Verlagingsset te laag bij zware belasting

Bastiaan1977

Senior Member
Ben een beetje aan het googelen en lees allerlei verhalen over versterkte, cq verzwaarde, cq taxi veren. Zou dit een oplossing kunnen zijn? Ik wil wel graag de verlaagde looks behouden.

@Corné de Kluijver op dit moment heb ik het geld wat @Der Einser vraagt voor de schroefset er nog niet voor over (de prijs die hij vraagt zal ongetwijfeld goed zijn) De aanbieding op zich word natuurlijk wel gewaardeerd.
 

andrehj

Forumguru
Dat lijkt me toch wel een ontzettend lapmiddel. En die moet je er dan voor elke vakantie of weekendje weg eerst onder zetten? Lijkt me niet bijzonder praktisch...
 

Antera

Donateur
Deze rubbers worden door diverse mensen idd met de vakantie eronder gezet wanneer de auto juist zwaar beladen word. Is niet echt een lap middel maar een tijdelijk wondertje om met de vakanties geen problemen te krijgen,
 

s-line

Forumguru
@Bastiaan1977 : Nope, van verlagingssets weet ik eigenlijk weinig. Ik weet wel veel van veren in het algemeen, en ben bovendien een tegenstander van het verlagen van auto's, omdat hiermee het praktisch nut van een auto afneemt. Bovendien, getuige het "zeer betrouwbare" programma Top Gear, nemen hiermee over het algemeen ook de prestaties af, omdat er aan de zorgvuldige onderstelafstemming van de fabrikant wordt gerommeld.

Zo is het! Bij Kw en H&R en Eibach doen ze gewoon maar wat!!:jaja:
 

eddiea

Forumguru
Gaan we weer haha. Dat je zegt dat met verlagen het praktisch nut afneemt kan ik nog inkomen al heb ik het nooit als hinderlijk ondervonden. Maar dat de wegligging minder wordt vind ik echt een lachertje. Als je een kwalitatief goede set onder je auto monteert zal het de wegligging alleen maar ten goede komen. Ik kan het me wel voorstellen als je de originele dempers gebruikt icm verlagingsveren. Ik heb dat meerdere keren onder mijn auto's gehad maar daar was ik niet altijd positief over en zal ik ook nooit meer doen.
 

om1

Senior Member
Het is inderdaad onzinnig om te zeggen: "verlagen is altijd goed".

De fabriek komt met een zorgvuldige afweging tussen comfort, weggedrag, kosten en nog veel meer onder verschillende omstandigheden (lichte en zware belasting e.d.). Daar rolt een compromis uit. Iedere autobezitter kan er voor kiezen om bepaalde factoren belangrijker te vinden dan andere, en dan kom je dus uit op een ander compromis. Je zal op bepaalde zaken winnen, maar op andere verliezen.
 

Antera

Donateur
Sorry jongens ik moet wat bekennen:

Na vele jaren verlagingen te hebben gemonteerd ben ik tot de conclusie gekomen dat verlagen een NO GO is. Je moet dit absoluut nooit doen. De auto word er slechter van. Rijd en stuurt voor geen meter meer. Is stuk stugger. Met belading veert de auto niet meer zo ver in. Hij word veel te direkt op het stuur en zo heb ik nog tal van andere zaken. Dat verklaart dan ook dat de Octavia 3 Greenline niet meer voorzien word van een standaard verlaagt onderstel. Het is me eindelijk duidelijk geworden. Snap ook nog steeds niet waarom b.v. in de racerij een verlaagt onderstel gemonteerd heeft het blijkt absoluut geen nut te hebben.

My 52 cents.

Sorry voor iedereen maar toch blijf ik ze verlagen. De wegligging word beter. Auto word directer en je voelt beter wat de auto doet. Daarnaast zal bij auto's met een grotere kofferbak met een belading minder ver inveren dan met een standaard onderstel. Ik vind dat de auto veel beter word die gasten van Top Gear zijn niet wijs. En tja belangrijkste van alles natuurlijk. Ook ik moet me geld verdienen

Thnx
 

om1

Senior Member
Idd, TopGear staat er om bekend hun testen te beïnvloeden om het gewenste resultaat te bereiken.
 

Miez1

Forumguru
Waarom gaat deze discussie nooit over bijvoorbeeld het verschil tussen- of de keuze voor 'standaard stoelen/sportstoelen' ? Daar kun je toch een aardige parallel trekken?

In de discussie over verlagen, of juist niet denk ik dat het gros wat verlaagd rijdt (let op; 'denk ik') ook zonder de verlaging heeft gereden in de auto en dus kan oordelen over het verschil. Diegene welke in niet verlaagd rijden, kunnen die het verschil wel beoordelen?

grtz.

Miez
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan