Verlichting soorten Octavia III

paulus474

Senior Member
Nee, heb ze nog niet binnengekregen...? ;-(
Hopelijk morgen...
Jij had ze dacht ik al in 3 dagen binnen, bij mij duurt het dus wat langer, en helaas geen track-en-trace.

peterbaarlo

Senior Member
Je kunt ze ook gewoon zelf uit China laten komen, worden ze gewoon thuis afgeleverd en scheelt de helft.
Alle lampen van Xenonlamp.nl komen gewoon uit China.

let dan wel op dat je geen naheffing krijgt van DHL / UPS voor import kosten de BTW, dan kunnen de lampjes duur uitvallen. als er geen duidelijke factuur bij zit dan bepaalt de transporteur zelf de waarde van het product en hiermee ook de BTW heffing.

een garantie lampje opsturen naar China is ook niet zo makkelijk.

Laatst bewerkt:

Bakkertje

Forumguru
Ik heb al zo vaak van alles uit China laten komen en nog nooit een naheffing hoeven te betalen. Gewoon gratis laten versturen via China of Hong Kong post, dan gaat het 99 van de 100 keer goed. Via UPS / DHL loop je inderdaad meer risico op controle.
Daarbij komen dergelijke lampies vaak onder de 22 euro zijn en hoef je sowieso geen invoer rechten te betalen. Daarboven tot 150 euro alleen BTW, geen invoerrechten dus in het ergste geval komt er 19% BTW op..
Meer info: http://www.invoercalculator.nl/

En die duidelijke factuur valt ook wel mee hoor, gewoon een uitdraai van paypal is voldoende. En ja garantie isinderdaad lastig, maar voor het geld wat je bij Xenonlamp betaald voor exact dezelfde lampen als die je in China voor de helft (of nog minder) koopt, zou je 2 setjes kunnen bestellen.. :thumbsup:

intruder1400

Actief lid
Heb de bochtenverlichting uit laten zetten. Vind het echt geen gezicht zo'n geel lampje bij de xenon en led.
Daarbij kan ik er bij anderen maar moeilijk aan wennen: ik vind het onduidelijk en verwarrend ten opzichte van een knipperlicht.

Thx :) iemand ook een goede vervanger voor h8 mistlampen?
Of een goede webshop waar ik deze allemaal kan vinden?
Ik heb later Xenon laten inbouwen in m'n octavia 3 Waarbij ik ook mijn mist lampen heb laten voorzien van Led lampen.
Alleen nog de dagrij verlichting met H 15 fitting is helaas nog niet gelukt en ben daar nog op zoek.
Staat prima.

peterbaarlo

Senior Member
Ik heb later Xenon laten inbouwen in m'n octavia 3 Waarbij ik ook mijn mist lampen heb laten voorzien van Led lampen.
Alleen nog de dagrij verlichting met H 15 fitting is helaas nog niet gelukt en ben daar nog op zoek.
Staat prima.

zie mijn post # 164 een stukje terug

Laatst bewerkt:
De mist-/bocht verlichting ombouwen naar LED voor degenen met Bi-xenon kan ik zeker aanraden!
In tegen stelling tot de traag opbouwende lichtbundel vd halogeen mistlamp is het licht van de LED lamp direct op volle sterkte beschikbaar bv bij het indraaien van een bocht. Daarnaast vormt de verlichting aan de voorzijde één geheel ipv dat het wordt onderbroken door gele halogeen verlichting. De O3's met halogeen dimlicht moeten zeker niet met LED mistlampen worden uitgerust om dezelfde reden.

Overigens raad ik de vervanging door LED verlichting ook aan voor de buitenspiegels, kofferbak en kofferklep. Sommigen vervangen ook de interieurverlichting door LED, maar daardoor wordt het binnen wel een kil geheel. Was het jullie overigens al opgevallen dat het interieur standaard al mini LED spotjes bevat in de plafonnière boven de binnen spiegel? Deze geven een chique strijklicht effect. Een leuk detail dat ik niet had verwacht op zo'n "budget-" merk :yeehaa:

dirkkroneman

Forumguru
"Gezien de led verlichting minder fel is, is dit ook toegestaan."
Dat heb je zelf bedacht?
Ik hoop je trouwens niet tegen te komen onderweg, altijd maar grootlicht aan.. :eek:

Bovenaan Onderaan