Verlichting soorten Octavia III

Ik kan je alleen een negatief advies geven over de 8500K lampen. Die LED-exemplaren ken ik niet. De lichtopbrengst van die 8500k lampen is niet beter maar juist slechter dan de standaard philips lampen. Het is niet meer dan een blauw geverfd stukje glas. Xenon-gas e.d. in een halogeenlamp is de grootste flauwekul.

Neem sowieso nooit een 100w exemplaar. Dit zorgt voor verkleuring/verbranding van je reflector. Wil je meer licht en geen xenon zou ik je eerder de Nightbreakers van Osram of BlueVision van Philips aanraden. Die voegen nog "iets" toe.

peterbaarlo

Senior Member
Nog even inzake ander halogeenlampjes. Ik zie ook van die LED Canbus lampen. Kun je die ook er gewoon inzetten. Bv http://www.abc-led.nl/webshop/led-a...164/h7-12v-102-smd-led-koplamp-wit-4800k.html

En ik kwam ook deze tegen:
https://autoverlichting.eu/camper-verlichting/xenonlook-camper/gp-thunder-xenonlook-8500k-detail

Volgens mij past ie gewoon. Ik zag eerder dat gewone verlichting 55W is. Kun je hier dan ook de 100W versie inzetten omdat dat mooier is of werkt dat niet cq heeft het geen zin?

PS: Wat is mooier denken jullie?

8500k is inderdaad veel te blauw. en die h7 leds geven veel te weinig licht, slechts 400 (chineese) lumens per lamp, terwijl de halogeen minimaal 1200 lumen per lamp moet geven om door de keuring te komen.

kan ik mijn halogeen kop lampen vervangen voor xenon units aansluiting en juiste aansluitingen op pennentjes in de stekker

auriga

Forumguru
@cali05 één koplampunit voor bijna 500 Euro? (want hier staat de rechter lamp), dus bijna 1000 pegels voor het setje.

Dan is de meerprijs van het lichtpakket nog niet zo gek, daar zit volgens mij ook nog led achterlicht units bij, instapverlichting onder de buitenspiegel en voetverlichting binnen...

cali05

Forumguru
@cali05 één koplampunit voor bijna 500 Euro? (want hier staat de rechter lamp), dus bijna 1000 pegels voor het setje.

Dan is de meerprijs van het lichtpakket nog niet zo gek, daar zit volgens mij ook nog led achterlicht units bij, instapverlichting onder de buitenspiegel en voetverlichting binnen...
Dat klopt alleen kan ik geen licht pakket bestellen bij de onderstaande configuratie. Blijft wel de vraag is een dergelijke koplamp plug and play

ta-bas-co

Actief lid
Gisteravond plusminus 150KM in het donker gereden vanuit België, wat een verademing is de Xenon verlichting. Het lichtpakket is een regelrechte aanrader.

Laatst bewerkt:

MikeyMan

Actief lid
Is er voor de o3 maar een type mistlamp geleverd?

Volgens mij had de o2 voor de bochtverlichting een apart lampje in de unit die verder opzij scheen.

rvanh

Lid
Ik kom er niet uit, heeft een EBL nu Bi-xenon incl led of zonder led? En zijn achter lichten led bij EBL?

Bertuz

Lid
Ik kom er niet uit, heeft een EBL nu Bi-xenon incl led of zonder led? En zijn achter lichten led bij EBL?

Ja, bij de elegance business krijg je zowel xenon als de led dagrijverlichting en de achterlicten zijn ook in de led uitvoering

Fulko

Lid
Ik heb inmiddels mijn halogeen daglicht vervangen. Die thunder xenon look. Is in mijn optiek is het witte licht een stuk mooier geworden dan dat gele licht. Wil dat ook voor stadslicht doen (liefst LED), maar welke maat lampje moet ik dan hebben?

Bovenaan Onderaan