vertraging in levering combi met panoramadak

arjahoekstra

Actief lid
Heeft iemand al iets gehoord of het klopt dat er een grote vertraging gaat ontstaan in de levering van combi's met panoramadak?
Staat op Duits forum dat de vraag onderschat is en dat vanaf nu het panoramadak ook voorlopig niet meer bestelbaar is.
Iemand?
Ben zeer benieuwd ivm eigen bestelling.

Josh

Nieuw lid
Ik kamp ook met het feit dat er onvoldoende daken beschikbaar zijn. O.a. de Yeti ,Superb
Combi en een aantal VW modellen lopen ook vertraging op.
Pon gebeld over deze problemen. De juffrouw wist van niks , de dealer is spreekbuis.
Mijn Superb Combi ,1.8 TSI,loopt een minimale vertraging op van 6 weken (week 12 naar week 18).Er is echter nog geen vaste productie datum. Ben benieuwd of ik hem voor de grote vakantie in ontvangst kan nemen. In Duitse forums wordt gesproken van 7 maanden levertijd.
Josh , in afwachting van een Superb Combi,1.8 TSI,panoramadak, hulpvering,trekhaak

andrehj

Forumguru
Josh , in afwachting van een Superb Combi,1.8 TSI,panoramadak, hulpvering, trekhaak

Hulpveren? Weet je daar iets meer van? Want ik ben ook bang dat de Combi met 75 kg kogeldruk en volle belading aardig in z'n veren zakt.
Welk merk hulpveren is dat en wat kosten die? En geeft dit niet te veel comfortverlies als je onbeladen rijdt?
Heb je je nog verdiept in niveauregeling?

Josh

Nieuw lid
De dealer raadde mij hulpvering aan.Komt van Pon dacht de verkoper(MAD ?)
Kosten 150 euro bij aflevering.Niveauregeling wist hij niets over te vertellen.De Superb Combi schijnt bij volle belasting wel wat extra vering te kunnen gebruiken.
Op mijn huidige Scenic heb ik ook een MAD verenpakket.Tot volle tevredenheid.Ook leeg.

Josh

andrehj

Forumguru
Dit is interessant. Ik denk dat ik je over een paar maandjes, als je je auto hebt eens een mailtje stuur met het verzoek om wat ervaringen te delen. En een foto met een zijaanzicht zou helemaal mooi zijn (want komt de achterkant in onbeladen toestand niet omhoog?)

[moderatorbreak]Vriendelijk verzoek aan iedereen om niet de gehele voorgaande post te quoten. Dit is ons inziens onnodig. Volstaan kan worden met een direct antwoord. Als het een grote tekst is, volstaat het quoten van dat gedeelte waar het antwoord over gaat. Om een persoon te quoten kun je ook bijvoorbeeld als volgt verwijzen: @'username'. Bedankt voor jullie begrip.[/moderatorbreak]

Ook de klos?

Ik heb eind januari een combi met pano-dak besteld en is in eerste instantie bevestigd voor levering 1e week mei. Heb nu toch maar de leasemij gebeld met de vraag om het ff te checken, maar het is al 2 dagen angstvallig stil...
Ik las al ergens anders dat er pas vanaf augustus geleverd zou gaan worden, maar als je het dak uit je configuratie wilt halen, je bestelling dan weer achteraan in de rij wordt gezet. Dat schiet ook niet op :(

arjahoekstra

Actief lid
Dit zal ons toch niet voor de tweede keer achter elkaar overkomen!
Wij hadden in eerste instantie in oktober 2009 een Insignia Sports Tourer besteld.Daar kregen we vier weken terug van te horen dat Opel de auto niet kon leveren met de bestelde opties, en nu blijken de problemen bij Skoda toch dermate serieus dat er wel eens een maandenlange vertraging zou kunnen ontstaan.
Morgen toch maar eens informeren bij de dealer of er al meer bekend is.

Gisteren gebeld met de dealer. Wist wel van de verhalen over problemen met levertijd maar volgens hem wordt er nog steeds op tijd geleverd. Volgens Skoda worden de normale levertijden nog steeds nagekomen. Wel is de levertijd van een panoramadak 1 tot 2 weken langer, maar dat was altijd al zo.

De levertijd voor een panoramadak is langer omdat het dak na de produktie apart wordt ingebouwd. Dat kost minimaal een week. Dus Superbs zonder panoramadak worden niet sneller geleverd dan de nu geldende normale levertijd van 8 tot 10 weken.....

Vrijdag nog bevestiging gekregen dat mijn SII over 2 weken op de planning staat. Het zou gecheckt zijn met de importeur, en daar moet je je dan maar aan vasthouden. Ze zeiden wel dat het na productie nog 3-4 weken duurt voordat de dealer 'm op de stoep heeft staan, maar dat zou misschien verklaard kunnen worden doordat de montage achteraf zou plaatsvinden, wat ik hier eerder las.

Vrijdag nog bevestiging gekregen dat mijn SII over 2 weken op de planning staat. Het zou gecheckt zijn met de importeur, en daar moet je je dan maar aan vasthouden. Ze zeiden wel dat het na productie nog 3-4 weken duurt voordat de dealer 'm op de stoep heeft staan, maar dat zou misschien verklaard kunnen worden doordat de montage achteraf zou plaatsvinden, wat ik hier eerder las.

Vreemd,

Mijn auto is vorige week gemaakt en ik kan hem vrijdag ophalen inclusief verlaging achteraf.

Grt Marco.

Josh

Nieuw lid
De produktie van onze Superb Combi 1.8TSI (panoramadak) is weer 2 weken
uitgesteld.De vertraging is inmiddels opgelopen tot 8 weken.
Van Pon overigens nog niets vernomen.Ik zou wel eens willen weten wat er aan de hand is met de produktie.

Josh

Mijn S2 Combi is ook plots met 4 weken opgeschoven (geen panoramisch dak), was 2 weken geleden nog gepland voor Productieweek 16, nu productieweek 20. Heeft wel de nieuwe 2.0 TDI 140PK CR ipv PD, misschien daarmee iets mee te maken...

corsaar

Senior Member
Nee dat denk ik niet de moter is toch alleen anders, en die wordt aangeleverd.
De auto van mijn zoon met panorama dak ligt nog gewoon op schema !

rufus1904

Nieuw lid
Mijn S2 Combi is ook plots met 4 weken opgeschoven (geen panoramisch dak), was 2 weken geleden nog gepland voor Productieweek 16, nu productieweek 20. Heeft wel de nieuwe 2.0 TDI 140PK CR ipv PD, misschien daarmee iets mee te maken...
heb moeten wachten tot 30/01 alvorens panoramisch dak te kunnen bestellen, gelukkig, want had gelijk de CR ipv de PD. heb nog niet geïnformeerd of hij op schema zit..

arjahoekstra

Actief lid
Combi's met panoramadak toch vertraagd

Reactie van dealer vorige week:
Er waren inderdaad vertragingen mbt het produceren van de Superb Combi’s met een panoramadak, maar de importeur bevestigd dat die problemen in principe nu niet meer voorkomen.

De verwachte productieweek van uw Superb Combi is week 22. De verwachte afleverweek is week 25 of 26.

Reactie van dealer vanmiddag:
Zojuist ben ik gebeld door de importeur over uw Superb Combi.
Helaas vertelden zij dat de productie van uw auto 2 à 3 weken later zal worden dan gepland. En u raadt waarschijnlijk al waarom: vanwege het panoramadak.

corsaar

Senior Member
Reactie van dealer vanmiddag:
Zojuist ben ik gebeld door de importeur over uw Superb Combi.
Helaas vertelden zij dat de productie van uw auto 2 à 3 weken later zal worden dan gepland. En u raadt waarschijnlijk al waarom: vanwege het panoramadak.
[/quote]
Niet toevallig hetzelfde bericht vandaag + 3 weken

Beetje off topic, maar begrijp ik dat als je een 140PK hebt besteld er nu standaard een CR wordt ingelepeld? Zou op zich niet verkeerd zijn :-)

Bovenaan Onderaan