn “beter”. Ik vind het nog steeds irritant dat mijn smart tv te dom is om even snel op te starten als een oude stupid tv en b.v. niet naar een andere zender wil wisselen terwijl die al wel een zender toont.