Verlichting

Witte Yeti

Actief lid
Op mijn ambition kunnen (aldus de dealer) de corner lights niet aangezet worden, ik zou deze optie niet hebben. In mijn mistlichten heb ik 2 lampjs, één boven en één onder.
Maar ik begrijp dat er drie lampen in moeten zitten voor de functie corner lights, dagrijverlichting en daaronder twee lampjes. Heb ik dit juist begrepen?
g,Ruud

Als je mistlampen hebt is het volgens mij mogelijk om cornerlights aan te zetten. Kijk maar eens bij VAG-COM, codes voor de Yeti http://www.skodaforum.nl/board/showthread.php?15130-Codes-voor-de-Yeti
Met deze gegevens kan je je dealer vast wel overtuigen.

Witte Yeti

Actief lid
Op mijn ambition kunnen (aldus de dealer) de corner lights niet aangezet worden, ik zou deze optie niet hebben. g,Ruud

Beste Ruud, afgelopen zaterdag heb ik nog iemand geholpen met corner lights.....die heeft dus mistlampen. Kwestie van 1 vinkje aanzetten op de juiste plaats.

[09 – Cent. Elect.]
[Coding - 07] : [Dropdown] : "1K0 937 085 D" :
[Long Coding Helper] : Byte 14 Bit 7 Cornering lights via Front Fog Lights active: 1
(1= Active 0 = Disabled)

Long Coding Byte 14.jpg

Wimus

Actief lid
Ik had de standaard geleverde halogeenlampen (H4) vervangen door Philips X-treme Power, beduidend meer lichtopbrengst (witter)
Ome Frits heeft de levensduur dus nog altijd niet onder controle. Eerste sneuvelde na 7 maanden en de andere na 11 maanden.
Ik rij ca 30.000 km per jaar, dus niet echt veel gebruikt.
De standaard lampjes zitten er bij mij weer in (die had ik bewaard) wel iets minder licht, maar ik heb geen zin om om de paar maanden 32 piek uit te geven aan nieuwe lampjes.
Voor mij dus geen Philips meer.

EdK

Forumguru
Tsja Wimus Philips is een afkorting enwel voor het volgende

Productie Hopeloos Iedere Lamp Is Practisch Stuk

Dus misschien dat dit je nu meer duidelijkheid geeft over jouw lampen :laugh:

Wimus

Actief lid
bedankt voor de tip, heb ze besteld, eens kijken wat het is

btw die Leds P13W voor de dagrijverlichting, zijn die canbus geschikt?

EdK

Forumguru
geen dank, en hou ons op de hoogte
Ik heb zelf die Philips lampen die bij jou zo snel stuk gaan alweer een 4 maanden er in zitten dus zal mij benieuwen of ik jouw record daarmee ga verbreken
En zo niet hoop ik dat jij goede ervaringen hebt met deze lampen zodat ik weet dat er een alternatief is !

Wimus

Actief lid
ik heb ze dinsdag ontvangen en gelijk erin gezet.
Echt een berg meer, witter, licht.
Eens kijken hoe lang ze het uithouden

Tallguy

Forumguru
@EDK, werken die LED lampen zonder canbus meldingen? Kon je ze zelf vervangen? Ik zou graag een foto willen zien van het resultaat. Ik heb zelf xenon en zou liever bijpassende witte dagrij-en cornerverlichting willen.

EdK

Forumguru
@EDK, werken die LED lampen zonder canbus meldingen? Kon je ze zelf vervangen? Ik zou graag een foto willen zien van het resultaat. Ik heb zelf xenon en zou liever bijpassende witte dagrij-en cornerverlichting willen.

Tsja Kensei foto's en een montage verhaal heb ik op dat andere forum staan en kun je daar gewoon bekijken ( naam mag ik niet noemen )

En je zult er bij de kleine uitvoering die ik ook heb wel weerstanden bij moeten aanschaffen, of dit bij de grotere versie ook het geval is kan ik je niet vertellen omdat ik daar de ervaring bij mis !

floyd2

Forumguru
Ik heb zelf die Philips lampen die bij jou zo snel stuk gaan alweer een 4 maanden er in zitten dus zal mij benieuwen of ik jouw record daarmee ga verbreken
En zo niet hoop ik dat jij goede ervaringen hebt met deze lampen zodat ik weet dat er een alternatief is !

Wat de levensduur betreft,de X-treme power hadden een levensduur van ongeveer 400uur en de nightbreaker iets van 200 uur.(bij een test van een paar jaar geleden tenminste,ze zijn misschien in de tussentijd wel iets verbeterd)
Dus als je dag en nacht met je verlichting rijdt,dan is het vlug voorbij met die lampen.

Wimus

Actief lid
ik had ook gehoopt dat ome Frits Philips geleerd had van de negatieve reacties van de eerste series, maar dus niet. Ook die nieuwe gaan echt niet langer mee.
voor mij dus NOOIT geen Philips meer in mijn auto.

floyd2

Forumguru
Meer licht heeft voorrang op lange levensduur bij de meeste fabrikanten want de klant vraagt er om.(de meeste tenminste)
Aan de andere kant,als je een lamp hebt met langere levensduur maar met minder licht dan kan dat je natuurlijk een keertje opbreken doordat je iets te laat gezien hebt en zijn de daaropvolgende kosten tig keer zo hoog.
Ik zou het geld en de moeite er voor over hebben maar ik ben er mee eens dat dit ook een makkelijke manier van bezuinigen is want die fellere lampjes zijn over het algemeen pittig geprijst!

Antera

Donateur
Meer licht heeft voorrang op lange levensduur bij de meeste fabrikanten want de klant vraagt er om.

mede hierom zijn bij de nieuwere auto's de spanningen op de lampen instelbaar via vagcom. Daardoor komt er minder spanning op en zal de levensduur langer worden. Dit mede vanwege de langere onderhoudsintervallen enz. Dat Phillips eerder kapot zal gaan zijn toch niet mijn ervaringen.

floyd2

Forumguru
Hoe meer licht hoe korter de levensduur.
Je hebt ook van die longlifelampen,die gaan tig keer langer mee dus inderdaad,niet alle philips/osram/etc.lampjes gaan kort mee.
En leuk dat je via Vagcom het licht wat kan dimmen maar dan kom je uiteindelijk uit bij de lichtsterkte van de gewone lampjes en daar koop ik ze niet voor!!
Hier een wat oudere test maar wel met een flink verschil in levensduur te zien.
http://www.skodaforum.nl/board/attachment.php?attachmentid=16984&d=1319905011

Bijlagen

• lampenvergelijk.jpg
    lampenvergelijk.jpg
    70,7 KB · Weergaven: 37

Witte Yeti

Actief lid
Op mijn ambition kunnen (aldus de dealer) de corner lights niet aangezet worden, ik zou deze optie niet hebben. In mijn mistlichten heb ik 2 lampjs, één boven en één onder.
Maar ik begrijp dat er drie lampen in moeten zitten voor de functie corner lights, dagrijverlichting en daaronder twee lampjes. Heb ik dit juist begrepen?
g,Ruud

Hoe is het met je cornerlights? Heeft de dealer dit inmiddels voor je kunnen doen?

Bovenaan Onderaan