Versies Software, Navigatie en radiodatabase

Wullum

Actief lid
Ik draai nu zo'n 2 maanden versie 324 op mijn Columbus, maar heb last van een vreemd fenomeen... Zeer vaak werken mijn volumeknoppen niet, niet op de unit zelf en ook niet de draaiknop op het stuurwiel. Ik moet dan de unit (onder het rijden dus) zo'n 2x à 3x uit- en aanzetten en dan doen de knoppen het plots weer. Soms werkt het gelijk na starten van de auto, soms moet ik een minuutje of 10 wachten en dan werkt het plotseling weer, soms kan ik wachten tot Sint Juttemis... Ik heb de unit al een paar keer ècht uit- en aangezet (rebooted) door de powerknop een seconde of 10 ingedrukt te houden waarna de unit reboot, maar het probleem blijft irritant terugkomen. ...
Voortschrijdend inzicht: het probleem lijkt zich alleen voor te doen als ik mijn telefoon (Google Pixel7) in het QI oplaadvak in de middenconsole leg vóór ik de auto start... Die Pixel laadt zich via QI op... Als ik de Pixel niet in de middenconsole leg maar op de bijrijdersstoel gooi is er geen volumeprobleem :oops:
Ik gebruikte tot voor kort een O+ 8T die niet via QI kan laden, toen had ik dat probleem niet...
Ik ga dit een paar dagen testen (Pixel wel in QI vakje / Pixel niet in QI vakje / Pixel uitzetten) en kijken of er inderdaad een patroon is...

Wullum

Actief lid
Voortschrijdend inzicht: het probleem lijkt zich alleen voor te doen als ik mijn telefoon (Google Pixel7) in het QI oplaadvak in de middenconsole leg vóór ik de auto start... Die Pixel laadt zich via QI op... Als ik de Pixel niet in de middenconsole leg maar op de bijrijdersstoel gooi is er geen volumeprobleem :oops:
Ik gebruikte tot voor kort een O+ 8T die niet via QI kan laden, toen had ik dat probleem niet...
Ik ga dit een paar dagen testen (Pixel wel in QI vakje / Pixel niet in QI vakje / Pixel uitzetten) en kijken of er inderdaad een patroon is...
Nog emeer voortschrijdend inzicht: het probleem lijkt niet gerelateerd aan het QI laden van een telefoon te zijn. Doet zich ook voor als ik mijn beide telefoons thuis laat liggen en zonder QI of bluetooth verbinding whatsoever de auto resp. de Columbus start. Lijkt toch een hikje in software versie 324 te zijn naar mijn idee...

Bovenaan Onderaan