Verlichting

Op mijn ambition zou volgens mijn dealer geen regensensor zitten, na enig aandringen hebben ze, heel sportief, de sensor met de VAG computer (gratis) weten aan te zetten.
Misschien het proberen waard, wat betreft de cornerlights.
Leuke handtekening touwens Witte Yeti.

Witte Yeti

Actief lid
Op mijn ambition zou volgens mijn dealer geen regensensor zitten, na enig aandringen hebben ze, heel sportief, de sensor met de VAG computer (gratis) weten aan te zetten.
Misschien het proberen waard, wat betreft de cornerlights.
Leuke handtekening touwens Witte Yeti.
Tof van je dealer om je regensensor te activeren. De meeste dealers weten niet eens dat het mogelijk is en/of hebben de kennis niet om dit te doen. Het zou ook kunnen dat de importeur dat liever niet heeft vanwege het feit dat de sensor alleen op het meest luxe model geactiveerd is.
Nog even het vermelden waard....de regensensor werkt alleen als de handel in de stand interval staat en met het schuifknopje kan je de intensiteit regelen.

Ik begrijp dat bij jou de cornerlights goed werken?

Hartelijk dank voor het compliment over mijn handtekening (foto)

Even voor de cornerligts de zaak op een rijtje zetten/ afpellen. Cornerlight op de Yeti werkt via de mistlampen. Zonder mistlampen is er dus geen cornerlight mogelijk, als je mistlampen hebt kan het dus gewoon..

Op alle in Nederland geleverde modellen vanaf de Ambition zitten standaard mistlampen, ook op de Elegance en de op de ambition gebasserde Tour en Alldrive.

Alleen bij de Elegance is het cornerlight standaard aangezet (=verkoopargument?!) terwijl dus ook op de ambitions deze functie kan worden aangezet. Net als bij de regensensor is dat een kwestie van de juiste bitjes zetten. Zoals Witte Yeti reeds aangeeft is het waarschijnlijk een keuze van de importeur om dit soort handige maar ook veilige (!) items aan te zetten en dan als uniek feature te verkopen bij een duurder model.

Het is echter ook zo dat er bij veel dealers (en dan met name de verkopers) de kennis ontbreekt wat zo'n computer op wieltjes allemaal aan mogelijkheden heeft, ook al is het standaard niet ingeschakeld. Als je geluk hebt treft je een monteur die het leuk vindt dit soort zaken uit te zoeken en voor je te regelen.

Wat de cornerlights betreft kan het dus gewoon en is het eerder onwil of onkunde (=dommigheid?) van de garage als ze zeggen dat het niet kan. Aangezien het gemak en de veiligheid die het brengt is het al bijna strafbaar als een dealer het niet standaard aanzet als het kan en je het wilt.
Vanmorgen toen ik op het fietsje in Apeldoorn onderweg was (in het donker) verrast door een Yeti op de rotonde (kennelijk een Elegance naar de dakrail te oordelen) waar netjes het cornerlicht werkte, hij blij, ik blij.

Via Canbus (het "computersysteem" van de Yeti) kun je trouwens ook de spanningen instellen waarmee de verlichting werkt, dit naar aanleiding van de eerdere discussie over felle-lampen-die-snel-kapot-gaan.

:ot:@Witte Yeti: ik moet Hobbel de Bobbel gelijk geven, geweldige handtekening / foto gebruik je! Zoveel mooie auto's op een rijtje, alleen die Octavia op het eind had er ook eentje moeten zijn, maar goed dat die Fabia die later kwam er nog niet tussen staat....

:ot:Wat is er mis met een Fabia:grin:??

Valt bij deze leuke foto onder de catergorie: wat hoort er niet in het rijtje thuis:xyxthumbs:!

Is natuurlijk niets mis mee met die Fabia. Tijdens het vergelijken bleek de Fabia trouwens op enkele punten een streepje voor te hebben op al die mooie Yeti's die je daar ziet: het brillenvak is groter (en beter bruikbaar) en de motorruimte is beter afgewerkt (mooie gasveer ipv eenvoudige stang). Dus....
En ja, mijn Yeti staat er ook tussen...

Tof van je dealer om je regensensor te activeren. De meeste dealers weten niet eens dat het mogelijk is en/of hebben de kennis niet om dit te doen. Het zou ook kunnen dat de importeur dat liever niet heeft vanwege het feit dat de sensor alleen op het meest luxe model geactiveerd is.
Nog even het vermelden waard....de regensensor werkt alleen als de handel in de stand interval staat en met het schuifknopje kan je de intensiteit regelen.

Ik begrijp dat bij jou de cornerlights goed werken?

Hartelijk dank voor het compliment over mijn handtekening (foto)

Cornerlights inmiddels ook werkzaam, keuzeknop op autom. en werkt perfect, ik wist niet eens van het bestaan ervan.

Bovenaan Onderaan