Verlichting

EdK

Forumguru
:ot:Beste tamrex
wat is jou verbruik met de 1,4 ongeveer
beter of slechter dan de gemiddelde 1,2 rijder ??

Wimus

Actief lid
In mijn instructieboekje staat:

Je gedownloade versie, of het boekje in de auto?
en hoe recent is de download?
Ik kan me herinneren dat een maand ofzo geleden, de onlineversie na een paar bladzijden overging in Octavia of Superb ofzo, had helemaal niks meer met een Yeti vandoen.

TamRex

Actief lid
@EdK:
Om de zoveel tijd bekijk ik mijn verbruik wel eens per rit, maar een z.g. verbruikershobby wil ik er beslist niet van maken.
Zondag was ik in Z-Limburg, ben teruggekomen via familiebezoekje in Maasmechelen (Belgie), heb daar ook nog even getankt: benzineprijs € 1,29.
Mijn gem. verbruik op die rit was 6.5 l/100km (1:14) heb tussen de 80 en 110 km per uur gereden Autobaan en binnenwegen.
Rij ik van Roermond naar Hoenderloo, dan verbruik ik ongeveer 1:13 en rij dan tegen de 120 km/per uur.
Ik zal binnenkort eens proberen dit over een grotere afstand bij te houden!
Ik moet ook nog wel eens in N-H zijn !!

TamRex

Actief lid
Misschien lees ik het verkeerd, maar hierbij pagina 241 van het genoemde instructieboekje:

Ik heb de boekjes naast elkaar geopend
In mijn boekje begint op pagina 241 het hoofdstuk 'Raad en Daad'
Ook staat er in mijn boekje niets over de Yeti 1.4
Beide boekjes hebben de zelfde code !! Op de kaft zijn beide boekjes gelijk en de eerste verschillen beginnen al bij de inhoudsopgave.
Het cockpitplaatje is gelijk de nummering is ook anders.

Jouw boekje is wat betreft de cockpit in overeenstemming met mijn Yeti, echter de 1.4 motor staat er ook niet in ! Zoals ook niet onder de Yeti - auto's van de groep N1.

IK SNAP HIER NIETS MEER VAN

Ben nu benieuwd naar het echte boekje in mijn auto !!! maar die heb ik pas vanmiddag ter beschikking.

TamRex

Actief lid
Hahaha in mijn (medio juli gedownloade) boekje staan wel de motorspecificaties in van de 1.4 motor.
In dit boekje staat ook:
H7 (halogeenlamp) voor dimlicht
H3 (halogeenlamp)voor grootlicht

Mijn boekje heeft ook 291 bladzijden terwijl die van jou 268 bladzijden heeft (beide zonder de drie ongenummerde achterpagina's).

TamRex

Actief lid
Uitslag van het juiste boekje.
In mijn auto ligt "jouw boekje" (dit heb ik meteen gedownload) en voor de Yeti 1.4 zijn 'technische wijzigingen' toegevoegd met de volgende code:
Návod k obsluze
Yeti holandsky 06.10
S90.5612.05.32
5L0 012 025 DQ

Nu lijkt het type-lampen probleem dus opgelost.

Mijn eerste download was van juni 2010 ligt nu in de (digitale) prullenmand

EdK

Forumguru
@EdK:

Ik moet ook nog wel eens in N-H zijn !!

Als ik dit als een aanbod mag zien , wil ik zeggen dat ik dit zeer waardeer !
Maar ga er geen gebruik van maken, want dan maak ik me zelf gek !
Het wachten op zich is al ergenis alom voor me, en als ik dan de wagen die ik ga rijden zie en eventeel in meerij ....... Nee dat maakt het gevoel van wachten alleen maar erger voor me !

Zo zijn er mensen die met regelmaat conatct met de dealer hebben of langs gaan om te kijken.
Wel ik ga pas kijken als de mijne er echt staat en ik de laatste afspraken met de dealer moet maken !
Zo zie je maar dat elk mens weer anders reageert op die ellelange wachttijden, of die nu 2 weken duren of 3 maanden.

Desondanks bedankt !

hemi24

Forumguru
Hahaha in mijn (medio juli gedownloade) boekje staan wel de motorspecificaties in van de 1.4 motor.
In dit boekje staat ook:
H7 (halogeenlamp) voor dimlicht
H3 (halogeenlamp)voor grootlicht

Mijn boekje heeft ook 291 bladzijden terwijl die van jou 268 bladzijden heeft (beide zonder de drie ongenummerde achterpagina's).

Dat is dus het boekje wat na een bepaalde pagina verder gaat als Superb, vandaar dat er ook de 1.4 in vermeld is.
Hier staat ook de 3.6 in, wat natuurlijk wel leuk zou zijn in de Yeti..! :smiley29:

EdK

Forumguru
@hemi24: Dat boekje met overgaand in de SuperB is vervangen door het goede pdf boekje.
Zoals je laatst in forum hebt kunnen lezen heb ik gemaild met Skoda CZ en het gemeld
En binnen een week had ik antwoordt terug en was het vervangen voor de juiste

Dus je kunt nu gewoon de Yeti manual NL downloaden aldaar

hemi24

Forumguru
@EdK: Was mij al bekend, maar TamRex nog niet, aangezien hij nog altijd met de koplampen van de Superb loopt te strooien... ;)

EdK

Forumguru
Oke duidelijk, maar wilde het wel even melden voor degene die .................

TamRex

Actief lid
Allen bedankt, nu snap ik het allemaal, terug naar de verlichting !

Als reserve is meegeleverd een Osram H7 en een Sylvania H4
Beide lampen wil ik graag vervangen (in de koplampen natuurlijk haha) door lampen met wit licht en grotere lichtopbrengst.
Heeft iemand al ervaring met de Philips NightGuide DoubleLife H4 voor dim-/groot- en H7 voor mistlicht ?
Wat kosten die lampen ?

TamRex

Actief lid
In welke unit zit de cornerlighting en welke lamp gaat dan bij het inzetten van een bocht branden?
Ik wil dit n.l. laten instellen.

hemi24

Forumguru
Corner functie van de verlichting gaat over de mistlampen. Dat zijn de onderste lampen in de ronde units (dagrijlicht zit bovenin).

Programmering, zal overeenkomstig die van de O2 zijn, denk ik zo.

TamRex

Actief lid
Is dat de volgende programering: (afgehaald van: www.problemcar.nl/viewforum.php?id=62 regel 17)

Auto moet voorzien zijn op deze functie, in de mistlampen moeten twee lampjes zitten---> buitenste zijn voor cornerlights.
Aktiveren wordt gedaan met VCDS of dat ook met VAG-COM kan weet ik niet, er moet namelijk een recoding plaats vinden van Byte 14 en 17.

Byte 14:
Xenon0+NBL1+Corner1 = 10000001 (dit is de belangrijkste)

Byte 17:
AFL0+Corner1 = 00000001 (deze is voor het activeren met de knipperlicht-hendel links of rechts )

Bij Byte 14 staat o.a.: Xenon0+ ...maar ik heb helemaal geen Xenon !?

hemi24

Forumguru
Dat staat er toch ook? Als je wél Xenon zou hebben gehad, had er moeten staan Xenon1+... (net als AFL trouwens)

rupo

Lid
Auto moet voorzien zijn op deze functie, in de mistlampen moeten twee lampjes zitten---> buitenste zijn voor cornerlights.

Op mijn ambition kunnen (aldus de dealer) de corner lights niet aangezet worden, ik zou deze optie niet hebben. In mijn mistlichten heb ik 2 lampjs, één boven en één onder.
Maar ik begrijp dat er drie lampen in moeten zitten voor de functie corner lights, dagrijverlichting en daaronder twee lampjes. Heb ik dit juist begrepen?
g,Ruud

Bovenaan Onderaan