Verlagingsset te laag bij zware belasting

micky

Forumguru
@henriz , nee dat rijdt anders, luchtvering rijdt niet zo heel erg veel anders als gewone vering, het filtert de kleine oneffenheden nog iets meer weg en bij zware auto's deint het iets meer door bij bijv. verkeersdrempels (ik heb het 2 keer gehad, Range Rover en een A6 Allroad), de Citroen vering is een combinatie van lucht (gasbollen) en olie, dit deint enorm door en zakt enorm lekker soepel in, met een "oude" Citroen kun je echt gewoon zonder gas terug nemen elke verkeersdrempel in de stad over (hier maar 1 ervaring en dat is de Citroen DS uit 1974 mijn andere hobby :D:cool:)

(dan vergelijk ik Airride wel even met fabrieks- luchtvering)

s-line

Forumguru
Maar ik rij ook rond met 3 jongens op de achterbank en op vakantie de kofferbak vol en dan nog geen centje pijn!:thumbsup:
Als je het er voor over heb neem gewoon een goede schroefset dan kan je alle kanten op.

CDK

Forumguru
1200,- incl btw en montage, misschien zelfs nog iets goedkoper, afhankelijk van de gekozen set, @Antera kan dit leveren én vakkundig monteren :jaja:;)

Laatst bewerkt:

s-line

Forumguru
Welnee, man een variant1 is goedkoper.
Maar jullie willen natuurlijk STREETCOMFORT!:fool:
En anders AP/weitwec zit je rond de 600 euro! En zijn ook prima schroefsets uit de kw stal.
En montage is makkelijk zelf te doen.;)

Bastiaan1977

Senior Member
Ik ben eigenlijk opzoek naar een goedkopere oplossing. Het probleem van te diep doorzakken doet zich feitelijk maar 1of 2 keer per jaar voor. Vandaar dus dat ik de kosten wil beperken.

Antera

Donateur
Laat je budget maar eens horen eventueel via PB dan zullen we eens kijken wat de beste oplossing voor je zal zijn. Dan kan je altijd nog even bedenken wat je precies wilt

Of mailen naar info@lowering.nl

stijnheidi

Senior Member
wellicht handig eerst te kijken wat er nu onder zit. Mogelijk kun hier al verder mee. Ikzelf heb achter een iets dikkere rubbere veerschaal zodat ie achter iets van 5mm hoger komt . Kan mogelijk net genoeg zijn. Kosten voor die rubbers ongeveer 10 euro. Anders Mad luchtbalgen tussen de veren.

Laatst bewerkt:

Bastiaan1977

Senior Member
Hierbij een aantal foto's van de veren ImageUploadedByTapatalk1397930744.894486.jpg ImageUploadedByTapatalk1397930760.633446.jpg

De eerste fot is van de rubbers op de schokbrekers en de 2e is van de veer zelf.

Ziet er top uit . Vraag me alleen af , misschien is het een stomme gedachte :confused:, maar heb je het al is geprobeerd met extra lading te rijden ? Raakt ie dan ook echt iets ? Want van horen zeggen van hier en uit eigen ervaring rijd het nog prima met zware lading . :)

Bovenaan Onderaan