Zodra de auto beladen is (denk aan vakantie) dan zakt hij zo diep door de veren dat er bijna geen veerweg meer is. Wie o wie weet hier een goede oplossing voor zodat het optisch nog steeds mooi is. Ik weet natuurlijk wel dat als ik de originele veren er weer onderzet dat alles opgelost is, maar dat wil ik natuurlijk niet.
Zijn hulpveren een optie of evt. klossen tussen de veren??
Hoor graag.
Om een auto lager te maken dan origineel, kun je drie dingen doen:
- Slappere veren monteren.
- Kortere veren monteren (waarbij de veerconstante automatisch groter wordt, door de kortere lengte)
Wat er hier dus waarschijnlijk fout is gedaan, is dat men heeft gekozen voor optie 1. Voordeel is dat de auto ongeveer zijn originele comfort behoudt, maar het probleem is dat de auto veel te ver zal doorzakken bij belading.
Klossen tussen de veren zijn geen oplossing voor dit probleem, omdat je daarmee het probleem van de te slappe veerconstante niet oplost, je verhoogt daarmee alleen de voorspanning.
Om dit op te lossen kun je drie dingen doen:
- De standaard veren weer monteren (mijn 1e keus).
- Stijvere veren monteren (@Antera en anderen kunnen je adviseren).
- Hulpveren monteren (hiermee verhoog je in feite ook de veerconstante), maar deze oplossing kan alleen op de achteras, en het is bovendien een lapmiddel, geen echte oplossing.